Gå til innhold

App som viser hvor mye man går ned i vekt?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Noen som vet om det? Kan være motiverende. 

Aktibmi har jeg liggende på min mobil. Kan taste inn hva man veier i dag og ønsket vekt, oppdatere underveis og man får også vite bmi. Finnes nok mange slike apper. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Lillemus skrev (3 minutter siden):

Aktibmi har jeg liggende på min mobil. Kan taste inn hva man veier i dag og ønsket vekt, oppdatere underveis og man får også vite bmi. Finnes nok mange slike apper. :)

Ok. Det var en som het weightfit, tror jeg satser på den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Ok. Det var en som het weightfit, tror jeg satser på den. 

Det er bare å laste ned flere og se hvilken du liker best, det er jo gratisapper, i alle fall stort sett før man vil ha mange funksjoner og må betale for det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Lillemus skrev (5 minutter siden):

Det er bare å laste ned flere og se hvilken du liker best, det er jo gratisapper, i alle fall stort sett før man vil ha mange funksjoner og må betale for det. :) 

Ok. Har nå lastet ned den ene nå og måtte veie meg, uff. Men klær og har spist og ikke gått på do men det ble 90 kilo 😮 Da har jeg 15 kilo jeg skal ned. Er på fedme nå 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker bare Samsung Health, som kommer ferdig installert på mobilen. Der logger jeg treninger, turer og vektnedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (2 minutter siden):

Jeg bruker bare Samsung Health, som kommer ferdig installert på mobilen. Der logger jeg treninger, turer og vektnedgang.

Jeg har Huawei-telefon og bruker helseappen på den. :) De fleste nye smart-telefoner (min er 3,5 år) har nok en slik, men det kan jo være gøy å se på andre apper også. :) 

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (6 minutter siden):

Jeg har Huawei-telefon og bruker helseappen på den. :) De fleste nye smart-telefoner (min er 3,5 år) har nok en slik, men det kan jo være gøy å se på andre apper også. :) 

Ja, har vurdert å se etter en ny selv. Hvis det finnes noe som har bedre tilpasset system for intervalltrening. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Nå har jeg bestilt kokebok og med lavkarbo middager, det er så vanskelig å komme på noe å lage selv. Håper den kommer snart da så jeg får komt i gang, ellers må jeg jo bare finne på noe selv. Men det blir jo mye pasta her og det er jo ikke bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Nå har jeg bestilt kokebok og med lavkarbo middager, det er så vanskelig å komme på noe å lage selv. Håper den kommer snart da så jeg får komt i gang, ellers må jeg jo bare finne på noe selv. Men det blir jo mye pasta her og det er jo ikke bra. 

Nei, mye pasta er ikke bra. Litt fullkornspasta er greit, men ikke mye, pasta fyller i magen, men gir lite næring og mange tomme kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Lillemus skrev (20 minutter siden):

Nei, mye pasta er ikke bra. Litt fullkornspasta er greit, men ikke mye, pasta fyller i magen, men gir lite næring og mange tomme kalorier.

Ja det gjør nok det så det er ikke bra, får gå over til fullkornspasta ja. Men det er jo like mange kalorier i det men det er vel godt for noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (28 minutter siden):

Ja det gjør nok det så det er ikke bra, får gå over til fullkornspasta ja. Men det er jo like mange kalorier i det men det er vel godt for noe. 

Skal du gå over til lavkarbo skal du ikke spise pasta i det hele tatt. ;) Så du hadde bestilt en lavkarbo-kokebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Skal du gå over til lavkarbo skal du ikke spise pasta i det hele tatt. ;) Så du hadde bestilt en lavkarbo-kokebok.

Ok. Får se hva den kokeboken inneholder, trenger tips til middager :) Vet ikke om oppskriftene var helt uten karbo men lite av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkelsbær

Det finnes en del gode lavkarbo alternativer til pasta og poteter. Jeg har forstått at det vanskeligste for mange med lavkarbo, er å finne alternativer til middags-tilbehør.

*Selleri-ris. Er kjempegodt og raskt å tilberede. Jeg kjøper det på Tights.no

*Mos av selleri og blomkål (Ca. lik mengde av hver) Deles opp og kokes sammen i grønnsaksbuljong - tøm av vannet, tilsett litt creme fraiche og mos med stavmikser.

*Quinoa. Dette finnes i de fleste matvarebutikker. Jeg koker det i grønnsaksbuljong og tilsetter gjerne paprika, oppskårne tomater og sukkererter. Quinoa er egentlig ikke så lavkarbo, men veldig sundt, og man trenger bare en liten mengde som tilbehør til middag.

*Kål i rømmedressing. Finsnitt et halvt lite kålhode. 1 beger lettrømme tilsettes litt eddik og Natreen sukkererstatning (skal bli en søt og syrlig smak). Bland kål og rømmedressingen. NAM! 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Stikkelsbær skrev (17 minutter siden):

Det finnes en del gode lavkarbo alternativer til pasta og poteter. Jeg har forstått at det vanskeligste for mange med lavkarbo, er å finne alternativer til middags-tilbehør.

*Selleri-ris. Er kjempegodt og raskt å tilberede. Jeg kjøper det på Tights.no

*Mos av selleri og blomkål (Ca. lik mengde av hver) Deles opp og kokes sammen i grønnsaksbuljong - tøm av vannet, tilsett litt creme fraiche og mos med stavmikser.

*Quinoa. Dette finnes i de fleste matvarebutikker. Jeg koker det i grønnsaksbuljong og tilsetter gjerne paprika, oppskårne tomater og sukkererter. Quinoa er egentlig ikke så lavkarbo, men veldig sundt, og man trenger bare en liten mengde som tilbehør til middag.

*Kål i rømmedressing. Finsnitt et halvt lite kålhode. 1 beger lettrømme tilsettes litt eddik og Natreen sukkererstatning (skal bli en søt og syrlig smak). Bland kål og rømmedressingen. NAM! 😋

Hørtes godt ut :) 

Gleder meg til jeg får boken med oppskrifter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også godt å bruke squash i stedet for spaghetti. Bruk ostehøvel eller potet/gulrotskreller til å lage strimler. Du kan gjerne legge dem på litt papir og salte dem for å få ut litt av det overskytende vannet.  Bland dem rett i sausen og server med en gang. Veldig godt, synes jeg!

Blomkålris er også godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Vhanja skrev (58 minutter siden):

Det er også godt å bruke squash i stedet for spaghetti. Bruk ostehøvel eller potet/gulrotskreller til å lage strimler. Du kan gjerne legge dem på litt papir og salte dem for å få ut litt av det overskytende vannet.  Bland dem rett i sausen og server med en gang. Veldig godt, synes jeg!

Blomkålris er også godt. 

Takk for tips :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...