Gå til innhold

Utfordrende med steforeldre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uten at du har sagt så mye, og med forbehold om at jeg har misforstått, får jeg inntrykk av at du er veldig ung og misliker sterkt at foreldrene dine har fått nye partnere?

Det er i så fall ikke noe du kan få gjort noe med. Du kan ikke "få dem ut av familien" på noe vis. Det er de voksne som bestemmer hvem de vil være i forhold med. Foreslår derfor at du bare må prøve å forsone deg med at ting har blitt som det har blitt, og prøve å gjøre det beste ut av det. Forstår at det kan oppleves kjipt, men det er nå en gang sånn det har blitt, og du kan ikke gjøre annet enn å godta det og respektere dine foreldres valg. 

Og kanskje, hvis du tillater deg selv å bli kjent med de nye steforeldrene dine, kan du oppdage at de slett ikke er så verst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (1 time siden):

Uten at du har sagt så mye, og med forbehold om at jeg har misforstått, får jeg inntrykk av at du er veldig ung og misliker sterkt at foreldrene dine har fått nye partnere?

Det er i så fall ikke noe du kan få gjort noe med. Du kan ikke "få dem ut av familien" på noe vis. Det er de voksne som bestemmer hvem de vil være i forhold med. Foreslår derfor at du bare må prøve å forsone deg med at ting har blitt som det har blitt, og prøve å gjøre det beste ut av det. Forstår at det kan oppleves kjipt, men det er nå en gang sånn det har blitt, og du kan ikke gjøre annet enn å godta det og respektere dine foreldres valg. 

Og kanskje, hvis du tillater deg selv å bli kjent med de nye steforeldrene dine, kan du oppdage at de slett ikke er så verst. 

Skal jeg godta dem bare fordi det ikke er mitt valg? Nei jeg misliker dem begge to.

Anonymkode: 17fa6...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Skal jeg godta dem bare fordi det ikke er mitt valg? Nei jeg misliker dem begge to.

Anonymkode: 17fa6...c39

Hvor gammel er du? Om du kommer hjem med en kjæreste foreldrene dine ikke liker så er det greit at de gjør alt de kan for å fryse hen ut? Ærlig talt. Er du i nærheten av å være seriøs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 time siden):

Hvor gammel er du? Om du kommer hjem med en kjæreste foreldrene dine ikke liker så er det greit at de gjør alt de kan for å fryse hen ut? Ærlig talt. Er du i nærheten av å være seriøs?

Det er ikke det samme eller sammenlignbar problemstilling. 

Anonymkode: 17fa6...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er ikke det samme eller sammenlignbar problemstilling. 

Anonymkode: 17fa6...c39

Ikke hvis barnet er lite, men dersom du er forholdsvis voksent (i alder) så blir det noe annet. Hvor gammel er du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (8 minutter siden):

Ikke hvis barnet er lite, men dersom du er forholdsvis voksent (i alder) så blir det noe annet. Hvor gammel er du da?

Det er faktisk ikke relevant i tråden. 

Anonymkode: 17fa6...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er faktisk ikke relevant i tråden. 

Anonymkode: 17fa6...c39

Vel, jeg synes det er relevant, du sier alt for lite om situasjonen til at det er mulig å gi noen gode svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (9 minutter siden):

Vel, jeg synes det er relevant, du sier alt for lite om situasjonen til at det er mulig å gi noen gode svar.

Det handler om hvordan jeg kan få de til å flytte hjem igjen. Jeg kommer ikke til og like dem. 

Anonymkode: 17fa6...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det handler om hvordan jeg kan få de til å flytte hjem igjen. Jeg kommer ikke til og like dem. 

Anonymkode: 17fa6...c39

MItt råd er: glem det. Du vet ikke hva som ligger bak at foreldrene dine skilte lag. Jeg kunne aldri i verden tenkt meg å bo sammen med eksen min igjen, selv om vi er gode venner i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (15 minutter siden):

MItt råd er: glem det. Du vet ikke hva som ligger bak at foreldrene dine skilte lag. Jeg kunne aldri i verden tenkt meg å bo sammen med eksen min igjen, selv om vi er gode venner i dag.

Nei.. men de trenger ikke å bo sammen!? Det ødelegger ganske mye. 

Anonymkode: 17fa6...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei.. men de trenger ikke å bo sammen!? Det ødelegger ganske mye. 

Anonymkode: 17fa6...c39

Det er et poeng. Og nettopp derfor var jeg selv særboer i 14 år før jeg flyttet sammen med min elskede da mine barn var ferdige med vgs begge to. Men drømmen din om at foreldrene dine skal flytte sammen igjen kan du nok bare legge på is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi vet ikke hva som ligger bak at hen misliker dem. Vi vet ikke hvordan steforeldrene "behandler" hen. Om det ligger f.e.vold/overgrep bak frustrasjonen. 

Anonymkode: df525...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men vi vet ikke hva som ligger bak at hen misliker dem. Vi vet ikke hvordan steforeldrene "behandler" hen. Om det ligger f.e.vold/overgrep bak frustrasjonen. 

Anonymkode: df525...71e

Det ligger ikke noe bak mer enn at jeg ikke liker de! 

Anonymkode: 17fa6...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det ligger ikke noe bak mer enn at jeg ikke liker de! 

Anonymkode: 17fa6...c39

Da får du holde ut til du blir så voksen at du kan flytte hjemmefra. I mellomtiden kan det hjelpe å legge godviljen til og prøve å bli kjent med dem, det kan jo tenkes de er ålreite tross alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvordan få det ut av familien? 

Anonymkode: 17fa6...c39

Kan du utdype hva problemet du ønsker å få råd til å løse består i? «Få ut av familien» er nok ikke helt realistisk målsetning - folk (også foreldre) har en tendens til å ønske å velge partner selv, men hvordan en relasjon skal utvikle seg/ være kan man i stor grad påvirke. Hva er problemet hos dere?

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...