Gå til innhold

‘’Navlebeskuet’’ fordi jeg kjøpte 3 kasser med vin.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ville du sett på det som unormalt? Skulle være til en spesiell anledning. Menneskene i butikken stirret på meg så jeg nesten gikk i bakken. 

Anonymkode: f91b7...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at det ikke spiller noen rolle om andre stirrer, men jeg tror jeg ville kledd meg pent og sett anstendig ut, sånn at folk ikke trodde at jeg hadde tenkt å drikke alt alene. 

Men i bunn og grunn er det jo din egen sak hva du har tenkt til å gjøre med vinen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navlebeskuelse betyr å være opptatt av seg selv, ikke av andre.

Jeg tror de aller, aller fleste som handler på polet, forstår at innkjøp i kassevis er til en anledning. De ansatte ser slike innkjøp ofte. Man har jo ikke akkurat så mange andre muligheter, bortsett fra å dra til Sverige.

Det er fullt lovlig og normalt å kjøpe inn alkoholholdig drikke. Det raker ingen om du handler tre kasser én gang i året til eget forbruk eller om vinen skal drikkes opp på én kveld i et selskap. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke sett på det som unormalt i det hele tatt.

Jeg ville antatt at vedkommende handlet inn til et stort selskap eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ville du sett på det som unormalt? Skulle være til en spesiell anledning. Menneskene i butikken stirret på meg så jeg nesten gikk i bakken. 

Anonymkode: f91b7...1cf

Du er helt sikker på at de nistirret på deg på polet? Er man ikke der for å kjøpe vin da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Du er helt sikker på at de nistirret på deg på polet? Er man ikke der for å kjøpe vin da?

Ja… de så lenge på meg.. pulsen var høy når jeg gikk ut derfra. Tror de trodde jeg skulle drikke det selv. Ble også spurt om legg noe som jeg tar som en stor frekkhet. 

Anonymkode: f91b7...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja… de så lenge på meg.. pulsen var høy når jeg gikk ut derfra. Tror de trodde jeg skulle drikke det selv. Ble også spurt om legg noe som jeg tar som en stor frekkhet. 

Anonymkode: f91b7...1cf

Hvorfor tar du det som en stor frekkhet? Selv synes jeg bare det er artig hvis det skjer. Er sjeldent på polet for jeg liker ikke vin og sprit da, men det har jo hendt feks ved juletider og da får jeg innimellom spørsmål om leg. Kanskje litt avhengig av hvordan jeg kler meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror de trodde jeg skulle drikke det selv.

Ansatte på polet har en jobb fordi folk kjøper alkoholholdig drikke. De ser både store og små innkjøp "hele tiden". De skal vurdere om du er edru og gammel nok, ingenting annet. De som har jobbet der mer enn noen få dager, har nok for lengst sluttet å overtenke på folks motiver for å handle. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ble også spurt om leg noe som jeg tar som en stor frekkhet. 

De plikter å spørre dersom det er mulig at du er under 25. Det er ikke så lett å avgjøre på noen sekunder om kunden er 24 eller 30. Se på det som positivt at du ser relativt ung ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja… de så lenge på meg.. pulsen var høy når jeg gikk ut derfra. Tror de trodde jeg skulle drikke det selv. Ble også spurt om legg noe som jeg tar som en stor frekkhet. 

Anonymkode: f91b7...1cf

Og der forsvant troverdigheten i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (3 minutter siden):

Og der forsvant troverdigheten i denne tråden.

Hvorfor det?

Anonymkode: 70c62...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (24 minutter siden):

Hvorfor tar du det som en stor frekkhet? Selv synes jeg bare det er artig hvis det skjer. Er sjeldent på polet for jeg liker ikke vin og sprit da, men det har jo hendt feks ved juletider og da får jeg innimellom spørsmål om leg. Kanskje litt avhengig av hvordan jeg kler meg. 

Gikk i tights og collage genser mulig derfor? 

Anonymkode: f91b7...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (20 minutter siden):

Og der forsvant troverdigheten i denne tråden.

? Ok? 

Anonymkode: f91b7...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (24 minutter siden):

Ansatte på polet har en jobb fordi folk kjøper alkoholholdig drikke. De ser både store og små innkjøp "hele tiden". De skal vurdere om du er edru og gammel nok, ingenting annet. De som har jobbet der mer enn noen få dager, har nok for lengst sluttet å overtenke på folks motiver for å handle. 

De plikter å spørre dersom det er mulig at du er under 25. Det er ikke så lett å avgjøre på noen sekunder om kunden er 24 eller 30. Se på det som positivt at du ser relativt ung ut. 

Den som satt i kassen var selv i 50 årene tenker jeg. Tror jeg ble bedømt etter klærene. 

Anonymkode: f91b7...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ville du sett på det som unormalt? Skulle være til en spesiell anledning. Menneskene i butikken stirret på meg så jeg nesten gikk i bakken. 

Anonymkode: f91b7...1cf

Jøye meg, folk må lære seg hva begreper betyr før de begynner å bruke dem. Dette er ikke navlebeskuet!

Anonymkode: 9beb2...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

? Ok? 

Anonymkode: f91b7...1cf

Det er vel de færreste som synes det er frekt å bli spurt om legitimasjon på polet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (22 minutter siden):

Det er vel de færreste som synes det er frekt å bli spurt om legitimasjon på polet... 

om du er opp i årene så…. Da får man nok en bedre dag.

Anonymkode: f91b7...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

om du er opp i årene så…. Da får man nok en bedre dag.

Anonymkode: f91b7...1cf

Jeg syntes ikke det var frekt verken da jeg var 18, 20, 23 eller 28. Hvorfor i all verden skulle det være frekt? 😂

Anonymkode: 4b870...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ville du sett på det som unormalt? Skulle være til en spesiell anledning. Menneskene i butikken stirret på meg så jeg nesten gikk i bakken. 

Anonymkode: f91b7...1cf

Er du helt sikker på at de stirret, og at du ikke heller påfører dem å ha gjort noe du følte at de gjorde? ;) 

Det er like vanlig å handle mye på polet som på butikken når man skal ha fest. Selv reagerer jeg lite, så og si aldri, på andres innkjøp, og sånn tror jeg det er med de fleste. Jeg legger bare merke til om mange har mye av en vare, og da tenker jeg «det er sikkert tilbud på XX» og sjekker det ut. Life’s to short.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Den som satt i kassen var selv i 50 årene tenker jeg. Tror jeg ble bedømt etter klærene. 

 

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ja… de så lenge på meg.. Tror de trodde jeg skulle drikke det selv. 

 

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Menneskene i butikken stirret på meg så jeg nesten gikk i bakken. 

Om jeg skal være småfrekk syns jeg det ut som det er DU som er den fordomsfulle her. Du antar mye om dem rundt deg uten særlig god grunn må jeg si ;) :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har som regel mer enn nok med seg selv. Det er mer sannsynlig at du overvurderer din egen betydning i andres øyne når du tillegger dem de tankene du gjør i denne tråden. Det er helt normalt å av og til gjøre storinnkjøp - også på polet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...