Gå til innhold

Hva feiler en person som har psykotiske symptomer i flere år 24/7?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når man hører om folk som er psykotiske eller har schizofreni så hører man alltid at de kun er syke i f. Eks 4 uker og så er de helt normale igjen og tilbake til jobb osv. 

Så hva feiler en som har vrangforestillinger, er paranoid hele tiden i flere år bare i litt forskjellig grader over de årene da? 

@kupton

Anonymkode: 275e6...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er uvanlig for folk med schizofreni å være syke i 4 uker og så gå tilbake i jobb. Man kan ha en kortvarig psykose og så bli bra igjen, som kan vare noen uker. Sykdomsforløpet til hver enkelt varierer, noen med schizofreni må leve med sterke symptomer selv om de er medisinert, andre får dempet symptomer kraftig av medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde stemmehøring 24/7 i 2 år. Det er nå 6 år siden stemmen forsvant, jeg har jobbet I 4 år etter det, selvfølgelig  I mange år før det, og har vært medisinfri I et år. Så jeg regner meg helt frisk I dag.

Anonymkode: 7881e...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (1 time siden):

Schizofreni eller paranoid psykose. 

Hvorfor ikke paranoid pf? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvorfor ikke paranoid pf? 

Fordi det står av vedkommende har psykotiske symptomer stort sett hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...