Gå til innhold

Ingen fremtidsplaner unormalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke tenke lenger enn til neste dag. Alle andre rundt meg ser for seg tiden 2-3 år frem. Jeg derimot klarer ikke og tenke lenger enn til middag… lurer på om jeg er evig deprimert eller hva som feiler meg. Burde begynt å planlegge fremtiden nå… 

Anonymkode: 536b0...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg klarer ikke tenke lenger enn til neste dag. Alle andre rundt meg ser for seg tiden 2-3 år frem. Jeg derimot klarer ikke og tenke lenger enn til middag… lurer på om jeg er evig deprimert eller hva som feiler meg. Burde begynt å planlegge fremtiden nå… 

Anonymkode: 536b0...993

Jeg tenker også litt at veien blir til mens man går og at man ikke kan planlegge alt. Likevel tenker jeg i mellom på for meg store ting som hvor lenge jeg skal bli i jobben, om jeg før eller siden skal flytte fra boligen jeg bor i og evt. hvor, og slike ting. Men det er mer løse tanker enn direkte planlegging, dog kan det nok hjelpe å ha reflektert over det om jeg en dag skulle planlegge det ene eller det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever at det er veldig nyttig å ha en ca toårsplan. Det gjør at jeg får mer motivasjon eller drive eller hva jeg skal si, til å jobbe for det. 

Men før da jeg var dårligere enn jeg er nå slet jeg mye mer med å tenke framover. Jeg levde mye dag for dag i min egen destruktive boble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (7 minutter siden):

Jeg tenker også litt at veien blir til mens man går og at man ikke kan planlegge alt. Likevel tenker jeg i mellom på for meg store ting som hvor lenge jeg skal bli i jobben, om jeg før eller siden skal flytte fra boligen jeg bor i og evt. hvor, og slike ting. Men det er mer løse tanker enn direkte planlegging, dog kan det nok hjelpe å ha reflektert over det om jeg en dag skulle planlegge det ene eller det andre.

Jobber du i en jobb du trives i..? Hva gjorde at du valgte den jobben du jobber med i dag? Det er dette jeg sliter med og finne ut av.. 

Anonymkode: 536b0...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 minutt siden):

Jeg opplever at det er veldig nyttig å ha en ca toårsplan. Det gjør at jeg får mer motivasjon eller drive eller hva jeg skal si, til å jobbe for det. 

Men før da jeg var dårligere enn jeg er nå slet jeg mye mer med å tenke framover. Jeg levde mye dag for dag i min egen destruktive boble.

Jeg er kanskje der i den destruktive boblen…🫣 bare at jeg føler meg frisk på en måte

Anonymkode: 536b0...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jobber du i en jobb du trives i..? Hva gjorde at du valgte den jobben du jobber med i dag? Det er dette jeg sliter med og finne ut av.. 

Anonymkode: 536b0...993

Jeg trives godt i jobben jeg har, men den er ganske omfattende og krever en vel stor del av meg. Det er alt jeg tenker å si her ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekstra skrev (1 minutt siden):

Jeg trives godt i jobben jeg har, men den er ganske omfattende og krever en vel stor del av meg. Det er alt jeg tenker å si her ;) 

Tok du lang utdannelse da den er omfattende?

Anonymkode: 536b0...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tok du lang utdannelse da den er omfattende?

Anonymkode: 536b0...993

Det behøver jo ikke nødvendigvis være noen sammenheng her, men ja, jeg har relativt lang utdannelse - men ikke lengre enn hva som er ganske vanlig i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (Akkurat nå):

Det behøver jo ikke nødvendigvis være noen sammenheng her, men ja, jeg har relativt lang utdannelse - men ikke lengre enn hva som er ganske vanlig i dag.

Hva er vanlig i dag…? 3 årig høyskole?

Anonymkode: 536b0...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er vanlig i dag…? 3 årig høyskole?

Anonymkode: 536b0...993

Det var da måte på detaljer du skulle ha da. Jeg vil si masternivå er blitt ganske vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (Akkurat nå):

Det var da måte på detaljer du skulle ha da. Jeg vil si masternivå er blitt ganske vanlig.

Hva og hvordan skal man bli så smart?

Anonymkode: 536b0...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hva og hvordan skal man bli så smart?

Anonymkode: 536b0...993

Men trenger ikke være smart for å klare å ta master. 

Anonymkode: aaeb6...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg klarer ikke tenke lenger enn til neste dag. Alle andre rundt meg ser for seg tiden 2-3 år frem. Jeg derimot klarer ikke og tenke lenger enn til middag… lurer på om jeg er evig deprimert eller hva som feiler meg. Burde begynt å planlegge fremtiden nå… 

Anonymkode: 536b0...993

Det å ikke evne å planlegge eller ta beslutninger kan være et tegn på depresjon men det kan også være et personlighetstrekk. For meg høres det slitsomt ut å leve sånn, så var du en av mine nærmeste ville jeg enten utfordret deg litt på dette eller bedt deg ta en prat med fastlege/psykolog for å bryte mønsteret. Vi har bare ett liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det er så relevant om det er normalt eller ikke.

Jeg tror de fleste har det bedre hvis de har en retning i livet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (2 timer siden):

Jeg synes ikke det er så relevant om det er normalt eller ikke.

Jeg tror de fleste har det bedre hvis de har en retning i livet.

 

Om man ikke har den retningen, hva da?

Anonymkode: 536b0...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (4 timer siden):

Det å ikke evne å planlegge eller ta beslutninger kan være et tegn på depresjon men det kan også være et personlighetstrekk. For meg høres det slitsomt ut å leve sånn, så var du en av mine nærmeste ville jeg enten utfordret deg litt på dette eller bedt deg ta en prat med fastlege/psykolog for å bryte mønsteret. Vi har bare ett liv. 

Godt skulle det vært for..? En psykolog eller lege har ikke svarene 

Anonymkode: 536b0...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Om man ikke har den retningen, hva da?

Anonymkode: 536b0...993

Det kommer an på hvor man er i livet, tenker jeg.

- Hvis man er 20 år og arbeidsledig så er det et stort problem å ikke ha en plan.

- Hvis man er 50 år og etablert så spiller det ikke så stor rolle. Livet blir kanskje litt monotont.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Godt skulle det vært for..? En psykolog eller lege har ikke svarene 

Anonymkode: 536b0...993

Jobben deres i en slik sammenheng er ikke å komme med svarene heller, men å sparre med deg slik at du kommer fram til hva som er riktig og viktig for deg. I åpningsinnlegget uttrykker du misnøye med hvordan du har det i dag, og ønsker du å endre dette er mitt forslag en mulig måte å angripe dette på. 

Dersom jeg ga et råd som ikke vil funke for deg, står du fritt til å overse det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (1 time siden):

Jobben deres i en slik sammenheng er ikke å komme med svarene heller, men å sparre med deg slik at du kommer fram til hva som er riktig og viktig for deg. I åpningsinnlegget uttrykker du misnøye med hvordan du har det i dag, og ønsker du å endre dette er mitt forslag en mulig måte å angripe dette på. 

Dersom jeg ga et råd som ikke vil funke for deg, står du fritt til å overse det. 

Ja jo ja jo 

Anonymkode: 536b0...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...