Gå til innhold

Da er det vel ikke psykose?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Sykepleieren mente når jeg var under stress så fikk jeg angst og derfor paranoide tanker, det er jo ikke psykotisk? Spurte om jeg tok for lite medisin men han mente jeg måtte stole på psykiateren som kjenner meg, at den dosen er tilpasset meg og mine behov. Når jeg gikk på 5 og 6 mg var jeg avflatet osv. Men jeg nyter jo ikke musikk nå heller? Er nok litt avflatet selv om dosen er lav, men har jo isolert meg i sommer så alt er skummelt nå. Jeg må utfordre angsten og pushe meg til å gjøre ting, er enig i det men verre med praksisen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har du skrevet et tresifret antall innlegg i løpet av årene med variasjoner over dette som tema. Du har en psykoselidelse. Du har dessverre en sykepleier som du ikke bør diskuter diagnose med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (19 minutter siden):

Nå har du skrevet et tresifret antall innlegg i løpet av årene med variasjoner over dette som tema. Du har en psykoselidelse. Du har dessverre en sykepleier som du ikke bør diskuter diagnose med.

Ok får slå meg til ro med det da. Å har jeg det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (55 minutter siden):

Nå har du skrevet et tresifret antall innlegg i løpet av årene med variasjoner over dette som tema. Du har en psykoselidelse. Du har dessverre en sykepleier som du ikke bør diskuter diagnose med.

Men alle får vel feil tanker når de er stresset? Alle tenker jo masse rart til vanlig og, det gjelder vel å ikke tro på tankene og følelsene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 time siden):

Men alle får vel feil tanker når de er stresset? Alle tenker jo masse rart til vanlig og, det gjelder vel å ikke tro på tankene og følelsene? 

Nei, alle får ikke paranoide tanker om de blir stresset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (3 timer siden):

Nå har du skrevet et tresifret antall innlegg i løpet av årene med variasjoner over dette som tema. Du har en psykoselidelse. Du har dessverre en sykepleier som du ikke bør diskuter diagnose med.

Holder det med tre siffer?

Anonymkode: 4e14b...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kupton skrev (1 time siden):

Nei, alle får ikke paranoide tanker om de blir stresset.

Ok. Bare forstod det sånn på sykepleieren men mulig jeg har misforstått da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (5 timer siden):

Sykepleieren mente når jeg var under stress så fikk jeg angst og derfor paranoide tanker, det er jo ikke psykotisk? Spurte om jeg tok for lite medisin men han mente jeg måtte stole på psykiateren som kjenner meg, at den dosen er tilpasset meg og mine behov. Når jeg gikk på 5 og 6 mg var jeg avflatet osv. Men jeg nyter jo ikke musikk nå heller? Er nok litt avflatet selv om dosen er lav, men har jo isolert meg i sommer så alt er skummelt nå. Jeg må utfordre angsten og pushe meg til å gjøre ting, er enig i det men verre med praksisen. 

Jeg liker jo din psykepleier godt, så jeg tolker som vanlig det han sier positivt. Jeg forstår det som at han har formidlet til deg at økt stress, øker sannsynligheten  for paranoide tanker (og andre tanker som for de fleste av oss fremstår som syke). Det er vanlig å fungere dårligere under mye stress, men det er ikke vanlig å få paranoide tanker slik du gjør. Du får såpass mange uvanlige tanker, nettopp fordi du har en psykoselidelse. 

Det er typisk for deg at angst og psykotisk tenkning kommer samtidig. Heldigvis er du veldig god på å mestre hverdagen til tross for symptomene dine:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (1 minutt siden):

Jeg liker jo din psykepleier godt, så jeg tolker som vanlig det han sier positivt. Jeg forstår det som at han har formidlet til deg at økt stress, øker sannsynligheten  for paranoide tanker (og andre tanker som for de fleste av oss fremstår som syke). Det er vanlig å fungere dårligere under mye stress, men det er ikke vanlig å få paranoide tanker slik du gjør. Du får såpass mange uvanlige tanker, nettopp fordi du har en psykoselidelse. 

Det er typisk for deg at angst og psykotisk tenkning kommer samtidig. Heldigvis er du veldig god på å mestre hverdagen til tross for symptomene dine:-)

Jo jeg liker han jo jeg også, det var sikkert det han mente ja. Håper jeg slipper stress på en stund da for jeg liker jo ikke å være sånn. 

Jo takk for det :) Syns ikke jeg mestrer hverdagen godt jeg da, det har jo blitt verre i sommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Jo jeg liker han jo jeg også, det var sikkert det han mente ja. Håper jeg slipper stress på en stund da for jeg liker jo ikke å være sånn. 

Jo takk for det :) Syns ikke jeg mestrer hverdagen godt jeg da, det har jo blitt verre i sommer. 

Alt er jo relativt, - vet at du har mange strevsomme dager, men helt siden jeg ble kjent med deg for ørten år siden, så har du knapt nok vært innlagt til tross for alvorlig psykisk lidelse. Du klarer deg godt innenfor din egen familie og det hverdagslivet dere har. Jeg skulle ønske at du hadde mindre plager, men tenker at det å være såpass godt fungerende at du klarer deg uten innleggelser, egentlig er ganske imponerende:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (2 minutter siden):

Alt er jo relativt, - vet at du har mange strevsomme dager, men helt siden jeg ble kjent med deg for ørten år siden, så har du knapt nok vært innlagt til tross for alvorlig psykisk lidelse. Du klarer deg godt innenfor din egen familie og det hverdagslivet dere har. Jeg skulle ønske at du hadde mindre plager, men tenker at det å være såpass godt fungerende at du klarer deg uten innleggelser, egentlig er ganske imponerende:-)

Nei jeg liker ikke å være innlagt så da er jeg hjemme uansett hva, det er best å være hjemme for meg. Jo jeg klarer meg jo innenfor husets fire vegger på et vis, ser serier sammen med sønnen min mye og det liker jeg jo. Jo takk for det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tolkes ethvert "rart" symptom som psykotisk bare fordi man har en psykoselidelse?

Anonymkode: 6735c...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvorfor tolkes ethvert "rart" symptom som psykotisk bare fordi man har en psykoselidelse?

Anonymkode: 6735c...782

Hvem gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frosken skrev (1 time siden):

Hvem gjør det?

Det virker som om Kupton gjør det med symptomene til stjernestøv. Så bastant.

Anonymkode: 6735c...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...