Gå til innhold

Har du møtt mange slemme folk i psykiatrien?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Everybody skrev (20 minutter siden):

Har bare møtt slemme pasienter. Narsissistiske og psykopatiske trekk.

Hvordan merker du det på dem? Gjorde de noe spesielt.? 

Anonymkode: 586c0...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de aller fleste som jobber i psykiatrien er onde, slemme folk som bare vil pasientene vondt. Not. 

Anonymkode: 7aa86...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror bare jeg har møtt snille folk i psykiatrien. Men jeg antar det også har med å gjøre at jeg oppfører meg respektfullt ovenfor de. 

Om alle jeg har møtt har hatt like god kompetanse er en annen sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke møtt på slemme folk. Har blitt møtt med respekt og tatt på alvor. 

Eller har vært ei som ble tatt ut av teamet mitt av overlegen i 2017, men hun oppførte seg dømmende og dårlig. Det reagerte han på og tok tak i det. Men det er min eneste opplevelse tror jeg. Men hun var vel ikke slem. Bare dårlig kompetanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også bare blitt møtt positivt. Jeg er høflig og vennlig og får høflighet og vennlighet i retur. Respekt går begge veier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som skriver at dere har blitt møtt med vennlighet og respekt fordi dere har møtt de ansatte med vennlighet og respekt: Kanskje dette var tilfelle for dere, men sånn er det ikke for alle. Noen mennesker som jobber i psykiatrien behandler pasientene dårlig uavhengig av om pasienten er vennlig eller ikke. 
Når dere sier at vennlighet og respekt blir møtt med vennlighet og respekt så legger dere ansvaret på pasienten i tilfeller der det er den ansatte som har oppført seg elendig. 
det er ikke alltid den psykiatriske pasienten som oppfører seg dårlig, ofte er det den ansatte som er et råttent eple. 
Vær forsiktige med å generalisere deres egne opplevelser til å gjelde alle. 

Anonymkode: 8f7c4...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Til dere som skriver at dere har blitt møtt med vennlighet og respekt fordi dere har møtt de ansatte med vennlighet og respekt: Kanskje dette var tilfelle for dere, men sånn er det ikke for alle. Noen mennesker som jobber i psykiatrien behandler pasientene dårlig uavhengig av om pasienten er vennlig eller ikke. 
Når dere sier at vennlighet og respekt blir møtt med vennlighet og respekt så legger dere ansvaret på pasienten i tilfeller der det er den ansatte som har oppført seg elendig. 
det er ikke alltid den psykiatriske pasienten som oppfører seg dårlig, ofte er det den ansatte som er et råttent eple. 

Dette kan jeg til dels være enig i. Har møtt på ansatte som har hatt en ovenpå og ned holdning og har vist lite forståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt om Stanford prison experiment? Et forskningsprosjekt der studenter skulle leke fengselsvakter eller innsatte. Fengselsvaktene var til dels maktsyke mot de innsatte. Dette kan også kjennes igjen i psykiatrien der de ansatte får en maktholdning ovenfor pasientene og ser ned på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Everybody skrev (9 minutter siden):

Har du hørt om Stanford prison experiment? Et forskningsprosjekt der studenter skulle leke fengselsvakter eller innsatte. Fengselsvaktene var til dels maktsyke mot de innsatte. Dette kan også kjennes igjen i psykiatrien der de ansatte får en maktholdning ovenfor pasientene og ser ned på dem.

Ja! Og det skjer! Akkurat det eksperimentet var jo ganske ekstremt. Men makt er ikke for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

I overskriften til denne tråden spørres det: "Har du møtt mange slemme folk i psykiatrien?" Da er det vel meninga at folk skal fortelle om egne erfaringer. Min erfaring er altså det jeg skriver i mitt første svar. Da er det ikke generalisering, men opplevelser som jeg har hatt/har.   

Men leit om noen støter på helsepersonell som er respektløse og ufine. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...