AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 Del Skrevet 17. august 2022 Når noen begår alvorlige handlinger? Anonymkode: a512e...b41 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 17. august 2022 Del Skrevet 17. august 2022 Det kommer litt an på, men det er i hvert fall to sakkyndige. Jeg ble intervjuet av en psykolog og en psykiater. Tror vi bare møttes to ganger over noen timer. Min eks ble tvangsinnlagt da han nektet å møte opp frivillig. Der var det to sakkyndige, men også da observasjoner fra et team på posten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 Del Skrevet 17. august 2022 Glitter skrev (1 minutt siden): Det kommer litt an på, men det er i hvert fall to sakkyndige. Jeg ble intervjuet av en psykolog og en psykiater. Tror vi bare møttes to ganger over noen timer. Min eks ble tvangsinnlagt da han nektet å møte opp frivillig. Der var det to sakkyndige, men også da observasjoner fra et team på posten. Hvordan var det å bli intervjuet og vurdert? Var det som å snakke med behandler du har til vanlig? Anonymkode: 3f260...d94 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 17. august 2022 Del Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan var det å bli intervjuet og vurdert? Var det som å snakke med behandler du har til vanlig? Anonymkode: 3f260...d94 Ja det var ganske likt som å snakke med behandler om meg selv og det som skjedde. Det gikk helt fint. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 Del Skrevet 17. august 2022 Glitter skrev (1 time siden): Ja det var ganske likt som å snakke med behandler om meg selv og det som skjedde. Det gikk helt fint. Hmm, så du syns det var ganske likt? Ihvertfall normalt sett i vanlig behandler så kommer jo behandleren med masse råd og tips etter du har snakket. Mens med sakkyndige så er det et mer avhør. De er ikke der for å hjelpe deg eller komme med råd eller empati. Anonymkode: f7cf3...09f 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 17. august 2022 Del Skrevet 17. august 2022 Det foregår som en svært omfattende diagnostisk utredning med to spesialister. I tillegg til samtaler med pasienten kan de støtte seg på observasjoner gjort av miljøpersonalet og på journalnotater fra tidligere. Så er det selvsagt spesielt fokus på de faktorer som kan gi straffefrihet og på det tidsrom der den straffbare handlingen ble begått. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 17. august 2022 Del Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ihvertfall normalt sett i vanlig behandler så kommer jo behandleren med masse råd og tips etter du har snakket. Mens med sakkyndige så er det et mer avhør. De er ikke der for å hjelpe deg eller komme med råd eller empati. Ja, det er viktig å kjenne til denne ulikheten. Som behandler skal en være "på lag med" pasienten. Som sakkyndig skal en være en saklig og nøytral part. Sakkyndige har heller ikke taushetsplikt overfor rettsvesenet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 17. august 2022 Del Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hmm, så du syns det var ganske likt? Ihvertfall normalt sett i vanlig behandler så kommer jo behandleren med masse råd og tips etter du har snakket. Mens med sakkyndige så er det et mer avhør. De er ikke der for å hjelpe deg eller komme med råd eller empati. Anonymkode: f7cf3...09f Nei de hjalp meg jo ikke slik en behandler gjør, men det føltes bare som å være i en utredning. Uten videre behandling da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.