Gå til innhold

Smykke...gullhjerte eller livets tre?


emilie321

Anbefalte innlegg

Har lyst til å gi en liten en et smykke.  Hadde opprinnelig tenkt på en gullhjerte som jeg kan få gravert navnet til vedkommende, men har nå begynt å tenke på et smykke som heter "Livets tre". Er litt i tvil om hva jeg skal velge. Et gullhjerte er vel mest tidløst?  Hva hadde dere valgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

emilie321 skrev (34 minutter siden):

Har lyst til å gi en liten en et smykke.  Hadde opprinnelig tenkt på en gullhjerte som jeg kan få gravert navnet til vedkommende, men har nå begynt å tenke på et smykke som heter "Livets tre". Er litt i tvil om hva jeg skal velge. Et gullhjerte er vel mest tidløst?  Hva hadde dere valgt?

Et mindre gullhjerte, klassisk hjerteformet uten fjonger og evt skjeve linjer, og uten inngravert navn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cathlin skrev (16 minutter siden):

Et mindre gullhjerte, klassisk hjerteformet uten fjonger og evt skjeve linjer, og uten inngravert navn. 

Takk for svar. Hvorfor vil du ikke ha inngravert navn?  Det er forøvrig et klassisk hjerteformet jeg har i tankene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ville ha valgt gullhjerte hvis det er et barn. 

Anonymkode: 19fc3...ba0

Takk for svar. Ja, det er et barn som skal få det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (54 minutter siden):

Takk for svar. Hvorfor vil du ikke ha inngravert navn?  Det er forøvrig et klassisk hjerteformet jeg har i tankene. 

Fikk ikke med meg at det var til et barn. Det stiller seg helt annerledes. Da ville jeg likegjerne gitt livets tre eller en liten humle eller hjerte med navn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg foreslår at du drar til en gullsmed og ser hva de har.

Det kan være du finner noe nytt og stilig som du ikke har tenkt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (10 minutter siden):

Jeg foreslår at du drar til en gullsmed og ser hva de har.

Det kan være du finner noe nytt og stilig som du ikke har tenkt på.

Har sett litt rundt på nettet, men har tenkt å gå rundt til flere gullsmeder for å se ordentlig.  Synes jeg ikke får godt nok inntrykk på nett.

Ja, det kan selvfølgelig hende at jeg finner noe helt annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg googlet Livets tre. Det er fint, men hjerte er definitivt mer tidløst. Iallfall om du velger klassisk utforming uten for mye «ekstra» på det. Så av de to ville jeg nok gått for hjerte. Men som Grendel sier er det lurt å se hva som finnes hos gullsmeden.
 

Hvis det er et veldig lite barn, synes jeg at smykket bør velges ut fra at det skal passe nå, dvs. ikke for stort anheng. Tidløst er uansett lurt - det kan jo gå i arv til neste generasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er til et barn trenger det vel ikke nødvendigvis være tidløst. Barnet skal bare bruke det en kort periode, senere kan smykket representere moten da hen var barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (4 timer siden):

Jeg googlet Livets tre. Det er fint, men hjerte er definitivt mer tidløst. Iallfall om du velger klassisk utforming uten for mye «ekstra» på det. Så av de to ville jeg nok gått for hjerte. Men som Grendel sier er det lurt å se hva som finnes hos gullsmeden.
 

Hvis det er et veldig lite barn, synes jeg at smykket bør velges ut fra at det skal passe nå, dvs. ikke for stort anheng. Tidløst er uansett lurt - det kan jo gå i arv til neste generasjon. 

Det er et lite barn, men et hjerte kan en jo også bruke når en blir litt eldre. Kommer helt klart til å gå i flere gullsmeder for å se. Har ikke noe tidspress på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (48 minutter siden):

Hvis det er til et barn trenger det vel ikke nødvendigvis være tidløst. Barnet skal bare bruke det en kort periode, senere kan smykket representere moten da hen var barn.

Det hadde jo vært fint å ha noe en kan bruke litt lenger. Og et hjerte kan alle bruke. Det er jo også et symbol på hvor glad jeg er i vedkommende 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (7 minutter siden):

Det hadde jo vært fint å ha noe en kan bruke litt lenger. Og et hjerte kan alle bruke. Det er jo også et symbol på hvor glad jeg er i vedkommende 

Hjerte er fint og noe veldig mange jenter har fått. Helt sikkert fordi det symboliserer kjærlighet.

De klassiske barnehjertene er kanskje ikke heller noe en bruker utover barndommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

emilie321 skrev (2 timer siden):

Det hadde jo vært fint å ha noe en kan bruke litt lenger. Og et hjerte kan alle bruke. Det er jo også et symbol på hvor glad jeg er i vedkommende 

Jeg synes et hjerte er en fin gave til et barn man er glad i. Mange bruker jo et slikt hjerte også etter småbarnstiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...