Gå til innhold

Nesespray i øret. Dott


cathlin

Anbefalte innlegg

Det går vel ikke?

Googler hva som hjelper mot dotter i ørene og der står det at man kan bruke otrivin, men det er vel da i nesa? 
 

I går mente jeg at jeg leste at noen også brukt det i øret. Hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

cathlin skrev (59 minutter siden):

Det går vel ikke?

Googler hva som hjelper mot dotter i ørene og der står det at man kan bruke otrivin, men det er vel da i nesa? 
 

I går mente jeg at jeg leste at noen også brukt det i øret. Hm.

Nå henger det sammen alle gangene i hodet, men det høres litt pussig ut. Regner med du har prøvd å holde for nesa og blåse ut for å utlignet trykket i ørene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cathlin skrev (1 time siden):

Det går vel ikke?

Googler hva som hjelper mot dotter i ørene og der står det at man kan bruke otrivin, men det er vel da i nesa? 
 

I går mente jeg at jeg leste at noen også brukt det i øret. Hm.

Jeg er helt sikker på at det er i nesa du skal ha otrivin hvis du er tett i ørene 🤣.  God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (13 minutter siden):

Nå henger det sammen alle gangene i hodet, men det høres litt pussig ut. Regner med du har prøvd å holde for nesa og blåse ut for å utlignet trykket i ørene?

Ja, hele tiden.

 

Dorthe skrev (8 minutter siden):

Jeg er helt sikker på at det er i nesa du skal ha otrivin hvis du er tett i ørene 🤣.  God bedring.

Ok😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså..

Otrivin er et adrenergikum som får blodårene lokalt til å trekke seg sammen (som adrenalin). Det bedrer passasjen av luft i nese og bihuler gjennom at slimhinnene avsvelles. Det er ment til bruk i nesa og absolutt ikke i ørene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ISW skrev (6 timer siden):

Altså..

Otrivin er et adrenergikum som får blodårene lokalt til å trekke seg sammen (som adrenalin). Det bedrer passasjen av luft i nese og bihuler gjennom at slimhinnene avsvelles. Det er ment til bruk i nesa og absolutt ikke i ørene :) 

Ja, da har jeg nok lest feil. Holder meg til bruk i nesa! 🙂

Marye skrev (6 timer siden):

Mistet selv en tyggis i øret da jeg var 13, men nesespray i øret har jeg aldri hørt om

Det står at man kan bruke otrivin mot dotter i ørene, men da er det visst i nesa det skal brukes:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...