Gå til innhold

Hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Gjest gåsemor

Jeg har tatt blodprøve hos legen min for å finne ut hva jeg er allergisk ovenfor. Har hatt eksem siden jeg var 6 uker gammel! Er nå 34 år.

Jeg har fått svar at jeg er allergisk, men de vet ikke mot hva. Jeg var ikke allergisk mot hund, katt og husstøv.

For en del år siden tok jeg en prikk test som viste at jeg ikke tålte overnevnte ting pluss timotei og hundegress.

Jeg kan også nevne at jeg får kløe og utslett hvis jeg blit kloret av en katt.

Så hva gjør jeg nå? Bestille ny time hos lege? Noe annet som jeg kan gjøre?

Håper dere kan gi meg noen råd for jeg ønsker å finne ut av plagene mine

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/46800-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære gåsemor

Allergikere har nok oftere eksem enn ikke-allergikere, men hos voksne har allergien så godt som aldri direkte sammenheng med eksemet.

Hvis jeg skulle råde deg vil jeg forslå at du oppsøker legen for å få skikkelig veiledning hvordan du behandler eksemet - det er mye viktigere enn å filosofere over hvilke allergier som eventuelt skulle kunne påvirke eksemet.

Blodprøver og prikktester er bare veiledende i allergidiagnostikken - det er ikke mulig å stille noen sikker allergidiagnose bare ut fra testresultater.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...