Gå til innhold

Scrapbooking


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som driver med det her? 

Jeg er helt på styr jeg nå over ideen om scrapbooking. Har jo visst om det i mange år at det finnes, men det er først nå jeg ble interessert for alvor. Har bestilt til den store gullmedalje på Wish, -masse utstyr! 😃 Kan nesten ikke vente med å få det!  Det ser sååå gøy ut! Skal lage kort, og dekorere i notatbøker for meg selv, men også som gaver. Hjemmelagede julekort blir det nok også. Ser mye på videoer på Instagram om hvordan man "scrapbooker" og det skal jeg få til! 😃

Anonymkode: 59838...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen som driver med det her? 

Jeg er helt på styr jeg nå over ideen om scrapbooking. Har jo visst om det i mange år at det finnes, men det er først nå jeg ble interessert for alvor. Har bestilt til den store gullmedalje på Wish, -masse utstyr! 😃 Kan nesten ikke vente med å få det!  Det ser sååå gøy ut! Skal lage kort, og dekorere i notatbøker for meg selv, men også som gaver. Hjemmelagede julekort blir det nok også. Ser mye på videoer på Instagram om hvordan man "scrapbooker" og det skal jeg få til! 😃

Anonymkode: 59838...aee

Jeg holdt på en del for mange år siden og har nettopp begynt igjen så smått med en scrapbook i forbindelse med en slags treningsutfordring jeg er med på. :) Det er kjempegøy og jeg har også bestillinger inne på stæsj både på et par norske sider, ebay og wish! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver med det inkludert art journals og junk journals. 

Det var jo veldig populært for en tid tilbake, da drev jo "alle" med det. Nå er det nok færre som driver med det, men vi som driver med det er helt med.

Jeg ville meldt meg inn i noen facebookgrupper for inspirasjon. Det er jo flere retninger du kan gå når det gjelder å lage kort. Og så er det masse utstyr som man gradvis ønsker seg. Det er ingen billig hobby. Men veldig gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (23 minutter siden):

Jeg ville meldt meg inn i noen facebookgrupper for inspirasjon. Det er jo flere retninger du kan gå når det gjelder å lage kort. Og så er det masse utstyr som man gradvis ønsker seg. Det er ingen billig hobby. Men veldig gøy.

Jeg har meldt meg inn i flere. ;) Nei, utstyret koster, men mye av det varer jo lenge - jeg hadde en del punchere / utstansere, men har bestilt 3 til og det blir jo mange hundre kroner, men de er jo uslitelige. :) Papir og slikt stæsj koster ja... Det finnes mye fint da, man får jo lyst på alt når man begynner å se rundt på nettet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (13 timer siden):

Jeg har meldt meg inn i flere. ;) Nei, utstyret koster, men mye av det varer jo lenge - jeg hadde en del punchere / utstansere, men har bestilt 3 til og det blir jo mange hundre kroner, men de er jo uslitelige. :) Papir og slikt stæsj koster ja... Det finnes mye fint da, man får jo lyst på alt når man begynner å se rundt på nettet! 

Ja, det varer jo veldig lenge. Har masse utstyr jeg som jeg har hatt i over ti år.

I stedet for punchere kan du jo vurdere å begynne med dies. Da trenger du jo en diesmaskin, feks big shot. Men utvalget av dies er enormt og tar langt mindre plass en punchere. Jeg har forsåvidt begge deler.

Jeg har en venninne som fikk kjøpe seg en big shot pp finn og da ble det ikke særlig dyrt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (1 time siden):

Ja, det varer jo veldig lenge. Har masse utstyr jeg som jeg har hatt i over ti år.

I stedet for punchere kan du jo vurdere å begynne med dies. Da trenger du jo en diesmaskin, feks big shot. Men utvalget av dies er enormt og tar langt mindre plass en punchere. Jeg har forsåvidt begge deler.

Jeg har en venninne som fikk kjøpe seg en big shot pp finn og da ble det ikke særlig dyrt. 

Det utstyret er helt ukjent for meg, men jeg var innom en liten butikk i går som hadde et stort utvalg dies og det ante meg litt hvordan det fungerer. *haha* Du legger papir og dies inn i maskina og sveiver det gjennom og så er det stanset ut? Var flere pent brukte på finn ser jeg. Er det noen merker som er av bedre kvalitet enn andre? Noen merker man bør holde seg unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (1 time siden):

Det utstyret er helt ukjent for meg, men jeg var innom en liten butikk i går som hadde et stort utvalg dies og det ante meg litt hvordan det fungerer. *haha* Du legger papir og dies inn i maskina og sveiver det gjennom og så er det stanset ut? Var flere pent brukte på finn ser jeg. Er det noen merker som er av bedre kvalitet enn andre? Noen merker man bør holde seg unna?

Ja, det er så enkelt som det. Sveiv og så er det ferdig. Det finnes elektriske også. Jeg har en ti år gammel Big Shot. Fungerer som bare det. Big Shot er nok en av de vanligste. Det er flere størrelser. Du kan jo se hva du trenger. Jeg har den store og fornøyd med det. Noen har begge deler. Den store er tung.

Sizzix er et bra merke.

Endret av Fru2020
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (4 minutter siden):

Ja, det er så enkelt som det. Sveiv og så er det ferdig. Det finnes elektriske også. Jeg har en ti år gammel Big Shot. Fungerer som bare det. Big Shot er nok en av de vanligste. Det er flere størrelser. Du kan jo se hva du trenger. Jeg har den store og fornøyd med det. Noen har begge deler. Den store er tung.

Sizzix er et bra merke.

Takk takk! Det er vel en fordel å ha en med litt størrelse på trykkflaten vil jeg tro? Ikke alle dieser er bittesmå har jeg sett, noen har jo størrelse på A5 og A4?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 timer siden):

Takk takk! Det er vel en fordel å ha en med litt størrelse på trykkflaten vil jeg tro? Ikke alle dieser er bittesmå har jeg sett, noen har jo størrelse på A5 og A4?

De store diesene kutter ofte ut spesielle former for kort og konvolutter. 

Jeg hadde satset på en stor ja. Og om du kan velge så er det greit med lang plattform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (1 time siden):

De store diesene kutter ofte ut spesielle former for kort og konvolutter. 

Jeg hadde satset på en stor ja. Og om du kan velge så er det greit med lang plattform.

Jeg må se litt på dette og tenke på, driver jo ikke så voldsomt mye og har lett for å kjøpe mye utstyr som ikke blir så veldig mye brukt... 🙄:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (52 minutter siden):

Jeg må se litt på dette og tenke på, driver jo ikke så voldsomt mye og har lett for å kjøpe mye utstyr som ikke blir så veldig mye brukt... 🙄:D

Å kjøpe scrapbookingutstyr er en hobby i seg selv🤪

Jeg fikk ikke sove en natt denne uken og brukte hele natten på å kjøpe hobbyutstyr. Det var et problem for meg da jeg var mye innlagt. Jeg shopper alltid masse når jeg er på DPS/psyk 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (8 minutter siden):

Å kjøpe scrapbookingutstyr er en hobby i seg selv🤪

Jeg fikk ikke sove en natt denne uken og brukte hele natten på å kjøpe hobbyutstyr. Det var et problem for meg da jeg var mye innlagt. Jeg shopper alltid masse når jeg er på DPS/psyk 😂

Åja - det samme gjelder søm. Det å sy og det å kjøpe stoff er to forskjellige hobbyer... 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan brukes metallskjærere? Feks til rammer og figurer? Er ute etter framgangsmåten.

Anonymkode: 59838...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.8.2022 den 23.52):

Hvordan brukes metallskjærere? Feks til rammer og figurer? Er ute etter framgangsmåten.

Anonymkode: 59838...aee

Det er noen "plattformer" på diesmaskinen. Mellom disse legger du diesen oppå papiret. Den skarpe siden ned mot papiret. Så ruller du det gjennom maskinen. Jeg ruller det også tilbake. Det er sannsynligvis ikke nødvendig.

Det er som regel mer enn to plattformer. Det er fordi det, særlig i starten, var endel tykkere dies. Da må du prøve deg frem for å finne ut hvor mange plattformer du trenger. Nå er det mest vanlig med tynne dies. Da bruker du alle plattformene.

Det er gøy 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...