Gå til innhold

Noen tanker om dette?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

I de siste ukene har jeg ikke fått oppfølging av fact, han har bare svart kort på melding når jeg har lurt på noe. Og nå har han ferie og jeg fikk ikke noe tilbud om annen kontakt, han har satt meg på 16 august og da bare ringer han sikkert. Er det fordi jeg har en kronisk lidelse? At det ikke blir noen bedring? Fikk ikke hjelp med negative symptomer heller, det er bare en tilværelse jeg må leve med. Pushe meg selv selv om jeg ikke får det til, har de på en måte gitt meg opp? Er jeg egentlig overlatt til meg selv? Bare at jeg får medisiner der? Virker jo som om de ikke vil ha noe med meg å gjøre, bare når jeg ikke tar medisiner kommer han hjem til meg og da er det spennende å snakke med meg. Så jeg er rett og slett for kjedelig å snakke med på medisiner? Da går det jo bare i negative symptomer og angst, noe jeg må leve med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hvordan  det er, men tror ikke de kan la være å komme av kjedsomhet. Så kan jo ikke være derfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (8 minutter siden):

Vet ikke hvordan  det er, men tror ikke de kan la være å komme av kjedsomhet. Så kan jo ikke være derfor. 

Det bare virker slik på meg, det virket som de ville hjelpe i begynnelsen men ikke nå lenger. Kan vel ikke hjelpes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror absolutt ikke det har noe med at du kjeder dem. Sannsynligvis vurderer de at du fungerer godt nok utifra dine forutsetninger og at hjelp fra dem ikke er nødvendig. Når du ikke får på medisiner har du sannsynligvis et annet symptomtrykk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har tidligere klaget på at de blander seg for mye/at det blir for mye "styr" også, så det er sikkert vanskelig å komme deg i møte på en riktig måte. Du er også mye frem og tilbake med medisiner, det har du vel vært i mange år, så kanskje de tenker at det beste er å ikke involvere seg for mye for da slutter du kanskje med alt av medisiner som du trenger. 

Om du ønsker endring kan du ta en samtale med dem og legge frem dine ønsker. Kanskje du kunne hatt bytte av litt mer sosialt, type dagsenter eller noe slikt, når du har overskudd, men det må du høre med dem om 🙂 

Anonymkode: 9cb78...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Fru2020 skrev (2 minutter siden):

Tror absolutt ikke det har noe med at du kjeder dem. Sannsynligvis vurderer de at du fungerer godt nok utifra dine forutsetninger og at hjelp fra dem ikke er nødvendig. Når du ikke får på medisiner har du sannsynligvis et annet symptomtrykk. 

 

Ja det står jo at jeg er stabil, det betyr vel at jeg er den samme hele tiden. Kan jo være noe sånt ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du har tidligere klaget på at de blander seg for mye/at det blir for mye "styr" også, så det er sikkert vanskelig å komme deg i møte på en riktig måte. Du er også mye frem og tilbake med medisiner, det har du vel vært i mange år, så kanskje de tenker at det beste er å ikke involvere seg for mye for da slutter du kanskje med alt av medisiner som du trenger. 

Om du ønsker endring kan du ta en samtale med dem og legge frem dine ønsker. Kanskje du kunne hatt bytte av litt mer sosialt, type dagsenter eller noe slikt, når du har overskudd, men det må du høre med dem om 🙂 

Anonymkode: 9cb78...e4a

Nei jeg har ikke klaget over det tidligere, de blander seg aldri for mye. Ja mulig de ikke vil involvere seg så mye, det virker jo sånn. Får ta det opp etter ferien, men det kan jo hende de ikke føler at det hjelper å hjelpe meg. Jeg står jo på stedet hvil. 

Vet ikke hva jeg ønsker, har ikke så mye å snakke om heller. Det er ikke mye nytt i livet mitt for å si det sånn. Kan gå på dagsenteret hvis jeg vil, det er bare et tiltak det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Nei jeg har ikke klaget over det tidligere, de blander seg aldri for mye. Ja mulig de ikke vil involvere seg så mye, det virker jo sånn. Får ta det opp etter ferien, men det kan jo hende de ikke føler at det hjelper å hjelpe meg. Jeg står jo på stedet hvil. 

Vet ikke hva jeg ønsker, har ikke så mye å snakke om heller. Det er ikke mye nytt i livet mitt for å si det sånn. Kan gå på dagsenteret hvis jeg vil, det er bare et tiltak det også. 

Skjønner det er tiltak. Men jeg for min del har hatt veldig nytte av å jobbe to timer to dager i uken. Det er skikkelig lett arbeid da, men jeg gjør noe. Det kan jo være fint for deg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 time siden):

I de siste ukene har jeg ikke fått oppfølging av fact, han har bare svart kort på melding når jeg har lurt på noe. Og nå har han ferie og jeg fikk ikke noe tilbud om annen kontakt, han har satt meg på 16 august og da bare ringer han sikkert. Er det fordi jeg har en kronisk lidelse? At det ikke blir noen bedring?

Jeg tror årsaken er langt mer triviell: Det er ferietid og nesten alt som ikke gjelder liv eller død, er kraftig redusert 

Tror ikke du skal ta det personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (28 minutter siden):

Skjønner det er tiltak. Men jeg for min del har hatt veldig nytte av å jobbe to timer to dager i uken. Det er skikkelig lett arbeid da, men jeg gjør noe. Det kan jo være fint for deg også. 

På dagsenteret drikker man kaffe og prater med folk, det er ikke alltid jeg har så mye å si. Så da sitter jeg og glor bare da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
laban skrev (1 minutt siden):

Jeg tror årsaken er langt mer triviell: Det er ferietid og nesten alt som ikke gjelder liv eller død, er kraftig redusert 

Tror ikke du skal ta det personlig.

Ok, det kan jo være årsaken ja, følte meg bare oversett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus
stjernestøv skrev (13 minutter siden):

På dagsenteret drikker man kaffe og prater med folk, det er ikke alltid jeg har så mye å si. Så da sitter jeg og glor bare da. 

Må det være dagsenter da? Kan du ikke finne noe frivillig arbeid som du gjør et par timer i uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
hattifnattus skrev (Akkurat nå):

Må det være dagsenter da? Kan du ikke finne noe frivillig arbeid som du gjør et par timer i uken?

Hva skulle det være? Jeg er ikke i den beste formen til aktiviteter eller å gjøre ting for folk, gjør jo ingenting hjemme heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Hva skulle det være? Jeg er ikke i den beste formen til aktiviteter eller å gjøre ting for folk, gjør jo ingenting hjemme heller. 

Jeg sorterer bare klær som er donert, vasker de, legger på plass osv. Også hjelper til med noe småtteri hvis de trenger. Er mye alene nede der for de åpner ikke før etter jeg har dratt. Da blir det ikke for mye for meg og tror med tiden jeg kan klare mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (1 minutt siden):

Jeg sorterer bare klær som er donert, vasker de, legger på plass osv. Også hjelper til med noe småtteri hvis de trenger. Er mye alene nede der for de åpner ikke før etter jeg har dratt. Da blir det ikke for mye for meg og tror med tiden jeg kan klare mer. 

Ok. Vet ikke om noe sånt tilbud her, måtte vel ha spurt på frivillighetssentralen da. Vet det er strikke cafe der men det er visst bare den eldre garde og jeg strikker ikke heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (1 time siden):

Ok. Vet ikke om noe sånt tilbud her, måtte vel ha spurt på frivillighetssentralen da. Vet det er strikke cafe der men det er visst bare den eldre garde og jeg strikker ikke heller. 

Man blir sliten av å sitte på pc hele dagen også. Hva med å bruke litt av den energien på å bidra med husarbeid? Har dere hushjelp, eller er det mannen som vasker, rydder og lager mat hos dere? 

Anonymkode: 38e2c...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man blir sliten av å sitte på pc hele dagen også. Hva med å bruke litt av den energien på å bidra med husarbeid? Har dere hushjelp, eller er det mannen som vasker, rydder og lager mat hos dere? 

Anonymkode: 38e2c...433

Har jo ikke energi, mannen tar husarbeidet. Jeg lager middag da men blir ofte noe enkelt, hadde jeg bare hatt energi. Og sliten er jeg fra før av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (15 minutter siden):

Har jo ikke energi, mannen tar husarbeidet. Jeg lager middag da men blir ofte noe enkelt, hadde jeg bare hatt energi. Og sliten er jeg fra før av. 

Men du har jo energi til å sitte på pc hele dagen? Hvordan orker du det, men ikke andre ting? 

Anonymkode: 38e2c...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men du har jo energi til å sitte på pc hele dagen? Hvordan orker du det, men ikke andre ting? 

Anonymkode: 38e2c...433

Tar ikke mye energi å ligge med mobilen i hånden da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men du har jo energi til å sitte på pc hele dagen? Hvordan orker du det, men ikke andre ting? 

Anonymkode: 38e2c...433

Orker ikke fysiske ting, jeg bruker ikke energi når jeg sitter på pc jeg. Det er ikke anstrengende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...