AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 Skrevet 12. august 2022 Nå har jeg lest om TD ved bruk av "gamle" ap. Jeg spurte tidligere om Parkinson symptomer ved bruk av Cisordinol. ( Brukt det i ca 25 år) Vil Parkinsonismen forsvinne dersom jeg reduserer dosen eller slutter? Takknemlig for svar. Anonymkode: b067a...3d5 0 Siter
kupton Skrevet 12. august 2022 Skrevet 12. august 2022 Parkinsonistiske bivirkninger er ganske vanlige ved bruk av AP som Cisordinol. Disse bivirkninger er reversible - dvs at de forsvinner når en reduserer dosen eller slutter med medisinen. Disse skjelvingene finnes oftest i hendene og i hvile. Ofte "pilletrillerbevegelser" - tommel og pekefinger gnus mot hverandre. Skjelvingene av tar oftest når en skal gjøre noe - intensjon. TD finnes oftest som små rykninger eller grimaserende bevegelser i ansikstsmuskulaturen. TD er alvorlig fordi det ikke alltid er reversibelt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.