Gå til innhold

Hvilken oppfølging er det vanlig å få i graviditeten når man er bipolar?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvilken oppfølging er det vanlig å få i graviditeten når man er bipolar?
Regner med man vil få tett oppfølging av fastlege, jordmor og psykiater? 
Men hvilken oppfølging er det snakk om? Ekstra ultralyd? Kontroll av medisiner? Annet?

Ps. Jeg er ikke gravid og blir det nok heller ikke på lenge dersom det skulle bli. Er ikke noe jeg har bestemt meg 100% for heller (vil jo at barnet skal få den beste oppveksten det kan få og det er kanskje ikke hos meg mtp alt).

Anonymkode: 0c732...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når en kvinne med BP ønsker å bli gravid/blir gravid, bruker en å kalle sammen til et møte med psykiater/erfaren LIS, fastlege, gynekolog, jordmor + evt annen helseperson som er viktig for kvinnen. I tillegg selvsagt kvinnen og hennes mann. I dette møtet blir en enige om opplegget frem til noen måneder etter fødselen, og en blir enige om hvem som gjør hva. I tillegg velger en en av helsepersonellet som den som skal koordinere det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...