Gå til innhold

Lærevansker og IQ


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Går det an å si noe generelt om IQ-nivå og generelle lærevansker (lese-/skrivevansker og problemer med matematikk)?

Anonymkode: da493...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Går det an å si noe generelt om IQ-nivå og generelle lærevansker (lese-/skrivevansker og problemer med matematikk)?

Anonymkode: da493...af0

Det lurer jeg og på for matte er gresk for meg og kart og sånt har jeg heller ikke greie på. Var dårlig på skolen i alle fag, betyr det at jeg har lav IQ tro? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 time siden):

Det lurer jeg og på for matte er gresk for meg og kart og sånt har jeg heller ikke greie på. Var dårlig på skolen i alle fag, betyr det at jeg har lav IQ tro? 

Tror ikke du har lav IQ. Hadde du noen psykiske vansker mens du gikk på skolen? Kanskje det er årsaken? Om man klarer å skrive godt norsk så beviser det egentlig at man er veldig oppegående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Everybody skrev (1 minutt siden):

Tror ikke du har lav IQ. Hadde du noen psykiske vansker mens du gikk på skolen? Kanskje det er årsaken? Om man klarer å skrive godt norsk så beviser det egentlig at man er veldig oppegående.

De psykiske vanskene har alltid vært der så mulig det er en årsak til dårlige resultater på skolen, det eneste jeg likte var å skrive stiler. Men takk for at du ikke tror det, har alltid tenkt jeg har lav IQ pga at jeg klarte meg ikke på skolen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har visst 99 i IQ. Gjorde det dårlig på matte, men i naturfag på VGs muntlig fikk jeg 6. Fikk B på flere hjemmeeksamen også på sykepleieren. 

Det gjør at jeg tror at mitt eget stress kom i veien for mine evner. Siden jeg i noen situasjoner gjør det bra og andre ikke. 

Hva tror du @kupton

Kan kontekst ha hemmet meg? Eller situasjon for læring og konsentrasjon. 

Det ble jo nevnt da jeg fikk Asperger at jeg burde utredes videre for ADD. Det vil jeg ikke for jeg vet jeg blir å misbruke medisin. Men noe å tenke på likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...