Gå til innhold

Litium konsentrasjon på 0,75 mg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var å tok blodprøver da jeg håpet på å kunne øke dosen med litium ettersom jeg begynner å bli verre. Fikk nettopp svar fra fastlegen: "Litium kom tilbake på 0,75 mg som er helt perfekt. Ikke noe mer å hente på dose-endringer her."

Stemmer dette? 

Når jeg googlet så står det at referanseområdet er 0,50 - 1,00, så det betyr jo egentlig at der er noe å gå på?
Noen som kan forklare meg dette? Skulle gjerne spurt fastlegen, men har ikke time der før om over 2 uker. 

Anonymkode: b480e...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Depresjon eller mani? En spesialist ville kanskje økt dosen til 1,0 mmol/l. Evt justert på an annen medisin avhengig av problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (6 minutter siden):

Depresjon eller mani? En spesialist ville kanskje økt dosen til 1,0 mmol/l. Evt justert på an annen medisin avhengig av problemet.

Depresjon. Har dessverre bare fastlegen, så kanskje derfor han ikke vil øke dosen? Går allerede på maks dose av de andre medisinene jeg bruker. 

Anonymkode: b480e...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (2 minutter siden):

Om en legger seg på 1,0 eller høyere, må en følges nøye med målinger. Det er kort vei opp til potensielt skadelig nivå.

Er 0.5 lite ?

Anonymkode: c7deb...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kupton skrev (1 minutt siden):

Om en legger seg på 1,0 eller høyere, må en følges nøye med målinger. Det er kort vei opp til potensielt skadelig nivå.

Åja. Da er det kanskje like greit å holde seg på 0,75 og heller forsøke finne andre måter å hanskes med depresjonen på? Uten at jeg egentlig helt vet hva det skulle være... Føler liksom jeg gjør alt nå og det å øke dosen var på en måte mitt siste håp.

Anonymkode: b480e...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...