Gå til innhold

Fastlege som er god på psykiatri, men som likevel ikke tar meg alvorlig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en fastlege som skal være god på psykiatri, men som likevel ikke tar meg alvorlig. I følge de i behandlingsapparatet som kjenner til han så skal han være veldig god på og flink når det gjelder det psykiske. Jeg har ikke så veldig mye erfaring med å snakke med han, men for noen uker siden tok jeg kontakt med han fordi jeg kjente på forverring av symptomer. Jeg fikk da time om over 1 måned(!). Og på denne tiden har jeg bare blitt verre og verre... Hva er det som gjør at han ikke tar meg alvorlig?

Anonymkode: 51e6d...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fastleger har mye å gjøre. Det er gjerne lang ventetid, det kommer an på de forskjellige legene. Hvis det virkelig blir ille kan man kontakte legevakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg har en fastlege som skal være god på psykiatri, men som likevel ikke tar meg alvorlig. I følge de i behandlingsapparatet som kjenner til han så skal han være veldig god på og flink når det gjelder det psykiske. Jeg har ikke så veldig mye erfaring med å snakke med han, men for noen uker siden tok jeg kontakt med han fordi jeg kjente på forverring av symptomer. Jeg fikk da time om over 1 måned(!). Og på denne tiden har jeg bare blitt verre og verre... Hva er det som gjør at han ikke tar meg alvorlig?

Anonymkode: 51e6d...160

Kanskje oppfattet han ikke alvoret? 

Anonymkode: 5e6e5...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har en fastlege som skal være god på psykiatri, men som likevel ikke tar meg alvorlig. I følge de i behandlingsapparatet som kjenner til han så skal han være veldig god på og flink når det gjelder det psykiske. Jeg har ikke så veldig mye erfaring med å snakke med han, men for noen uker siden tok jeg kontakt med han fordi jeg kjente på forverring av symptomer. Jeg fikk da time om over 1 måned(!). Og på denne tiden har jeg bare blitt verre og verre... Hva er det som gjør at han ikke tar meg alvorlig?

Anonymkode: 51e6d...160

Du skriver ikke hvilken/hvilke sykdommer du har og hvilke symptomer som er forverret, men jeg synes, uansett problemstilling, at en ventetid på en måned (egentlig alt over en uke) hos fastlegen er uakseptabelt. 

Jeg mener at HELFO burde ha SLA (Service Level Agreement) med landets fastleger der kvalitetsparametre som dette var med på å bestemme hva fastlegen kan fakturere.

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har en fastlege som skal være god på psykiatri, men som likevel ikke tar meg alvorlig. I følge de i behandlingsapparatet som kjenner til han så skal han være veldig god på og flink når det gjelder det psykiske. Jeg har ikke så veldig mye erfaring med å snakke med han, men for noen uker siden tok jeg kontakt med han fordi jeg kjente på forverring av symptomer. Jeg fikk da time om over 1 måned(!). Og på denne tiden har jeg bare blitt verre og verre... Hva er det som gjør at han ikke tar meg alvorlig?

Anonymkode: 51e6d...160

De har for mye å gjøre og ventetiden kan være flere måneder. Vi har for få fastleger, og de gjør så godt de kan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...