Gå til innhold

Hvilke antidepressiva har du forsøkt og hvilken virkning fikk du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvilke antidepressiva har du forsøkt og hvilken virkning fikk du?

Jeg har forsøkt:

Zoloft - Fungerte ikke i det hele tatt. Ingen bivirkninger og ingen virkning.
Remeron - Ble utrolig trøtt så den ble seponert før jeg egentlig hadde brukt den lenge nok til å merke evt forbedring.

Anonymkode: 3e2f6...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Efexor. Hjalp mot tungsinnet. 

Anonymkode: ffb3b...e84

Så bra!

Anonymkode: 3e2f6...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Zoloft - fikk mani. And thats how i met your mother (bipolar). 
 

Skulle aldri tatt de pillene.

Anonymkode: 0c88e...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cipralex 10 mg. Usikker på effekt var 18 år. Fontex ble jeg aggressiv og ustabil av. Nardil husker jeg ingen effekt av annet enn vektoppgang. Wellbutrin, Brintellix og Ednorax ble jeg hypoman av. 

Tror det er de jeg har prøvd. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

cipralex som jeg ble utrolig kvalm og fikk hodepine av, sluttet med dem. Seroxat og efexor som jeg ble helt rar av så sluttet med de og, fluoxetin som ikke ga noen effekt. Aurorix som jeg ikke husker effekt av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd Seroxat, virker bra på angst og noe depresjon. Har også prøvd Efexor, hadde ikke så bra effekt på angsten .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cipralex; vektøkning og nedsatt sexlyst. 
Efexor; enorm ulvehunger, spiste mer enn noen gang

Brintellix; merket ikke noe etter 3 uker, var for syk til å prøve videre (innlagt)

Fluoxetine; jevnt humør, jevnt stemningsleie. Beste for meg mtp depresjon 

Anafranil; lettet panikkangsten min nesten helt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Cipralex opp 20 kg og ingen sexlyst. Men hjalp på depresjonen, og det er vel viktigst. Sex er ikke så viktig. 

Anonymkode: 09bcd...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cipralex  - fikk så mye bivirkninger at jeg ikke vet om de virket.

Remeron - funket fint både på depresjon og søvn, men la så mye på meg at de måtte seponeres.

Sarotex - hjalp godt og ble seponert etter å ha vært uten depresjon i lang tid (kan ikke bruke de nå da de går dårlig sammen med en annen medisin jeg bruker nå)

Zoloft - vet ikke om den funket da jeg ikke fikk prøve lenge nok

Venlafaxin - som jeg bruker nå tar både depresjon og angst og har dempet traumeproblematikk sammen med annen behandling (beste antidepressiva jeg har prøvd) og jeg eksponerer meg noe jeg ikke turde tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppigjennom årene har jeg prøvd mange typer ad og de fleste har jeg hatt brukbar til god virkning av, men lander alltid tilbake på cipralex da den gir meg minst bivirkninger. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forsøkt flere, men har nå stått fast på Efexor i ti år (i kombinasjon med Lamictal). Justerer opp i depressive faser. Veldig fornøyd, selv om ikke noen medisiner «tar alt» eller er uten bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Er det noen som har gode erfaringer med Wellbutrin? Hva med bivirkninger, noen som er plagsomme? Må kanskje prøve de lengre en en uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (8 timer siden):

Er det noen som har gode erfaringer med Wellbutrin? Hva med bivirkninger, noen som er plagsomme? Må kanskje prøve de lengre en en uke. 

Jeg skulle starte med Wellbutrin, men fikk økt angst og nervøsitet. 

Anonymkode: 1298d...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg skulle starte med Wellbutrin, men fikk økt angst og nervøsitet. 

Anonymkode: 1298d...358

Jeg plages ikke med angst, har ikke hatt det i siste år. Jeg sliter med depresjoner og tenker at Wellbutrin kan være løsningen. Men jeg håper nå det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...