Gå til innhold

Å si at man kommer til å slutte på medisiner om man ikke får utlevert ukesdosett, er det greit eller bare barnslig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Glemte å gi kontekst. Er altså slik at jeg får utlevert medisiner 2 ganger i uken (grunnet fare for suicid). Jeg ønsker heller få utlevert en gang i uken. Tenker at argumentet er at om man vil ta overdose så greier man det uansett. 

Anonymkode: 1d47a...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er vel ditt valg om du vil ta medisiner eller ikke med mindre du blir tvangsmedisinert. Men å gi et ultimatum er jo sjelden en god måte å kommunisere på. Det er jo litt umodent/barnslig. Bedre å si hva du ønsker på en ordentlig måte og så argumentere for det. 

Anonymkode: 83610...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Glemte å gi kontekst. Er altså slik at jeg får utlevert medisiner 2 ganger i uken (grunnet fare for suicid). Jeg ønsker heller få utlevert en gang i uken. Tenker at argumentet er at om man vil ta overdose så greier man det uansett. 

Anonymkode: 1d47a...c8e

Synes det må være bedre å vise at de kan gi deg de en gang i uken. Da bør du kanskje være litt bedre først?  Det å komme med trusler fører sjeldent noe godt med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultimatum kan ofte være litt barnslig. Det er jo bedre å argumentere godt for eget ønske og så samarbeide med legen.

Jeg ønsker også å redusere eller avslutte utlevering fra hjemmesykepleien nå, men tenker jeg hører på legens anbefaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Glemte å gi kontekst. Er altså slik at jeg får utlevert medisiner 2 ganger i uken (grunnet fare for suicid). Jeg ønsker heller få utlevert en gang i uken. Tenker at argumentet er at om man vil ta overdose så greier man det uansett. 

På den ene sida tenker jeg at det er ditt frie valg, så samme for meg. På den andre sida tenker jeg at livet er ganske kort og at man bør velge sine kamper med omhu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hva tenker du? 

Anonymkode: 1d47a...c8e

Det er en måte å kommunisere på som høres ut kommer fra en obsternasig 13 åring.

Anonymkode: 306a5...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere skriver over her er det ganske barnslig. Det som tas i betraktning for å vurdere om en pasient bør ha hjemmesykepleie er hvor lenge siden siste overdose ble tatt, alvorlighetsgrad, samarbeidsvilje (altså ta rett medisin til rett tid og rett mengde) og pasientens sykdomsinnsikt (mulig andre ting og). At du har hjemmesykepleie har du jo lagt til rette for selv om du har tatt overdoser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.8.2022 den 21.25):

Hva tenker du? 

Anonymkode: 1d47a...c8e

Kort svar: Det er umodent (barnslig).

Lengre svar: Det er greit å legge fram et ønske om større selvstyring og argumentere fornuftig for det, men å true med å slutte å innta medisin en har behov for, viser bare at en ikke er moden til å styre over medisinene sine selv. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.8.2022 den 21.25):

Hva tenker du? 

Anonymkode: 1d47a...c8e

Barnslig. Men kan du forklare _hvorfor_ du ønsker det?

Anonymkode: 80cf6...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...