Gå til innhold

Var det noe du likte med å være psykotisk eller hypoman?


Everybody

Anbefalte innlegg

Kan nok savne det litt å være i min egen fantasiverden, men angsten og paranoiaen er helt jævlig. Så kan ikke si jeg savner det. Hva med deg? Noe du savner som var bra når du var psykotisk eller hypoman?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg likte å være hypoman til en viss grad. Den energien, euforien, fargene var klarere og lydene hørtes bedre. Jeg var også mer sprudlend. Likevel er det ikke verdt det når smellet kommer.

Anonymkode: 64afe...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, jeg er sterkt lidende som psykotisk ihvertfall og ikke noe jeg vil tilbake til. 

Anonymkode: 6d7d7...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Mani likte jeg godt, var full av energi og det var som å være beruset. Psykoser ender alltid opp med mye angst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hypomani er den beste rus som finnes synes jeg. Men i ettertid er det ikke like deilig. 

Er ikke noe med mine rusutløste psykoser jeg vil tilbake til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har føltes som en god "rus". Helt fantastisk rus. Sikkert det som omtales som eufori.

.Kreativitet

Energi til å få gjort unna ting. Tror jeg får gjort mye. Der og da.

Trenger ikke sove så mye.

Synes jeg har mange gode ideer.

MEN: Lista over det som ikke er bra, sett nå når jeg ikke er hypoman eller deprimert er nok noe lenger

Det er litt kjipt å måtte bli sykmeldt fordi en er for urolig og utålmodig til å fungere på jobb

Det er ikke så gøy å svi middagen eller glemme vesentlige Ingredienser fordi en samtidig holder på med ting i motsatt ende i huset enn kjøkkenet. 

Midt i euforien, blir den avbrutt av sinne og stor frustrasjon eller jeg kan begynne å grine når noen vil hindre meg i å handle på ideer som jeg synes er helt geniale.

Selv om jeg synes det er effektivt der og da, så er  det kanskje ikke alltid det når jeg holder på med flere ting samtidig 

Det er vanskelig å konsentrere seg

Rastløs og det er vanskelig i situasjoner hvor en bør være rolig

Det tenker jeg jo ikke på der og da, men det er en lang liste av ting jeg angrer på. Ting som blir veldig pinlig etterpå.

 

Anonymkode: a7f39...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har føltes som en god "rus". Helt fantastisk rus. Sikkert det som omtales som eufori.

.Kreativitet

Energi til å få gjort unna ting. Tror jeg får gjort mye. Der og da.

Trenger ikke sove så mye.

Synes jeg har mange gode ideer.

MEN: Lista over det som ikke er bra, sett nå når jeg ikke er hypoman eller deprimert er nok noe lenger

Det er litt kjipt å måtte bli sykmeldt fordi en er for urolig og utålmodig til å fungere på jobb

Det er ikke så gøy å svi middagen eller glemme vesentlige Ingredienser fordi en samtidig holder på med ting i motsatt ende i huset enn kjøkkenet. 

Midt i euforien, blir den avbrutt av sinne og stor frustrasjon eller jeg kan begynne å grine når noen vil hindre meg i å handle på ideer som jeg synes er helt geniale.

Selv om jeg synes det er effektivt der og da, så er  det kanskje ikke alltid det når jeg holder på med flere ting samtidig 

Det er vanskelig å konsentrere seg

Rastløs og det er vanskelig i situasjoner hvor en bør være rolig

Det tenker jeg jo ikke på der og da, men det er en lang liste av ting jeg angrer på. Ting som blir veldig pinlig etterpå.

 

Anonymkode: a7f39...e41

Og fargene ja. Gult løv om høsten var som gull

Anonymkode: a7f39...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Jeg kan savne euforien, og all kreativiteten. Energien til å få mye unnagjort... Men etter den søte kløe, kommer den sure svie. Sånn er det med hypomani for meg. Gøy med en gang, men så blir det bare slitsomt. Litt sånn "STOPP VERDEN, JEG VIL AV!" aktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Manien er grei nok. Man føler seg lykkelig. 
Psykosen etterpå er derimot noe av det mest forferdelige som kan skje et menneske. Depresjonen også. Jeg holdt på å ta livet av meg. 

Anonymkode: 3a3ea...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes psykose er helt forferdelig. Hvis jeg skulle plukke ut én ting som har vært «godt» med psykose så er det følelsen at jeg er spesiell og har en klar mening med livet. Men av nettopp den grunnen tror jeg at jeg skal bli drept når som helst. Så det er ikke så godt likevel. Blir veldig letta når jeg kommer ut av det og skjønner at jeg ikke har noen spesiell betydning for verden. Men  kan også bli deprimert. 
 

Æsj hater psykose 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cesium skrev (14 minutter siden):

Synes psykose er helt forferdelig. Hvis jeg skulle plukke ut én ting som har vært «godt» med psykose så er det følelsen at jeg er spesiell og har en klar mening med livet. Men av nettopp den grunnen tror jeg at jeg skal bli drept når som helst. Så det er ikke så godt likevel. Blir veldig letta når jeg kommer ut av det og skjønner at jeg ikke har noen spesiell betydning for verden. Men  kan også bli deprimert. 
 

Æsj hater psykose 

Det verste er også de fastlåste misforståelsene som gjør livet utrolig vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Den altoverskyggende skamfølelsen i etterkant gjør det umulig å verdsette noe.

Anonymkode: 858c5...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Den altoverskyggende skamfølelsen i etterkant gjør det umulig å verdsette noe.

Anonymkode: 858c5...cee

Ja, og for ikke å si en ødelagt/dårlig økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...