Gå til innhold

Redd for avslag på uføretrygd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke søkt uføretrygd ennå, men er nå i arbeidsrettet tiltak (mener på at det er det det heter?) og har fått beskjed om at VTA trolig vil være det rette for meg. Så jeg vil da ha en uføretrygd i bunnen. 

Jeg er veldig redd for å få avslag på denne søknaden. Jeg skjønner at ingen kan si noe om jeg vil få innvilget eller ikke, men... Kanskje noen har noen gode råd?

Litt om meg:

  • Jeg ble syk i 2015
  • Fikk først diagnosen schizofreni
  • Har nå diagnosene bipolar og asperger
  • Fungerer stort sett dårlig i perioder
  • Blir lett sliten av lite
  • Fungerer stort sett dårlig i jobb
  • Hadde først AAP fra 2015-2019
  • Forsøkte studere i 2019, men sluttet etter 5 mnd
  • Har nå hatt AAP siden 2020
     

Spørsmålene jeg har:

  • Har hatt lite arbeidsutprøving, noe jeg er litt redd for skal være negativt for søknaden ettersom jeg har lest at det er veldig viktig?
  • Jeg har også hatt en annen fastlege fra 2015-2020, har det noe å si? Jeg har hørt at dokumentasjon fra fastlegen er veldig viktig, så vil det ha noe å si at den fastlegen jeg har nå bare har kjent meg i 2 år?
  • Psykologen jeg gikk til har sluttet og jeg går ikke lengre i behandling i spesialisthelsetjenesten, er det negativt? Har hørt at det er den uttalelsen fra spesialister som teller mest?
  • Hva gjør jeg dersom jeg får avslag?

Anonymkode: d483f...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...