Gå til innhold

Jeg vet aldri hva jeg føler og det gjør det problematisk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Behandler sa i en time at hun synes det var vanskelig de gangene jeg sa at alt var fint, men hun så at det ikke var sant. 
 

Det er en stor del av problemet mitt-

Jeg har det normalt, men er likegyldig. 
Behandler sier at jeg har depresjon, jeg merker det egentlig ikke.
Behandler sier at de er bekymret fordi jeg har blitt verre, jeg merker det ikke selv.
Behandler sier at det er fint å se at jeg har det bedre, jeg føler det ikke selv.

Altså, hva gjør man? Jeg er jo så frakoblet fra meg selv som det går an å bli. 

Anonymkode: d0d20...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du virkelig hadde ment det du sa om at ting var fint så hadde du sluttet, så jeg tror ikke helt på deg når du sier at du mente alt var fint. En som har det fint vil ikke frivillig gå i behandling liksom. 

Anonymkode: 0903b...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvis du virkelig hadde ment det du sa om at ting var fint så hadde du sluttet, så jeg tror ikke helt på deg når du sier at du mente alt var fint. En som har det fint vil ikke frivillig gå i behandling liksom. 

Anonymkode: 0903b...669

Nå går det an å være syk og ha gode dager da. 

Anonymkode: 63c66...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.8.2022 den 19.59):

Behandler sa i en time at hun synes det var vanskelig de gangene jeg sa at alt var fint, men hun så at det ikke var sant. 
 

Det er en stor del av problemet mitt-

Jeg har det normalt, men er likegyldig. 
Behandler sier at jeg har depresjon, jeg merker det egentlig ikke.
Behandler sier at de er bekymret fordi jeg har blitt verre, jeg merker det ikke selv.
Behandler sier at det er fint å se at jeg har det bedre, jeg føler det ikke selv.

Altså, hva gjør man? Jeg er jo så frakoblet fra meg selv som det går an å bli. 

Anonymkode: d0d20...fa3

Hvilken type behandling får du da? Snakker dere bare om symptomene dine eller er det noe målrettet behandling? Har dere satt opp noen mål for at du skal bli kvitt likegyldigheten/avkoblingen (som jo er er symptom på depresjon). Jeg vet hvordan det er, vanskelig å være motivert når man er likegyldig og avkoblet. Det er der behandleren din må hjelpe deg på veien. Av erfaring har jeg alltid blitt veldig opptatt av symptomene mine fordi de er ubehagelige. Men det er det underliggende som må behandles for at symptomene skal forsvinne, som du helt sikkert vet.

Anonymkode: 7ee24...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.8.2022 den 13.09):

Hvilken type behandling får du da? Snakker dere bare om symptomene dine eller er det noe målrettet behandling? Har dere satt opp noen mål for at du skal bli kvitt likegyldigheten/avkoblingen (som jo er er symptom på depresjon). Jeg vet hvordan det er, vanskelig å være motivert når man er likegyldig og avkoblet. Det er der behandleren din må hjelpe deg på veien. Av erfaring har jeg alltid blitt veldig opptatt av symptomene mine fordi de er ubehagelige. Men det er det underliggende som må behandles for at symptomene skal forsvinne, som du helt sikkert vet.

Anonymkode: 7ee24...002

Jeg har dessverre akkurat avsluttet behandling, men da jeg gikk i behandling var det ISTDP og vi jobbet med det å komme mer i kontakt med følelsene. 

Anonymkode: 7f514...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette noe jeg burde søke behandling for eller vil det bare bli beregnet som "et lite filleproblem"? 

Anonymkode: 7f514...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 23.8.2022 den 21.18):

Er dette noe jeg burde søke behandling for eller vil det bare bli beregnet som "et lite filleproblem"? 

Anonymkode: 7f514...a66

Noen som har noen tanker om dette?

Anonymkode: 7f514...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...