Gå til innhold

Er der venteliste på brukerstyrt innleggelse? Er det den som har det verst som får først plass?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er der venteliste på brukerstyrt innleggelse? Er det den som har det verst som får først plass?

Anonymkode: 6fab8...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er først til mølla. Det er jo ikke ventetid for man kommer jo inn så fort man ringer. 

Anonymkode: 9f699...df5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei det er først til mølla. Det er jo ikke ventetid for man kommer jo inn så fort man ringer. 

Anonymkode: 9f699...df5

Takk for svar. Da vet jeg det. 

Anonymkode: 6fab8...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være ventetid, vis plassene er opptatt av andre med brukerstyrtseng.  Da kan du bli satt på venteliste. Har opplevd å måtte vente, men det har ikke vært så ofte. En kommer inn etter tur ,ikke etter hvem som har det verste.  

Du ringer til avdelingen og det er sykepleier som sjekker om det er ledig plass. Er det ledig så spør de om når du kommer.

  Når du ankommer avdelingen blir det tatt opp et innkomst skjema, der du sier litt om hvorfor du kommer, om pårørende vet at du er der ,og  om hva du ønsker å få ut av oppholdet.  De spør også om du har tanker om å skade deg selv og om du ønsker å snakke med lege. Medisiner må du ha med og holde styr på selv.

 Oftest er det den som er kontaktperson på det skifte som gjennomgår skjema. 

Hver dag får du en kontaktperson på samme måte som de andre pasientene, men du kan ikke regne med å få samme oppfølging.  Er det travel, så kommer du til sist, i verste fall får du ikke noe oppmerksomhet på hele skiftet.

Så brukerstyrtseng passer nok minst for personer som ønsker tett oppfølging og som trenger mye oppmerksomhet og støtte. Men er du en som liker å være alene så fungerer det bra. 

Det er ingen fast samtale når du reiser hjem,  sånn som ved innkomst.  

Anonymkode: dbc0c...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan være ventetid, vis plassene er opptatt av andre med brukerstyrtseng.  Da kan du bli satt på venteliste. Har opplevd å måtte vente, men det har ikke vært så ofte. En kommer inn etter tur ,ikke etter hvem som har det verste.  

Du ringer til avdelingen og det er sykepleier som sjekker om det er ledig plass. Er det ledig så spør de om når du kommer.

  Når du ankommer avdelingen blir det tatt opp et innkomst skjema, der du sier litt om hvorfor du kommer, om pårørende vet at du er der ,og  om hva du ønsker å få ut av oppholdet.  De spør også om du har tanker om å skade deg selv og om du ønsker å snakke med lege. Medisiner må du ha med og holde styr på selv.

 Oftest er det den som er kontaktperson på det skifte som gjennomgår skjema. 

Hver dag får du en kontaktperson på samme måte som de andre pasientene, men du kan ikke regne med å få samme oppfølging.  Er det travel, så kommer du til sist, i verste fall får du ikke noe oppmerksomhet på hele skiftet.

Så brukerstyrtseng passer nok minst for personer som ønsker tett oppfølging og som trenger mye oppmerksomhet og støtte. Men er du en som liker å være alene så fungerer det bra. 

Det er ingen fast samtale når du reiser hjem,  sånn som ved innkomst.  

Anonymkode: dbc0c...40f

Får man samtale med behandler`?

Anonymkode: 6fab8...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Får man samtale med behandler`?

Anonymkode: 6fab8...dd2

Nå vet jeg ikke hva du mener med behandler, men du kan få en samtale med lege, vis du har noe du trenger hjelp til, men du får ikke samtaler på samme måte som de som er innlagt.  Har du behandler på poliklinikk så er det avtalene du har der har som gjelder.  Eventuelt kan du be kontakt om å høre med behandler på poliklinikk om en time der. 

Anonymkode: dbc0c...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nå vet jeg ikke hva du mener med behandler, men du kan få en samtale med lege, vis du har noe du trenger hjelp til, men du får ikke samtaler på samme måte som de som er innlagt.  Har du behandler på poliklinikk så er det avtalene du har der har som gjelder.  Eventuelt kan du be kontakt om å høre med behandler på poliklinikk om en time der. 

Anonymkode: dbc0c...40f

Jeg tenkte på psykolog og psykiater. De gangene jeg har vært innlagt (som 'vanlig pasient') har jeg fått tildelt både en psykolog og en psykiater også har vi hatt 2-3 timer i løpet av uken. Det var det jeg mente. Men man får altså ikke samtaleterapi da? Bare ift medisiner?

Anonymkode: 6fab8...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tenkte på psykolog og psykiater. De gangene jeg har vært innlagt (som 'vanlig pasient') har jeg fått tildelt både en psykolog og en psykiater også har vi hatt 2-3 timer i løpet av uken. Det var det jeg mente. Men man får altså ikke samtaleterapi da? Bare ift medisiner?

Anonymkode: 6fab8...dd2

Ingen samtalebehandling på brukerstyrt, men man kan prate med kontaktperson man har under oppholdet hvis man trenger det. Medisiner styrer man hovedsakelig selv. 

Endret av aa-k-j
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aa-k-j skrev (7 minutter siden):

Ingen samtalebehandling på brukerstyrt, men man kan prate med kontaktperson man har under oppholdet hvis man trenger det. Medisiner styrer man hovedsakelig selv. 

Åja. Det var leit for det er det som har hjulpet meg mest. 

Anonymkode: 6fab8...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del spørsmål som ligner på dette. En kunne svart riktig på de om forholdene var like på alle institusjoner i Norge. Det er det ikke. Det er ikke en gang alle som har brukerstyrte senger. Blant de som har ordningen, er det noen som har stor etterspørsel og dermed ventetid, mens andre har god kapasitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...