Gå til innhold

Wellbutrin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Etter mamma døde har alt gått i nedadgående spiral, ting var heller ikke som det skulle før dødsfallet. 

Slet i hovedsak meg angst, men var nok mer depresjon inne i bildet enn jeg har innsett.

Nå derimot har alt gått i stå og jeg er veldig deprimert, jeg fungerer overhodet ikke. 

Opplever ingen glede, er ikke interessent i noe, klarer ikke konsentrere meg, er ekstremt trøtt hele tiden, meningsløshet osv.

Ble anbefalt Wellbutrin da denne skulle virke best på mine symptomer i stedet for en SSRI. Jeg har alle symptomene listet opp som følge av dopamin mangel noe SSRI'er ikke påvirker slik jeg forstår.

Lurte på om noen har hatt god hjelp av Wellbutrin her inne? 

Anonymkode: 6d761...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wellbutrin fungerte litt på meg, men ikke optimalt. Det som virkelig tok depresjonen min var et SNRI kalt Effexor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Etter mamma døde har alt gått i nedadgående spiral, ting var heller ikke som det skulle før dødsfallet. 

Slet i hovedsak meg angst, men var nok mer depresjon inne i bildet enn jeg har innsett.

Nå derimot har alt gått i stå og jeg er veldig deprimert, jeg fungerer overhodet ikke. 

Opplever ingen glede, er ikke interessent i noe, klarer ikke konsentrere meg, er ekstremt trøtt hele tiden, meningsløshet osv.

Ble anbefalt Wellbutrin da denne skulle virke best på mine symptomer i stedet for en SSRI. Jeg har alle symptomene listet opp som følge av dopamin mangel noe SSRI'er ikke påvirker slik jeg forstår.

Lurte på om noen har hatt god hjelp av Wellbutrin her inne? 

Anonymkode: 6d761...01b

Ville forsøkt hvis du ikke fortsatt har veldig mye angst/uro.

For min del vet jeg ikke helt hva som hjelper. Tror den fikk bort disse restsymptomene på en dårlig oeriode, som var nettopp det med konsentrasjon, lite lyst, mangel på energi.  Husker ikke om jeg da svingete for høyt plutselig,  men om du ikke har bipolar trenger du jo ikke være så redd for det. Siden, så vet jeg ikke. Har hatt depresjoner senere, med ovennevnte symptom som noen av de mest dominerende.  Men vet jo ikke om jeg hadde blitt oftere/dypere deprimert uten.

Anonymkode: 10343...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
kupton skrev (5 timer siden):

Med mye angst før du fikk depresjon, synes jeg du skal be legen din vurdere kombinasjonen SSRI og Wellbutrin.

Kan man begynne med Wellbutrin først før man starter opp på en SSRI? Hvis ikke hva er årsaken?, gir Wellbutrin mer angst?

Anonymkode: 6d761...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kan man begynne med Wellbutrin først før man starter opp på en SSRI?

Det kan man.

 

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Gir Wellbutrin mer angst?

Hos personer som kun får angst under depresjonsperioder, gir den ikke mer angst. Men hos personer som har frittstående angstlidelse uavhengig av depresjon, viser erfaring at de lett får mer angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

@kupton Har trappet ned fra 20mg til 10mg cipralex( som følge av at psykiater vil avklare om restsymptomer på 20mg kunne være bivirkninger av høy dose) og merker høyere angstnivå og mer depressiv tankegang. Vil  det å legge til wellbutrin fremfor å bytte til annet ssri da sannsyneligvis øke angstnivået ytterligere?

Anonymkode: 02183...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...