Gå til innhold

Tips til spisested - Oslo sentrum


Vhanja

Anbefalte innlegg

Jeg reiser til Oslo i begynnelsen av september for oppfølging på Riksen. Jeg vil være ferdig der ca i totiden på ettermiddagen og tenkte å bestille fly hjem senere slik at jeg kan spise middag og ta en øl i byen først. 

Jeg hadde tenkt å sitte på Egon rett utenfor Sentralbanehallen, men hører og leser at det egentlig er dyrt i forhold til kvaliteten. Jeg er en enkel sjel og synes Egon-maten er god, men vil gjerne høre om det er noen gode alternativer.

Jeg ønsker:

- Ikke dyrere enn Egon, men bedre enn McD og Burger King
- Sitteplass
- Sted som selger øl
- Liker italiensk, asiatisk, burger osv. 
- Rett i nærheten av Sentralbanehallen slik at jeg raskt kan komme meg til flyplassen etterpå

Noen som er kjent i Oslo og har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
Vhanja skrev (48 minutter siden):

Jeg reiser til Oslo i begynnelsen av september for oppfølging på Riksen. Jeg vil være ferdig der ca i totiden på ettermiddagen og tenkte å bestille fly hjem senere slik at jeg kan spise middag og ta en øl i byen først. 

Jeg hadde tenkt å sitte på Egon rett utenfor Sentralbanehallen, men hører og leser at det egentlig er dyrt i forhold til kvaliteten. Jeg er en enkel sjel og synes Egon-maten er god, men vil gjerne høre om det er noen gode alternativer.

Jeg ønsker:

- Ikke dyrere enn Egon, men bedre enn McD og Burger King
- Sitteplass
- Sted som selger øl
- Liker italiensk, asiatisk, burger osv. 
- Rett i nærheten av Sentralbanehallen slik at jeg raskt kan komme meg til flyplassen etterpå

Noen som er kjent i Oslo og har noen tips?

Ikke hør på de som sier at det er så dyrt på Egon. Prisene har gått opp litt, men du får et måltid til litt over 300 kroner. Lunsjretter er billigere. 

Du kan Google Egon og videre trykker du deg inn på " vår meny" , så ser du hva prisene ligger på. 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (8 minutter siden):

Ikke hør på de som sier at det er så dyrt på Egon. Prisene har gått opp litt, men du får et måltid til litt over 300 kroner. Lunsjretter er billigere. 

Du kan Google Egon og videre trykker du deg inn på " vår meny" , så ser du hva prisene ligger på. 

Ja, har gjort det. Og kan være jeg går der. Men tenkte det kan være greit å sjekke om det er noen gode alternativer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Vhanja skrev (20 minutter siden):

Ja, har gjort det. Og kan være jeg går der. Men tenkte det kan være greit å sjekke om det er noen gode alternativer. 

Det er flere steder inne på østbanehallen . Også på byporten og nederste etasje i Oslo City. På andre siden av gaten for Egon har du Peppes pizza. Mener at du kan sitte ute og ta en øl der, men få plasser utendørs. Det er mange steder hvis du kan bevege deg litt lenger fra sentralbanestasjonen. Torggata er heller ikke så langt unna, men har dessverre ikke oversikt over priser og navn på restaurantene. Selv liker jeg Olivia inne på Østbanehallen, men tror ikke det er mulig å sitte ute der. Jeg vet ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (18 minutter siden):

Det er flere steder inne på østbanehallen . Også på byporten og nederste etasje i Oslo City. På andre siden av gaten for Egon har du Peppes pizza. Mener at du kan sitte ute og ta en øl der, men få plasser utendørs. Det er mange steder hvis du kan bevege deg litt lenger fra sentralbanestasjonen. Torggata er heller ikke så langt unna, men har dessverre ikke oversikt over priser og navn på restaurantene. Selv liker jeg Olivia inne på Østbanehallen, men tror ikke det er mulig å sitte ute der. Jeg vet ikke. 

Trenger ikke sitte ute, bare at det er sitteplass og ikke ren take-away. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (9 timer siden):

Jeg reiser til Oslo i begynnelsen av september for oppfølging på Riksen. Jeg vil være ferdig der ca i totiden på ettermiddagen og tenkte å bestille fly hjem senere slik at jeg kan spise middag og ta en øl i byen først. 

Jeg hadde tenkt å sitte på Egon rett utenfor Sentralbanehallen, men hører og leser at det egentlig er dyrt i forhold til kvaliteten. Jeg er en enkel sjel og synes Egon-maten er god, men vil gjerne høre om det er noen gode alternativer.

Jeg ønsker:

- Ikke dyrere enn Egon, men bedre enn McD og Burger King
- Sitteplass
- Sted som selger øl
- Liker italiensk, asiatisk, burger osv. 
- Rett i nærheten av Sentralbanehallen slik at jeg raskt kan komme meg til flyplassen etterpå

Noen som er kjent i Oslo og har noen tips?

Jeg var i Oslo i noen uker i sommer. Jeg var avhengig av å spise billig, og bo billig. Jeg kjøpte mye baguetter på subway, rett ved Egon inne på senteret som henger sammen med Oslo S. Jeg spiste også pizza på Olivia på Oslo S. Der kjøpte jeg 2 pizzastykker pluss en øl. 

Anonymkode: 55972...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida skrev (8 timer siden):

Ikke hør på de som sier at det er så dyrt på Egon. Prisene har gått opp litt, men du får et måltid til litt over 300 kroner. Lunsjretter er billigere. 

Du kan Google Egon og videre trykker du deg inn på " vår meny" , så ser du hva prisene ligger på. 

Lunsjretter er billigere ja.  Jeg fikk en øl og karri kylling tortillas for ca 300 kr 🥰

Anonymkode: 55972...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...