Gå til innhold

Å godta at man har mistet vennene man hadde før


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter en del med å godta det at jeg har mistet de vennene jeg hadde før. Vi møttes på barne og ungdomsskolen og har både flyttet fra hverandre og vokst fra hverandre. De har fått seg nye liv, med andre venner, partner, barn, jobb... Som jeg ikke er en del av. Plutselig har de "blitt noen jeg ikke kjenner lengre". Det er jo egentlig 10 år siden vi begynte å miste kontakten (når de flyttet for å studere). Så egentlig burde jeg ha godtatt det nå. I starten hadde vi vel nesten kontakt daglig, men nå er det mer en gang i uken eller sjeldnere og da er det bare å sende et bilde på snap av hva de har spist til middag, gjort på jobb el.l. En lengre, mer personlig samtale har vi aldri over telefon eller melding. Hun ene har jeg ikke møtt på 3 år, mens hun andre er fra samme bygd som meg så når vi treffes 1-2 ganger i året kan vi snakke mer personlig, men merker det er heller ikke det samme som før... Er ekstra sårt siden jeg ikke har noen andre enn dem. 

Anonymkode: a7f0c...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har opplevd det samme med mine venner fra ungdomsskole og videregående. I begynnelsen så snakket vi sammen og prøvde å møtes noen få ganger i året, men etterhvert har alle fått nye venner på nye bosteder og rett og slett vokst fra hverandre.

Det er sårt, men man kommer over det med tiden. Imens må man prøve å skape nye vennskap og relasjoner. Enn så lenge så har jeg ikke lyktes, men jeg gir meg ikke. :) 

Anonymkode: 7fe01...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Har opplevd det samme med mine venner fra ungdomsskole og videregående. I begynnelsen så snakket vi sammen og prøvde å møtes noen få ganger i året, men etterhvert har alle fått nye venner på nye bosteder og rett og slett vokst fra hverandre.

Det er sårt, men man kommer over det med tiden. Imens må man prøve å skape nye vennskap og relasjoner. Enn så lenge så har jeg ikke lyktes, men jeg gir meg ikke. :) 

Anonymkode: 7fe01...ffc

Leit å høre du har opplevd samme. Jeg har helles ikke lykkes, men så er dette med å relasjoner veldig vanskelig for meg da. Men jeg jobber med saken 🙂

Anonymkode: a7f0c...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Leit å høre du har opplevd samme. Jeg har helles ikke lykkes, men så er dette med å relasjoner veldig vanskelig for meg da. Men jeg jobber med saken 🙂

Anonymkode: a7f0c...fee

Ja samme her. Har en diagnose + litt tilleggsproblemer som gjør at det er vanskelig å komme inn i og opprettholde relasjoner, særlig ettersom man ikke har en skolearena man møtes på lengre. Jeg burde nok selv vært flinkere til å ta initiativ og oppsøke arenaer for vennskap😅

Anonymkode: 7fe01...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ja samme her. Har en diagnose + litt tilleggsproblemer som gjør at det er vanskelig å komme inn i og opprettholde relasjoner, særlig ettersom man ikke har en skolearena man møtes på lengre. Jeg burde nok selv vært flinkere til å ta initiativ og oppsøke arenaer for vennskap😅

Anonymkode: 7fe01...ffc

Ja, det er sant. Det burde jeg også vært flinkere til. Men helt ærlig så skremmer slike plasser med mange mennesker meg litt. Spesielt når jeg ikke kjenner noen av dem 🙂

Anonymkode: a7f0c...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mistet kontakten med dem jeg gikk på skolen med og savner dem ikke, har en barndomsvenninne igjen da + to stk jeg møtte når jeg var innlagt. Det holder for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (28 minutter siden):

Jeg har mistet kontakten med dem jeg gikk på skolen med og savner dem ikke, har en barndomsvenninne igjen da + to stk jeg møtte når jeg var innlagt. Det holder for meg. 

Så fint å høre du har venner. Jeg har ingen nå 🙂

Anonymkode: a7f0c...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så fint å høre du har venner. Jeg har ingen nå 🙂

Anonymkode: a7f0c...fee

Er ikke ofte vi møtes da men vet nå at de er der, det er godt å ha noen venner. Synd at du ikke har det, vi pleide å besøke hverandre hjemme og gå ut å spise sammen. Får begynne med det igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ja, det er sant. Det burde jeg også vært flinkere til. Men helt ærlig så skremmer slike plasser med mange mennesker meg litt. Spesielt når jeg ikke kjenner noen av dem 🙂

Anonymkode: a7f0c...fee

Det kan være ganske skummelt ja, 😕 

Anonymkode: 7fe01...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det sånn. Men jeg godtar det. Har nye venner da. Og noen møter jeg noen ganger i året og har god kontakt som om vi snakket hver uke. Eller noen savner jeg litt, men det blir bare sånn.

Anonymkode: a6c7d...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...