Gå til innhold

Beltelegging


Gjest Frøya Alilde

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

kupton skrev (1 time siden):

Det er nesten uten unntak fysisk utagering som gjør at noen må legges i belter.

At de er voldelige? 

Anonymkode: 0bd3f...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

At de er voldelige? 

Anonymkode: 0bd3f...b7e

Trenger ikke være det.

Jeg var ikke voldelig, jeg var bare ute av kontroll og prøvde å komme meg ut døren, og jo mer de holdt meg fast jo mer prøvde jeg å komme løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (7 minutter siden):

Trenger ikke være det.

Jeg var ikke voldelig, jeg var bare ute av kontroll og prøvde å komme meg ut døren, og jo mer de holdt meg fast jo mer prøvde jeg å komme løs.

Dette skjedde meg en gang også. Kom inn med politiet og fikk panikk når jeg ble ført inn i avdelingen og de stengte døren. Husker de forsøkte å si "du vet døren er låst så det er ikke noe poeng i å forsøke komme deg ut". Men det gikk ikke inn. Også kan det jo kanskje være at personalet tenkte at jeg burde beltelegges siden jeg kom inn med politiet?

Anonymkode: dffe8...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette skjedde meg en gang også. Kom inn med politiet og fikk panikk når jeg ble ført inn i avdelingen og de stengte døren. Husker de forsøkte å si "du vet døren er låst så det er ikke noe poeng i å forsøke komme deg ut". Men det gikk ikke inn. Også kan det jo kanskje være at personalet tenkte at jeg burde beltelegges siden jeg kom inn med politiet?

Anonymkode: dffe8...078

Ikke godt å si. Jeg var allerede i panikk med politiet med hendene bak på ryggen og klarte ikke roe ned der de dro meg inn på avdelingen. Det er helt villt å tenke på hvor dårlig og ute av kontroll jeg var den sommeren der. Skulle tro det hadde hendt med noen andre.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (2 minutter siden):

Ikke godt å si. Jeg var allerede i panikk med politiet med hendene bak på ryggen og klarte ikke roe ned der de dro meg inn på avdelingen. Det er helt villt å tenke på hvor dårlig og ute av kontroll jeg var den sommeren der. Skulle tro det hadde hendt med noen andre.

Det føler jeg også. Det å komme inn på psykiatrisk med politiet og bli lagt i belteseng er så langt unna den jeg er til vanlig du kan komme. Jeg er den som er så stille og ikke gjør noe ut av meg at jeg nesten blir glemt av. Tør knapt be om ett glass vann eller samtale med kontaktperson en gang. 

Anonymkode: dffe8...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det føler jeg også. Det å komme inn på psykiatrisk med politiet og bli lagt i belteseng er så langt unna den jeg er til vanlig du kan komme. Jeg er den som er så stille og ikke gjør noe ut av meg at jeg nesten blir glemt av. Tør knapt be om ett glass vann eller samtale med kontaktperson en gang. 

Anonymkode: dffe8...078

Er også vanligvis den ganske stille pasienten bortsett fra ved hypomani da. Men som oftest er jeg ikke innlagt da.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette skjedde meg en gang også. Kom inn med politiet og fikk panikk når jeg ble ført inn i avdelingen og de stengte døren. Husker de forsøkte å si "du vet døren er låst så det er ikke noe poeng i å forsøke komme deg ut". Men det gikk ikke inn. Også kan det jo kanskje være at personalet tenkte at jeg burde beltelegges siden jeg kom inn med politiet?

Anonymkode: dffe8...078

Låste de døren inn til rommet ditt? 

Anonymkode: f702a...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Låste de døren inn til rommet ditt? 

Anonymkode: f702a...a5b

Nei, døren inn til rommet var åpen. Men jeg var tatt inn på skjerming og der er en liten gang utenfor rommet der begge dører er låst (dørene inn til og ut av avdelingen). 

Anonymkode: dffe8...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, døren inn til rommet var åpen. Men jeg var tatt inn på skjerming og der er en liten gang utenfor rommet der begge dører er låst (dørene inn til og ut av avdelingen). 

Anonymkode: dffe8...078

Fikk du ikke være inn på vanlig avdeling med andre pasienter? da var du jo reglenes som farlig 

Anonymkode: f702a...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fikk du ikke være inn på vanlig avdeling med andre pasienter? da var du jo reglenes som farlig 

Anonymkode: f702a...a5b

Nei, det fikk jeg ikke. Jeg var ikke farlig. Aller mest trengte jeg å skjermes fra meg selv.

Anonymkode: dffe8...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei, det fikk jeg ikke. Jeg var ikke farlig. Aller mest trengte jeg å skjermes fra meg selv.

Anonymkode: dffe8...078

Du var jo låst inne på en egen avdeling og ikke tok innover deg at du var låst inne til tross for at du hadde egne passere. Hva feilte du da? 

Anonymkode: f702a...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (2 timer siden):

Trenger ikke være det.

Jeg var ikke voldelig, jeg var bare ute av kontroll og prøvde å komme meg ut døren, og jo mer de holdt meg fast jo mer prøvde jeg å komme løs.

Å legge pasienter i belter kun fordi de steller seg ved en dør og vil ut er maktovergrep, dersom det er slik du forklarer at det var det eneste du gjorde. 

Anonymkode: 0bd3f...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å legge pasienter i belter kun fordi de steller seg ved en dør og vil ut er maktovergrep, dersom det er slik du forklarer at det var det eneste du gjorde. 

Anonymkode: 0bd3f...b7e

Nei jeg stod ikke kun ved døren, jeg prøvde å komme meg løs fra de dro meg ut av bilen og inn døren. De holdt meg fast. I samme periode skjedde det på nytt, og da var det noen som ropte "slipp henne" to ganger. Så slapp de meg og jeg flyktet inn i et hjørne i rommet. De var egentlig på vei til å beltelegge meg på nytt, men så skjønte den pleieren at jeg fikk panikk av å holdes fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (4 minutter siden):

Nei jeg stod ikke kun ved døren, jeg prøvde å komme meg løs fra de dro meg ut av bilen og inn døren. De holdt meg fast. I samme periode skjedde det på nytt, og da var det noen som ropte "slipp henne" to ganger. Så slapp de meg og jeg flyktet inn i et hjørne i rommet. De var egentlig på vei til å beltelegge meg på nytt, men så skjønte den pleieren at jeg fikk panikk av å holdes fast.

De holdt deg fast samtidig som du hadde hendene bak på ryggen i håndjern? 

Anonymkode: f702a...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De holdt deg fast samtidig som du hadde hendene bak på ryggen i håndjern? 

Anonymkode: f702a...a5b

Ja. Derretter tok de av håndjern, men fortsatte å holde meg fast. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 timer siden):

Ja. Derretter tok de av håndjern, men fortsatte å holde meg fast. 

Hvorfor måtte du ha håndjern? Ble du ikke redd? 

Anonymkode: f702a...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 timer siden):

Ja. Derretter tok de av håndjern, men fortsatte å holde meg fast. 

Hvordan holdt de deg fast? Var det store menn? 

Anonymkode: f702a...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor måtte du ha håndjern? Ble du ikke redd? 

Anonymkode: f702a...a5b

Det var veldig mange spørsmål. Har ikke lyst til å svare noe mer detaljert. Det er lenge siden og jeg var veldig syk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...