Gå til innhold

Hodet føles så kaotisk ut

Anbefalte innlegg

Jeg har så mange tanker. Ting jeg skulle gjort. Ting jeg bekymrer meg for. Minner jeg tenker igjennom. 

Jeg har forsøkt å skrive det ned men det hjelper ikke. 

Noen som har noen gode tips? Eller noen tanker om hva som kan feile meg nå? 

Anonymkode: 80a96...623

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/468195-hodet-f%C3%B8les-s%C3%A5-kaotisk-ut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har så mange tanker. Ting jeg skulle gjort. Ting jeg bekymrer meg for. Minner jeg tenker igjennom. 

Jeg har forsøkt å skrive det ned men det hjelper ikke. 

Noen som har noen gode tips? Eller noen tanker om hva som kan feile meg nå? 

Tankekjør? Det har jeg for tiden også, klarer ikke roe meg ned. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Det har du rett i. Hadde nesten bare "glemt" hvordan det føltes ut. Det er ubehagelig. 

Ok. Ja det er ubehagelig, før pleide jeg å høre på musikk og det hjalp litt. 

Det som funker best for meg med tankekjør er trening. Ikke da å gå en rolig tur, men å trene ordentlig. Da må jeg konsentrere meg om nettopp det, og hodet er litt roligere en stund etterpå. 

Det er vel mitt beste tips. 

Jeg prøver også å bare anerkjenne at der kom den og den tanken, også forsøker jeg å la den være der uten å gruble for mye.

stjernestøv skrev (36 minutter siden):

Ok. Ja det er ubehagelig, før pleide jeg å høre på musikk og det hjalp litt. 

Glitter skrev (8 minutter siden):

Det som funker best for meg med tankekjør er trening. Ikke da å gå en rolig tur, men å trene ordentlig. Da må jeg konsentrere meg om nettopp det, og hodet er litt roligere en stund etterpå. 

Det er vel mitt beste tips. 

Jeg prøver også å bare anerkjenne at der kom den og den tanken, også forsøker jeg å la den være der uten å gruble for mye.

Tusen takk for råd!

• 1 år senere...

Annonse

Kanskje dette er noe relevant for din situasjon.Prøve å forstå , altså se kjernen i en situasjon.Så hvis trengs se muligheten(e) i situasjonen.Her er et eksempel: Når du er ferdig å dusje(hvis ikke har dusjkabinett men dører festet til veggen).Da tenk på hvordan fjerne vannet,deler av tiden må man også samtidig tenke på hvordan ikke komme for hardt mot dørene (De kan ødeøegges)..Hva er kjernen i det du hører eller leser.Ha mål .Et eksempel:Å ikke bite seg tennene når en spiser.Prøve å tenke positivt og oftest ikke høytidelig ,til tross for at man har skyld i livet(det har alle).Jeg har bommet mye på dette opp gjennom livet,og tenkt mye på hvordan bli flinkere,lest om det også.

Anonymkode: 3bb3d...c7c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...