Gå til innhold

Flere som synes det er et ork å se på filmer og serier?


Everybody

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer litt an på. Er jeg deprimert føler jeg det slik, da står det bare på i bakgrunnen og surrer og jeg har ikke konsentrasjon eller ork til å følge med. Men til vanlig er det noe jeg liker bruke tid på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja innimellom. Har brukt en uke ca på å klare å se en episode av en serie. Jeg klarer forsåvidt lettere å følge med som deprimert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg er deprimert sliter jeg med det, og klarer ikke å følge med. Må se en film eller episode kanskje fire ganger for å få med meg handlingen, og av og til er det nesten eller helt umulig. Konsentrasjonen blir veldig dårlig, men jeg kan også være for trøtt og utmattet til å klare noe annet enn å bare eksistere. Når jeg er hypoman/manisk så er det ofte vanskelig, en film eller episode blir veldig fort kjedelig og jeg må bytte film eller serie hele tiden. Konsentrasjonen blir også dårligere, så jeg får ikke alltid med meg så mye heller. Det er også vanskelig å sitte stille. Hvis jeg er veldig høyt oppe er det nesten eller helt umulig å se på filmer eller serier. Det som hjelper er å se skrekkfilmer eller grøssere hvor det hele tiden skjer mye dramatisk eller groteskt som opprettholder fokuset, men samtidig så er handlingen ofte såpass lite kompleks at det ikke krever at man får med seg alt. Jeg begynte å se mye skrekkfilmer og grøssere i depressive og maniske episoder fordi det var det eneste jeg klarte å følge med på. Jeg mislikte egentlig den type filmer, men det var bedre enn å stirre ut i luften. Etter hvert fattet jeg en interesse for skrekk og grøssere og har sett haugevis av slike filmer, men det er sjeldent at jeg ser skrekk og grøssere i friske perioder. 

Anonymkode: 79a60...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når jeg er deprimert sliter jeg med det, og klarer ikke å følge med. Må se en film eller episode kanskje fire ganger for å få med meg handlingen, og av og til er det nesten eller helt umulig. Konsentrasjonen blir veldig dårlig, men jeg kan også være for trøtt og utmattet til å klare noe annet enn å bare eksistere. Når jeg er hypoman/manisk så er det ofte vanskelig, en film eller episode blir veldig fort kjedelig og jeg må bytte film eller serie hele tiden. Konsentrasjonen blir også dårligere, så jeg får ikke alltid med meg så mye heller. Det er også vanskelig å sitte stille. Hvis jeg er veldig høyt oppe er det nesten eller helt umulig å se på filmer eller serier. Det som hjelper er å se skrekkfilmer eller grøssere hvor det hele tiden skjer mye dramatisk eller groteskt som opprettholder fokuset, men samtidig så er handlingen ofte såpass lite kompleks at det ikke krever at man får med seg alt. Jeg begynte å se mye skrekkfilmer og grøssere i depressive og maniske episoder fordi det var det eneste jeg klarte å følge med på. Jeg mislikte egentlig den type filmer, men det var bedre enn å stirre ut i luften. Etter hvert fattet jeg en interesse for skrekk og grøssere og har sett haugevis av slike filmer, men det er sjeldent at jeg ser skrekk og grøssere i friske perioder. 

Akkurat samme med meg, ser mye grøssere og skrekkfilmer fordi de er så enkle å følge med på. Ser også mye dokumentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...