AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 Del Skrevet 28. august 2022 Hei. Jeg er en godt voksen dame i 30 årene. Moren min har vært syk hele livet og vi har derfor ikke kontakt. Derfor har bestemoren min mye vært som en mamma for meg og jeg sliter veldig når jeg føler meg avvist av henne, selv nå i voksen alder. Jeg er nok ganske umoden på mange områder og avvisning er et av dem. Dette er noe jeg prøver å jobbe med. Jeg kunne kanskje trenge litt hjelp til å tenke angående denne situasjonen. Vi har avtalt at jeg skal komme på besøk nå snart. Hun bor en time unna, så derfor blir det ofte overnattingsbesøk. Jeg tenkte det var hyggelig å bli i to netter da det er litt reising og vi vil få litt tid sammen. Hun lurte på hvorfor det var viktig for meg og jeg sa at jeg ville ha litt tid med henne og at det derfor var viktig, men at jeg også gjerne kan komme og være lengre en annen gang. Jeg blir bare litt lei meg for det er ikke så ofte vi sees og jeg føler at hun kanskje ikke vil at jeg skal være så lenge. Jeg gav ikke utrykk for dette da jeg snakket med henne altså. Jeg er vel bare redd for å miste den eneste i familien som virkelig har vært der for meg og brydd seg om meg. For jeg har ikke så mange. Samtidig vil jeg ikke presse meg på. Jeg vil gjerne være der for henne sånn som hun har vært for meg, men føler jeg kommer til kort. Jeg sliter med angst og mye tungsinn. Jeg prøver å gjøre små ting når jeg er på besøk hos henne og jeg prøver å vise at jeg bryr meg ved å lytte til henne. Jeg er bare redd for at hun føler at det ikke er nok og at jeg ikke er der for henne sånn som jeg burde. Føler meg ofte utilstrekkelig. Vi har alltid hatt et veldig nært forhold og jeg er redd det har skadet meg litt med tanke på min egen utvikling og at jeg bryr meg altfor mye om hva hun tenker angående mine livsvalg og at jeg ikke vet hvordan jeg skal takle det når hun går bort. Jeg føler ofte at hun skammer seg over meg, men det kan også være min lave selvfølelse som snakker. Jeg ville forstått henne om det er sånn at hun skammer seg over meg. Jeg har gjort mye som jeg skammer meg over og jeg føler ofte jeg ikke fortjener menneskene jeg har rundt meg. Dette ble langt, beklager for det. Lurer vel egentlig på hvordan jeg kan jobbe med meg selv for å ikke bli lei meg når jeg føler meg avvist og ikke ødelegge de få relasjonene jeg har rundt meg med min usikkerhet. Setter stor pris på svar! Anonymkode: dcb82...a9e 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 28. august 2022 Del Skrevet 28. august 2022 Hei, Du er ikke «godt voksen» når du er i 30-årene! 😊 vent 30-40 år med å bruke det begrepet! Angående avvisning, jeg tror ingen synes det er noe hyggelig å bli avvist og særlig ikke av noen som står deg nær. Men jeg tror det er veldig viktig at man ikke nødvendigvis tar sånt personlig (sett for eksempel at grunnen til at hun vil ha et kortere besøk denne gangen ikke har noe med deg å gjøre i det hele tatt?) Jeg synes det er veldig bra at du har en bestemor du har et godt forhold til. Men det er viktig at relasjonen er fruktbar for begge parter - hvis ikke blir det mer hjelp og støtte. Jo mer positiv og god du er for bestemoren din, jo mer tror jeg hun vil sette pris på tiden dere har sammen. Men det er nok også viktig at du bygger relasjoner med jevnaldrende, jeg mistet selv faren min denne uken, så jeg har fått en fæl påminnelse om at eldre mennesker kan bli borte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 Del Skrevet 28. august 2022 Ts her: Tusen takk for et godt svar☺️ Godt voksen var litt misvisende. Det var en klønete måte å gi utrykk for at jeg føler jeg er for voksen til å føle på dette😂 Ja, det er det at jeg tar det litt for personlig og det blir veldig slitsomt å forholde seg til i lengden. Det kan godt hende det ikke handlet om meg i det hele tatt. Er litt nede for tiden og da er det lett å tolke ting utifra det. Men jeg kjenner jo meg selv og vet jeg er av den følsomme sorten. Ja, du har rett i det at det bør være fruktbart for begge parter og det er noe av det jeg prøver å jobbe med, men jeg har nok et stykke igjen der. Ja, jeg har jo noen få jevnaldrende venninner som jeg har litt ymse kontakt med og prøver å leve mitt liv og klare meg selv. Så trist å høre at du har mistet faren din:( Det må være vanskelig for deg. Kondolerer♥️ Du har min medfølelse. Anonymkode: dcb82...a9e 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 28. august 2022 Del Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun bor en time unna, så derfor blir det ofte overnattingsbesøk. Jeg tenkte det var hyggelig å bli i to netter da det er litt reising og vi vil få litt tid sammen. En times reisevei er jo ikke så langt. Kan det være så enkelt som at hun synes det blir litt styr med overnattingsgjest i to netter? Man blir gjerne litt mer stresset av sånt når man er oppe i årene, selv om gjesten er selvhjulpen og egentlig ikke til noe bry. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 Del Skrevet 28. august 2022 laban skrev (5 minutter siden): En times reisevei er jo ikke så langt. Kan det være så enkelt som at hun synes det blir litt styr med overnattingsgjest i to netter? Man blir gjerne litt mer stresset av sånt når man er oppe i årene, selv om gjesten er selvhjulpen og egentlig ikke til noe bry. Nei, det er jo ikke så langt. Det kan godt være det bare handler om det. Har ikke tenkt sånn på det🙈 Har vel vært for opptatt med å lurer på om det har noe med meg å gjøre🙈 Takk for et fint svar. Det fikk meg til å tenke litt. Anonymkode: dcb82...a9e 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 28. august 2022 Del Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her: Tusen takk for et godt svar☺️ Godt voksen var litt misvisende. Det var en klønete måte å gi utrykk for at jeg føler jeg er for voksen til å føle på dette😂 Ja, det er det at jeg tar det litt for personlig og det blir veldig slitsomt å forholde seg til i lengden. Det kan godt hende det ikke handlet om meg i det hele tatt. Er litt nede for tiden og da er det lett å tolke ting utifra det. Men jeg kjenner jo meg selv og vet jeg er av den følsomme sorten. Ja, du har rett i det at det bør være fruktbart for begge parter og det er noe av det jeg prøver å jobbe med, men jeg har nok et stykke igjen der. Ja, jeg har jo noen få jevnaldrende venninner som jeg har litt ymse kontakt med og prøver å leve mitt liv og klare meg selv. Så trist å høre at du har mistet faren din:( Det må være vanskelig for deg. Kondolerer♥️ Du har min medfølelse. Anonymkode: dcb82...a9e Tusen takk for det ❤️ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.