Gå til innhold

Jeg er ikke deprimert, men samtidig har jeg det verre enn jeg noen gang har hatt det


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke fullstendig deprimert, men samtidig har jeg det verre enn jeg noen gang har hatt det. Skal forsøke forklare. >
 

Jeg har hatt mange depresjoner. Alt fra mild til alvorlig. Akkurat nå vil jeg si jeg er mildt deprimert. Tror ikke det synes for andre, men har en del depressive tanker om at livet ikke er for meg og lignende. Jeg klarer ikke helt sette fingeren på hva det er som er så vanskelig denne gangen. Jeg forstår ikke hva det er som feiler meg denne gangen heller.

Noen som har opplevd noe lignende? Fant du ut av det? Eller noen som har noen tanker om hva som kan ha skjedd/hva det kan være?

Anonymkode: 500f1...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke hva som skjer. Det er som alt bare kollapser rundt meg. Likevel blir jeg ikke tatt alvorlig av hjelpeapparatet. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre?

Anonymkode: 500f1...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Skjønner ikke hva som skjer. Det er som alt bare kollapser rundt meg. Likevel blir jeg ikke tatt alvorlig av hjelpeapparatet. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre?

Anonymkode: 500f1...ddc

Hva ville hjelpeapparatet ha gjort om de tok deg alvorlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (4 timer siden):

Hva ville hjelpeapparatet ha gjort om de tok deg alvorlig?

Gi uttrykk for at de tok meg alvorlig i samtalene, tilby hyppigere oppfølging, vurdere innleggelse.

Anonymkode: 500f1...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøkte ta det opp igjen i sist samtale jeg hadde i går. Forsøkte si at jeg ikke visste hvor mye mer jeg klarte. Men han jeg snakket med da tok det absolutt ikke alvorlig... Kom bare med en spøk (som forsåvidt var litt morsom). Men likevel. Det gjør det bare så ufattelig mye vanskeligere når jeg ikke blir tatt på alvor. Vet ikke hva jeg kan gjøre for at de skal forstå hvor mye jeg sliter heller?

Anonymkode: 500f1...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke gitt noe forklaring på hvordan du har det annet enn at du er mildt deprimert og har depressive tanker? Det sier svært lite. 

Anonymkode: 40aab...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du har ikke gitt noe forklaring på hvordan du har det annet enn at du er mildt deprimert og har depressive tanker? Det sier svært lite. 

Anonymkode: 40aab...1da

Skulle gjerne ha klart å forklart det bedre, men jeg finner ikke helt ordene. Kanskje jeg er alvorlig deprimert likevel, bare på en annen måte enn det jeg bruker være? Det er som om hjernen min har gått helt i lås. De depressive tankene er der hele tiden. Tanker om at det aldri vil bli bedre (selv om jeg vet det vil), at jeg ikke klarer å holde ut lengre, at jeg ikke er verdt noe, at ingenting kommer til å hjelpe. Jeg klarer fortsatt ta vare på meg selv (som jeg som oftest ikke klarer når jeg er deprimert) men alt annet forfaller rundt meg. Eneste jeg klarer er å gå tur med hunden fordi jeg må, oppvasken mygler stående i vasken, jeg har ingen rene klær igjen, har ikke vasket leiligheten på over en måned. Ja, vet ikke helt hva mer jeg skal skrive.

Anonymkode: 500f1...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...