Gå til innhold

Å score høyt på borderline, men ikke få diagnosen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så for ett par år siden var jeg innlagt på akuttpost i 2 måneders tid. I løpet av denne tiden hadde jeg en del forskjellige behandlere, blant dem en overlege som diagnostiserte meg med borderline. Og jeg fikk vite at jeg fikk en høy score. Denne overlegen tror jeg til vanlig jobbet på en personlighets poliklinikk, såvidt jeg forsto hadde han i alle fall mye kompetanse på personlighetsforstyrrelser. Jeg spurte om den diagnosen ble satt, men fikk beskjed om at diagnose ble satt ved utskrivelse. Men da jeg ble skrevet ut fikk jeg altså ikke denne diagnosen likevel. Altså, det er selvfølgelig ikke en diagnose jeg vil ha, men det er vel veldig relevant for at jeg skal få den rette behandlingen? 

Jeg har jo hatt 2-3 forskjellige behandlere etter dette som har hatt meninger om at jeg har andre diagnoser. Personlig sitter jeg egentlig bare igjen veldig forvirret og vet ikke hvor jeg egentlig passer inn?

Anonymkode: 1265c...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er forsåvidt enig i de diagnosene jeg har fått nå, men klarer ikke la være å tenke på om det virkelig er rett eller ikke. Og om jeg kanskje egentlig heller skulle hatt en annen diagnose enn det jeg har? Siste behandler jeg gikk til har sagt at jeg passer inn i flere diagnoser uten at jeg nødvendigvis oppfyller kravene for å få diagnosen satt. Skal visst ikke være enkelt dette.

Anonymkode: 1265c...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, dette er nøyaktig sånt som får meg til å miste troen på hele psykiatrien! Gå til 10 forskjellige psykologer og du ender med 10 forskjellige diagnoser. Kunne like godt snakket med taklampa! 

Anonymkode: 14852...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Herregud, dette er nøyaktig sånt som får meg til å miste troen på hele psykiatrien! Gå til 10 forskjellige psykologer og du ender med 10 forskjellige diagnoser. Kunne like godt snakket med taklampa! 

Anonymkode: 14852...f30

Hehe, du har litt rett der. Er ikke alltid så lett å forstå seg på diagnoser og diagnostisering. 

Anonymkode: 1265c...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En diagnose i seg selv betyr ikke så mye, i mange tilfeller kan det være bedre å ikke ha en diagnose om du møter ny behandler da det foregår uten forutinntagelser - syntes du behandlingen du får i dag er feil?

Anonymkode: f7b12...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

En diagnose i seg selv betyr ikke så mye, i mange tilfeller kan det være bedre å ikke ha en diagnose om du møter ny behandler da det foregår uten forutinntagelser - syntes du behandlingen du får i dag er feil?

Anonymkode: f7b12...5ea

Ja, du har nok rett i det. Jeg føler jo ikke at behandlingen jeg får i dag er feil, men på mange måter føler jeg at den ikke er tilstrekkelig? Føler meg fortsatt ustabil, blir fortsatt deprimert, sliter en del ift sosiale relasjoner og også på andre områder i livet.

Anonymkode: 1265c...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, du har nok rett i det. Jeg føler jo ikke at behandlingen jeg får i dag er feil, men på mange måter føler jeg at den ikke er tilstrekkelig? Føler meg fortsatt ustabil, blir fortsatt deprimert, sliter en del ift sosiale relasjoner og også på andre områder i livet.

Anonymkode: 1265c...b7a

Jeg har tenkt litt mer på dette. Er det slik at det at jeg føler behandlingen er tilstrekkelig bare noe jeg må godta er slik? De tingene som jeg fortsatt strever med, at det ikke kan bli bedre?

Anonymkode: 1265c...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borderlinediagnosen kan du få om du oppfyller minst 5 av 9 kriterier. Det er 256 varianter av dette, og de skal selvsagt ikke ha samme behandling. Vi behandler ikke diagnoser, men plagsomme eller skadelige personlighetstrekk. Det viktige er at du får behandling for det som er vanskelig for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...