Gå til innhold

Har det tungt og det kom som kasta på.


emilie321

Anbefalte innlegg

Har lite energi og må ta meg veldig sammen for å greie små ting. Har et veldig press i hode og det føles som at panna skal gli ned i øynene. Det er tungt, spesielt fra morgenen av, men dette blir noe bedre utover ettermiddagen.  Har noen paranoide og en del negative tanker.  På ettermiddagen blir uroen mer fremtredende.  Jeg prøver så godt jeg kan å snu om. Prøver å være positiv og i aktivitet.  Satt å pratet en stund med en nabo, men etterhvert datt jeg ut mesteparten av tiden, så jeg måtte bare gå inn. Orker ikke at det skal bli verre, men vet ikke helt hva mer jeg bør gjøre. 

Har legetime til uka, men det er en kontrolltime for noe annet. Og det er hos en ny vikar.  Er nok litt redd for det møte.  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også et press i pannen som begynner på morgenen og blir verre utover dagen. Har vært der helt siden jeg ble syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (4 minutter siden):

Jeg har også et press i pannen som begynner på morgenen og blir verre utover dagen. Har vært der helt siden jeg ble syk.

Jeg har det bare i dårlige perioder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
emilie321 skrev (20 minutter siden):

Har lite energi og må ta meg veldig sammen for å greie små ting. Har et veldig press i hode og det føles som at panna skal gli ned i øynene. Det er tungt, spesielt fra morgenen av, men dette blir noe bedre utover ettermiddagen.  Har noen paranoide og en del negative tanker.  På ettermiddagen blir uroen mer fremtredende.  Jeg prøver så godt jeg kan å snu om. Prøver å være positiv og i aktivitet.  Satt å pratet en stund med en nabo, men etterhvert datt jeg ut mesteparten av tiden, så jeg måtte bare gå inn. Orker ikke at det skal bli verre, men vet ikke helt hva mer jeg bør gjøre. 

Har legetime til uka, men det er en kontrolltime for noe annet. Og det er hos en ny vikar.  Er nok litt redd for det møte.  

 

 

Du bør jo ta det opp med legen, høres vanskelig ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (12 minutter siden):

Du bør jo ta det opp med legen, høres vanskelig ut. 

Ja, skal det.  Mulig jeg bør øke litt med cipralex (har litt å gå på der) Er bare så utrygg på nye behandlere og liker overhode ikke å måtte gå dit med noe spesielt, særlig ikke den første timen med vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, håper formen fort blir bedre.  Veldig forståelig at det er kjipt med ny lege. Har du noe du kan ta ved behov for uroen, så kanskje det kan hjelpe fram mot legetimen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cilie skrev (3 minutter siden):

Uff, håper formen fort blir bedre.  Veldig forståelig at det er kjipt med ny lege. Har du noe du kan ta ved behov for uroen, så kanskje det kan hjelpe fram mot legetimen? 

Hadde en avtale med den gamle fastlegen at jeg kunne øke quetiapin opp til en viss dose, så jeg har økt litt i dag (dette har vart noen dager nå)  Har også imovane.  Ellers så har jeg dessverre overspist i dag. Det hjelper på uroen, men er jo ikke spesielt bra for vekta da. Følte at magen var et bunnløs hull, merket ikke at jeg hadde overspist, annet enn at jeg ble roligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
emilie321 skrev (18 timer siden):

Ja, skal det.  Mulig jeg bør øke litt med cipralex (har litt å gå på der) Er bare så utrygg på nye behandlere og liker overhode ikke å måtte gå dit med noe spesielt, særlig ikke den første timen med vedkommende.

Ikke kjekt med nye leger men de er der for å hjelpe de og,men forstår deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 time siden):

Ikke kjekt med nye leger men de er der for å hjelpe de og,men forstår deg. 

Ja, de er jo det. Får bare være meg selv og så får det gå som det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
emilie321 skrev (2 minutter siden):

Ja, de er jo det. Får bare være meg selv og så får det gå som det går.

Ja lykke til. Håper det går bra og at du får hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (21 timer siden):

Har lite energi og må ta meg veldig sammen for å greie små ting. Har et veldig press i hode og det føles som at panna skal gli ned i øynene. Det er tungt, spesielt fra morgenen av, men dette blir noe bedre utover ettermiddagen.  Har noen paranoide og en del negative tanker.  På ettermiddagen blir uroen mer fremtredende.  Jeg prøver så godt jeg kan å snu om. Prøver å være positiv og i aktivitet.  Satt å pratet en stund med en nabo, men etterhvert datt jeg ut mesteparten av tiden, så jeg måtte bare gå inn. Orker ikke at det skal bli verre, men vet ikke helt hva mer jeg bør gjøre. 

Har legetime til uka, men det er en kontrolltime for noe annet. Og det er hos en ny vikar.  Er nok litt redd for det møte.  

 

 

Har du noe oppfølgning fra kommunen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (29 minutter siden):

Har du noe oppfølgning fra kommunen? 

Har akkurat begynt. Skal dit til på slutten av uka, så hun er ganske ukjent hun også (har møtt henne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

emilie321 skrev (20 minutter siden):

Har akkurat begynt. Skal dit til på slutten av uka, så hun er ganske ukjent hun også (har møtt henne)

Hvis du ikke helt får til å diskutere det med legen, så ville jeg bedt om hjelp fra hun fra kommunen til å finne løsninger. Det er sjelden du har skrevet her at du føler deg klart dårligere, så jeg synes det skal tas på alvor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (4 minutter siden):

Hvis du ikke helt får til å diskutere det med legen, så ville jeg bedt om hjelp fra hun fra kommunen til å finne løsninger. Det er sjelden du har skrevet her at du føler deg klart dårligere, så jeg synes det skal tas på alvor. 

Ja, jeg må nesten det. Har jo mye positive ting i livet mitt nå, så det passer svært dårlig å bli dårligere (passer egentlig aldri da)  All erfaring viser at jo raskere jeg får mer hjelp, jo raskere snur det tilbake. Greier stort sett å ta meg i nakken sammen med andre, men det glipper litt innimellom.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (59 minutter siden):

Hvis du ikke helt får til å diskutere det med legen, så ville jeg bedt om hjelp fra hun fra kommunen til å finne løsninger. Det er sjelden du har skrevet her at du føler deg klart dårligere, så jeg synes det skal tas på alvor. 

Så, om man sjelden skriver at man føler seg klart dårligere… så skal man tas på alvor……… hva med dem som er oftere klart dårligere og skriver om det???

Anonymkode: 4b253...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så, om man sjelden skriver at man føler seg klart dårligere… så skal man tas på alvor……… hva med dem som er oftere klart dårligere og skriver om det???

Anonymkode: 4b253...c3a

Kommentaren min var direkte rettet mot emilie321, som bruker beskjedne uttrykksformer i beskrivelsen av hvordan hun har det. - til tross for lang historikk med alvorlig psykiske lidelse.  Da synes jeg det er ekstra viktig å legge merke til de gangene hun sier at det går dårligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ofte jeg umiddelbart får tillit til ny lege, noe jeg fikk hos denne vikarlegen. Bare så synd at hun bare skal være der ut august (da kommer det en lege som skal være i 1 år). Legen ville i første omgang ikke gjøre noe med medisinene, men ville se meg til uka igjen. I tillegg tok hun noen blodprøver. Har hatt lave jern og saltnivåer og dette kan jo forverre situasjonen, så hun ville sjekke dette.  Skal også til ny samtale til hun i kommunen i neste uke. Selv om tankerekka er den samme, så føler jeg at jeg nå får støtte. Dette føler jeg forplikter og at jeg må prøve å bidra litt mer selv til å bli bedre. Får bare ikke gi opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (1 time siden):

Det er ikke ofte jeg umiddelbart får tillit til ny lege, noe jeg fikk hos denne vikarlegen. Bare så synd at hun bare skal være der ut august (da kommer det en lege som skal være i 1 år). Legen ville i første omgang ikke gjøre noe med medisinene, men ville se meg til uka igjen. I tillegg tok hun noen blodprøver. Har hatt lave jern og saltnivåer og dette kan jo forverre situasjonen, så hun ville sjekke dette.  Skal også til ny samtale til hun i kommunen i neste uke. Selv om tankerekka er den samme, så føler jeg at jeg nå får støtte. Dette føler jeg forplikter og at jeg må prøve å bidra litt mer selv til å bli bedre. Får bare ikke gi opp.

Håper du blir raskt bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...