Gå til innhold

Hypomani relapse?


Glitter

Anbefalte innlegg

Jeg var rolig fra onsdag forrige uke. I går skjedde det mye stort, og jeg var glad. Men jeg fortsatte mer enn til bare glede. Våknet kl 05 lyd våken, så har jeg skutt mer og mer i været. Jeg er mye høyere enn forrige uke og jeg prater masse selv om jeg er alene, jeg er full av lyster og impulsive greier og rett og slett høyere enn på en stund. Altså jeg er høyere nå enn de tre forrige hypomaniene. Men den fjerde bakover i tid ligner på dette. Jeg har fått "streng" beskjed om å holde meg i ro hjemme og prøve å gire ned. Jeg er helt mongo i hodet. Jaja. 

Men er det slik at fordi hjernen min alt var sårbar, og også at jeg har gjennomgått operasjon hvor jeg ble veldig vrangforestilt første dagen, og deretter så skjer det som skjedde i går også bare eksploderte hodet mitt. Jeg føler ikke jeg har kontroll hodet mitt spinner i 1000. Men er jeg mer sårbar for "tilbakefall" kort tid etter en riktignok noe mildere episode, men den varte i 6 dager. Ikke så lang heller, men. Hypomani var det ifølge behandler.

Eneste jeg har til hjelp er Truxal. Burde jeg øke dosen? Jeg er nyoperert og burde virkelig holde meg i ro. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I helga, mandag og tirsdag var jeg veldig rar og emosjonell. Men alt i går ble som en diger utløsning som førte til en slags voldsom relapse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil tro du er mer sårbar for ny hypomani like etter en hypomani, jeg er i hvert fall sårbar for (hypo)mani eller bare maniske symptomer en stund etter en episode. Symptomer eller en ny episode kan da trigges ganske lett av hendelser, lite søvn etc. Det hender også at jeg tror en episode har gått over, men så går det en dag, eller et par dager og det er i gang igjen. Jeg tenker da at det ikke gikk helt over, og bare lå litt latent. 

Vet ikke om operasjonen har noe med det å gjøre, men det er jo en viktig hendelse. 

Jeg kan ikke si noe om du burde øke truxal eller ei, har du fått beskjed av lege at du kan styre litt selv hvor mye du kan ta? Hvis du ikke klarer å holde deg i ro så burde du gjøre noe med det i hvert fall. 

Anonymkode: 076cb...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Vil tro du er mer sårbar for ny hypomani like etter en hypomani, jeg er i hvert fall sårbar for (hypo)mani eller bare maniske symptomer en stund etter en episode. Symptomer eller en ny episode kan da trigges ganske lett av hendelser, lite søvn etc. Det hender også at jeg tror en episode har gått over, men så går det en dag, eller et par dager og det er i gang igjen. Jeg tenker da at det ikke gikk helt over, og bare lå litt latent. 

Vet ikke om operasjonen har noe med det å gjøre, men det er jo en viktig hendelse. 

Jeg kan ikke si noe om du burde øke truxal eller ei, har du fått beskjed av lege at du kan styre litt selv hvor mye du kan ta? Hvis du ikke klarer å holde deg i ro så burde du gjøre noe med det i hvert fall. 

Anonymkode: 076cb...885

Ja okei. Takk for svar. :)

I tillegg til operasjon har det skjedd mye annet også. Og jeg har gått høyere opp enn jeg var forrige uke og sover mindre også. Vært våken siden 04 nå. Fysioterapeuten min spurte om jeg kanskje burde legges inn for hun synes jeg var så høy. 

Jeg har ingen slik plan, men venter på at behandler skal ringe meg opp. For ble enig med legekontoret at jeg evt skal komme på time dit for å finne ut av noe, men at jeg kunne prøve behandler først. Men hun har ikke ringt ennå.

Jeg sliter veldig med å holde meg i ro og ta hensyn til det fysiske. Det er ryggen som er operert og fysioterapeuten sa at det er veldig viktig å la den få gro. Skjønner jo det selv da, men ikke at det var SÅ mye som var viktig mtp det.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått økt dosen Truxal pluss ny resept på vival. Så håper jeg å klare å komme ned uten innleggelse. Det er så intenst nå. Hele kroppen gløder og bobler av varme innvendig. 

Har fullstendig overtenning og det er vanskelig å gjøre kjedelige og rolige aktiviteter framfor det motsatte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...