Gå til innhold

Kjenner ikke følelsene mine!


Sofa24

Anbefalte innlegg

Har alltid hatt sterke følelser i kroppen.

Dette har forsvinnet siste ukene.

Jeg kjenner at ting skjer i kroppen, men jwg kan ikke føle dem. 

Jeg vet jeg er forvirret, men føler det ikke Jeg vet jeg er sliten, men føler det ikke Jeg vet jeg har angst, men føler det ikke 

Jeg har følelser, men kjenner dem ikke 

Kroppen føles kald og tom. Det kommer ingen bølge over meg innvendig av varme og elektrisitet når jeg er sint. Kjenner ingenting i brystet når jeg er lei meg. Det er bare helt tomt. Alt jeg kjenner igjen er muskelsammentrekninger og at jeg griner. 
 

Er generelt veldig nummen, men jeg savner å føle varme i kroppen. Nå er den bare kald, fremmed og tom. Opplever ikke at jeg har noe følelser pga. dette. Som om kroppen er laget av stein.

Hva er det som har skjedd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sofa24 skrev (På 9.8.2022 den 12.23):

Har alltid hatt sterke følelser i kroppen.

Dette har forsvinnet siste ukene.

Jeg kjenner at ting skjer i kroppen, men jwg kan ikke føle dem. 

Jeg vet jeg er forvirret, men føler det ikke Jeg vet jeg er sliten, men føler det ikke Jeg vet jeg har angst, men føler det ikke 

Jeg har følelser, men kjenner dem ikke 

Kroppen føles kald og tom. Det kommer ingen bølge over meg innvendig av varme og elektrisitet når jeg er sint. Kjenner ingenting i brystet når jeg er lei meg. Det er bare helt tomt. Alt jeg kjenner igjen er muskelsammentrekninger og at jeg griner. 
 

Er generelt veldig nummen, men jeg savner å føle varme i kroppen. Nå er den bare kald, fremmed og tom. Opplever ikke at jeg har noe følelser pga. dette. Som om kroppen er laget av stein.

Hva er det som har skjedd?

Hei!

Jeg kjenner meg veldig igjen i beskrivelsene dine. Etter en stor belastning i livet mitt, samt mye annet stress, ble det satt i gang alt av veldig sterke følelser. Så våknet jeg en dag og var helt avkoblet følelseslivet mitt og likegyldig til alt - kjæreste, filmer, musikk, natur osv. Det er som at jeg skjønner at ting er fint, men det vekker ingenting i meg. Er det sånn du også opplever det? Det er både skremmende og merkelig. Ingen tanker gir noen følelser innvendig. Jeg kunne gråte, men kjente det ikke. Jeg trodde jeg holdt på å bli gal. Har skjønt nå i etterkant (etter utredning) at denne avkoblingen eller nummenheten er et symptom på depresjon. Jeg har hatt vanskelig med å akseptere det da jeg har hatt en depresjon tidligere hvor nedstemthet, irritasjon og sinne var veldig sterkt. Men jeg begynner å lande i at det er den mest naturlige forklaringen på alt jeg har gjennomgått i det siste. Jeg har fått tilbake noen vage reaksjoner innvendig og noen dager kan jeg kjenne på et fremtidshåp. Dessverre langt ifra det følelsesmennesket jeg er til vanlig, men når depresjonen roer seg og blir riktig behandlet, så kommer jeg ut på andre siden som den jeg pleier å være. Det har jeg fått forsikringer om, både av psykiater, psykolog og lege. Så jeg vil bare si til deg, hold ut! Vi kommer oss igjennom dette. Men det er viktig at du oppsøker hjelp og kommer i gang med behandling. Det er forferdelig å gå rundt sånn følelsesløs og også likegyldig (i mitt tilfelle). Lykke til!

Anonymkode: b799f...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sofa24 skrev (På 9.8.2022 den 12.23):

Har alltid hatt sterke følelser i kroppen.

Dette har forsvinnet siste ukene.

Jeg kjenner at ting skjer i kroppen, men jwg kan ikke føle dem. 

Jeg vet jeg er forvirret, men føler det ikke Jeg vet jeg er sliten, men føler det ikke Jeg vet jeg har angst, men føler det ikke 

Jeg har følelser, men kjenner dem ikke 

Kroppen føles kald og tom. Det kommer ingen bølge over meg innvendig av varme og elektrisitet når jeg er sint. Kjenner ingenting i brystet når jeg er lei meg. Det er bare helt tomt. Alt jeg kjenner igjen er muskelsammentrekninger og at jeg griner. 
 

Er generelt veldig nummen, men jeg savner å føle varme i kroppen. Nå er den bare kald, fremmed og tom. Opplever ikke at jeg har noe følelser pga. dette. Som om kroppen er laget av stein.

Hva er det som har skjedd?

Lurer veldig på hvordan det går med deg? Har du oppsøkt hjelp?

Anonymkode: b799f...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...