Gå til innhold

Blir man alltid innlagt på intensiven etter overdose?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Først vil jeg bare si at det er en stund siden overdosen og at jeg ikke er suicidal nå. Det jeg lurer på er: Blir man alltid innlagt på intensiven etter en overdose? Så vidt jeg har skjønt er det hjertet de er redde for og følger med på (er det rett?), men kunne de ikke gjort det på en vanlig post? Og såfall hvorfor ikke? 

Jeg tok ikke så mye i tillegg til at jeg kastet opp etterpå, likevel ble jeg innlagt på intensiven, hadde så utrolig dårlig samvittighet for å ta opp plass der. De gjorde jo ikke noe med meg en gang. Eneste var at jeg fikk kvalmestillende og iv fordi jeg kastet opp så mye, men det er jo ikke livsviktig. 

Anonymkode: c6faf...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter skrev (12 minutter siden):

Hvis man blir innlagt og hvilken avdeling/omsorgsnivå kommer nok an på alvorlighetsgraden. 

Jeg kan jo ikke oppgi medikament og dose her, men jeg er ganske sikker på at overdosen min ikke ble sett på som alvorlig. Så skjønner ikke helt hvorfor jeg ble innlagt på intensiven? Kanskje de bare var usikker på hvor mye jeg hadde fått i meg? Ikke lett å si... Men er vel ikke noe å henge seg opp i sånn egentlig. Bare fikk meg til å tenke. Det viktigste er vel at jeg lever og ikke tok skade av det.

Anonymkode: c6faf...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg kan jo ikke oppgi medikament og dose her, men jeg er ganske sikker på at overdosen min ikke ble sett på som alvorlig. Så skjønner ikke helt hvorfor jeg ble innlagt på intensiven? Kanskje de bare var usikker på hvor mye jeg hadde fått i meg? Ikke lett å si... Men er vel ikke noe å henge seg opp i sånn egentlig. Bare fikk meg til å tenke. Det viktigste er vel at jeg lever og ikke tok skade av det.

Anonymkode: c6faf...b7b

Blir umulig for noen her å si hvorfor du havnet der. 

Men bra at du ikke tok skade av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Først vil jeg bare si at det er en stund siden overdosen og at jeg ikke er suicidal nå. Det jeg lurer på er: Blir man alltid innlagt på intensiven etter en overdose? Så vidt jeg har skjønt er det hjertet de er redde for og følger med på (er det rett?), men kunne de ikke gjort det på en vanlig post? Og såfall hvorfor ikke? 

Jeg tok ikke så mye i tillegg til at jeg kastet opp etterpå, likevel ble jeg innlagt på intensiven, hadde så utrolig dårlig samvittighet for å ta opp plass der. De gjorde jo ikke noe med meg en gang. Eneste var at jeg fikk kvalmestillende og iv fordi jeg kastet opp så mye, men det er jo ikke livsviktig. 

Anonymkode: c6faf...b7b

Hva tok du overdose av…?

Anonymkode: 2084a...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også dårlig samvittighet for at jeg tok opp plass. De gjorde ikke noe med meg heller. Bare undersøkelse ekg

Anonymkode: bfc1a...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (17 minutter siden):

Blir umulig for noen her å si hvorfor du havnet der. 

Men bra at du ikke tok skade av det. 

Ja, jeg vet. Bare tenkte på det og tenkte jeg kunne spørre her, for å få et slags generelt svar bare.

Anonymkode: c6faf...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva tok du overdose av…?

Anonymkode: 2084a...6bb

Vet ikke om det er lov å skrive her?

Anonymkode: c6faf...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har også dårlig samvittighet for at jeg tok opp plass. De gjorde ikke noe med meg heller. Bare undersøkelse ekg

Anonymkode: bfc1a...736

Ja... Man føler ekstra på den dårlige samvittigheten siden man forårsaket det selv med vilje i motsetning til de fleste andre der som faktisk er alvorlig syke. I alle fall var det slik for meg.

Anonymkode: c6faf...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vet ikke om det er lov å skrive her?

Anonymkode: c6faf...b7b

Nei det er nok ikke lov. Og uansett ikke særlig interessant. Det fins bedre måter å skade seg selv på. Vokse leggene f eks 🙂 slipper dårlig samvittighet for å ta opp plass ihvertfall. 

Anonymkode: bfc1a...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei det er nok ikke lov. Og uansett ikke særlig interessant. Det fins bedre måter å skade seg selv på. Vokse leggene f eks 🙂 slipper dårlig samvittighet for å ta opp plass ihvertfall. 

Anonymkode: bfc1a...736

Det har du rett i. Viktig med humor 🙂

Anonymkode: c6faf...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vet ikke om det er lov å skrive her?

Anonymkode: c6faf...b7b

Vet ikkd

Anonymkode: 2084a...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...