Gå til innhold

Ny fastlege - hva nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min fastlege fra jeg ble født har gått av med pensjon og jeg har fått tildelt en  yngre kvinnelig fastlege.

Det siste halvåret har jeg ikke hatt stor kontakt med fastlegen for annet enn resepter, men det er jo også han som i sin tid skrev erklæringer og hadde dialog med NAV ifb. Med aap.  Han har også fått jevnlige oppdateringer fra dps for å holde seg oppdatert. Han har også hatt møter med pårørende for å informere å bistå ( med min godkjennelse).

Bakgrunnen for lite kontakt i det siste er at jeg siden Januar har gått til spesialist på lokal DPS. 

Hva gjør jeg nå med resepter, samarbeid mellom DPS / fastlege / Nav?

Må jeg gå opp hele løypen på nytt med ny fastlege, eller får hun all informasjon automatisk? Kjenner at jeg virkelig ikke orker å skulle forklare og gå gjennom bakgrunn for enda en ny behandler - det koster meg så mye mentalt, og kjenner jeg også er redd for at denne unge legen skal forsøke å snu opp ned på all behandling fordi hun er nyutdannet ( forhåndsdømmende og stereotypisk, jeg vet).

Anonymkode: c4c31...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min fastlege fra jeg ble født har gått av med pensjon og jeg har fått tildelt en  yngre kvinnelig fastlege.

Det siste halvåret har jeg ikke hatt stor kontakt med fastlegen for annet enn resepter, men det er jo også han som i sin tid skrev erklæringer og hadde dialog med NAV ifb. Med aap.  Han har også fått jevnlige oppdateringer fra dps for å holde seg oppdatert. Han har også hatt møter med pårørende for å informere å bistå ( med min godkjennelse).

Bakgrunnen for lite kontakt i det siste er at jeg siden Januar har gått til spesialist på lokal DPS. 

Hva gjør jeg nå med resepter, samarbeid mellom DPS / fastlege / Nav?

Må jeg gå opp hele løypen på nytt med ny fastlege, eller får hun all informasjon automatisk? Kjenner at jeg virkelig ikke orker å skulle forklare og gå gjennom bakgrunn for enda en ny behandler - det koster meg så mye mentalt, og kjenner jeg også er redd for at denne unge legen skal forsøke å snu opp ned på all behandling fordi hun er nyutdannet ( forhåndsdømmende og stereotypisk, jeg vet).

Anonymkode: c4c31...e4a

Du trenger jo ikke fortelle så mye. Når det kommer til medisiner så har jo den nye legen din journalen din og de har enkel tilgang på din legemiddelhistorikk så de ser jo hva du går på og hva du har brukt tidligere. Så det skal ikke være noe problem. 

Anonymkode: 15666...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...