Gå til innhold

Sykemeldt i ferien, mulig å overføre litt av ferien til neste år ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 13.8.2022 den 20.22):

Kan jeg overføre uten å miste feriepengene? 

Anonymkode: 51229...6fd

Spør sjefen din.  Vanligvis kan man overføre noe ferie til nytt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.8.2022 den 20.22):

Kan jeg overføre uten å miste feriepengene? 

Anonymkode: 51229...6fd

Feriepengene du får utbetalt i 2022 er jo opptjente i 2021 og disse mister du ikke uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (5 timer siden):

Spør sjefen din.  Vanligvis kan man overføre noe ferie til nytt år.

Jeg vet ikke om jeg er nødt å ta ut alle ukene. Men jeg kjenner behov for å ta en uke eller to. Jeg skal undersøke med sjefen. :)

Anonymkode: 51229...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (3 timer siden):

Feriepengene du får utbetalt i 2022 er jo opptjente i 2021 og disse mister du ikke uansett.

Men kan jeg miste feriepengene til neste år om jeg ikke tar de ut? Jeg vet ikke helt reglene. Men jeg håper uansett på å få tatt ut to av ukene i år 🥰. Hadde vært deilig med en avslappende ferie . 

Anonymkode: 51229...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Men kan jeg miste feriepengene til neste år om jeg ikke tar de ut? Jeg vet ikke helt reglene. Men jeg håper uansett på å få tatt ut to av ukene i år 🥰. Hadde vært deilig med en avslappende ferie . 

Anonymkode: 51229...6fd

Nei, du mister ikke feriepengene om du ikke tar ut ferie, de beregnes ikke på grunnlag av ferien du tar ut, men i forhold til stillingsprosenten din. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.8.2022 den 20.22):

Kan jeg overføre uten å miste feriepengene? 

Anonymkode: 51229...6fd

Ja det kan du. Den viktige forskjellen er hvorvidt man er syk eller sykemeldt. Er man syk får man ikke overfører men er man sykemeldt kan man overføre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (1 time siden):

Ja det kan du. Den viktige forskjellen er hvorvidt man er syk eller sykemeldt. Er man syk får man ikke overfører men er man sykemeldt kan man overføre. 

Når man er sykemeldt et man vel syk?

Anonymkode: 201ae...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Når man er sykemeldt et man vel syk?

Anonymkode: 201ae...1a5

Man kan være syk i ferien uten å være sykemeldt. Dersom man ikke dokumenterer sykdom under ferieavvikling i form av sykemelding får man ikke tilbake sykedagene. Skjønner du forskjellen nå? 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når man er sykemeldt et man vel syk?

Anonymkode: 201ae...1a5

Jo, men du kan ikke bruke vanlig egenmelding som dokumentasjon for sykdom i ferien, det ville nok blitt massivt misbrukt, da må du ha sykemelding fra lege (ev. andre som kan skrive ut dette).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...