Gå til innhold

Sosial angst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler meg så usikker. Inkompetent.  Klønete. Trodde jeg var ferdig med det der. Det er der under depresjon, men nå slipper ikke det taket selv om jeg ellers er bra. Har ikke forstått hvorfor. Men er det kanskje fordi jeg har seponert Efexor? Jeg får den nok ikke tilbake. Får nok heller ingen andre antidepressiva. Må jeg i snakketerapi da? Ikke lyst. 

Hadde det sånn i mye mye større grad som ung, men trodde jeg liksom var over det.

Jeg har ikke vært inkompetent. Det er noe som har skjedd nå. Ikke at jeg føler meg usikker,  men at jeg faktisk ikke kan så mye lenger.

Anonymkode: 20a73...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som kanskje en mild depresjon. Siden du føler deg ok ellers. Jeg føler meg generelt ubrukelig og andre negative ting når jeg er deprimert. Hvis det er noe som plager deg veldig, så burde du ta kontakt med fastlegen, så tar h*n det eventuellt videre.

Anonymkode: 3f6e5...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (25 minutter siden):

Er det noen god grunn til at du ikke kan få Efexor eller ssri

Bipolar. Hypomanier. 

Anonymkode: 20a73...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er nok ikke bare at jeg føler meg inkompetent. Jeg var flinkere i jobben før. Nå er det så mye jeg ikke har gjort på lenge. Det er nok forventet at jeg skal kunne mange av de tingene, men som jeg ikke husker og ikke har i fingrene lenger.  Det er vel det: Det er riktig at jeg er en del inkompetent. Problemet ligger i hva jeg tenker kollegaer tenker om det. Redd for at de snakker bak ryggen på meg, noen nye og flinke, og sjefen. De nye får ting så godt til. Jeg var god på det før, men jeg kommer ikke like lett på hvilke innfallsvinkler jeg kan prøve. 

Men så er det de tinga jeg faktisk har blitt dårligere på;  Så hemmer det meg i situasjoner jeg kunne klart fint hvis jeg visste at ingen kollegaer kunne overhøre

Anonymkode: 20a73...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres ut som kanskje en mild depresjon. Siden du føler deg ok ellers. Jeg føler meg generelt ubrukelig og andre negative ting når jeg er deprimert. Hvis det er noe som plager deg veldig, så burde du ta kontakt med fastlegen, så tar h*n det eventuellt videre.

Anonymkode: 3f6e5...b22

Mulig du har rett når jeg tenker meg om. Skikkelig tungt å komme i gang med noe. Eller ikke nok symptomer til å bli kalles depresjon,  men håper jeg ikke er npå vei inn i en nå som jeg knapt to måneder har vært bra. 

Anonymkode: 20a73...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kupton skrev (13 timer siden):

Hva får du for din BP for å forebygge depresjon?

 

Lamictal, wellbutrin og quetiapin.  Vet wellbutrin kan øke angst, men den type? Er ikke sånn angst med hjertebank, ikke noe panikk i  det. Wellbutrin pga anhedoni, ingen energi var verst.

 

Anonymkode: 20a73...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Mulig du har rett når jeg tenker meg om. Skikkelig tungt å komme i gang med noe. Eller ikke nok symptomer til å bli kalles depresjon,  men håper jeg ikke er npå vei inn i en nå som jeg knapt to måneder har vært bra. 

Anonymkode: 20a73...3b1

Jeg er også bl.a. bipolar, og jeg kjenner meg igjen i det du beskriver. Når jeg er (mildt) deprimert føler jeg at hjernen ikke fungerer like bra. At ting tar mere tid, og oppkaver blir vanskeligere å utføre. Jeg går også på bl.a. lamicthal. Jeg føler den tar toppene men jeg er fortsatt mildt deprimert. At man ikke har så mye selvmordstanker, men har liksom ikke lyst til ting man vanligvis har lyst til etc.

Anonymkode: 3f6e5...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...