Gå til innhold

Jeg stod opp nå klokken 13, skulket en dag fordi jeg var sliten

Anbefalte innlegg

Min mor mener jeg er uansvarlig over eget liv. Jeg mener det er uansvarlig og ikke ta hensyn til egen helse. Vi krangler nå som aldri før. Pleier ikke gjøre dette til vanlig og så på det som en absolutt nødvendighet. 

Anonymkode: d5313...df9

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min mor mener jeg er uansvarlig over eget liv. Jeg mener det er uansvarlig og ikke ta hensyn til egen helse. Vi krangler nå som aldri før. Pleier ikke gjøre dette til vanlig og så på det som en absolutt nødvendighet. 

Tror de fleste foreldre ser det som sin oppgave å få unge mennesker til å ikke være hjemme fra skole eller jobb uten at man helt klart er syk. Slitenhet er nok noe de fleste voksne mener ikke er god nok grunn til å bli hjemme - særlig rett etter en helg. 

frosken skrev (16 minutter siden):

Tror de fleste foreldre ser det som sin oppgave å få unge mennesker til å ikke være hjemme fra skole eller jobb uten at man helt klart er syk. Slitenhet er nok noe de fleste voksne mener ikke er god nok grunn til å bli hjemme - særlig rett etter en helg. 

Jeg har jo ikke sovet i helgen! Får man ikke sove så er ikke det noe man styrer…! Dessuten var jeg sent hjemme fredag lørdag og søndag slik at jeg ikke kunne roe ned. En dag skader ikke å ta seg inn ingen. Unødvendig å skape dårlig stemning av noe sånt. 

Jeg har jo ikke sovet i helgen! Får man ikke sove så er ikke det noe man styrer…! Dessuten var jeg sent hjemme fredag lørdag og søndag slik at jeg ikke kunne roe ned. En dag skader ikke å ta seg inn ingen. Unødvendig å skape dårlig stemning av noe sånt. 

Det er jo ditt valg at du var sent hjemme hele helgen slik at det gikk utover nattesøvnen. Forstår at foreldrene dine reagerer på det, det hadde mine foreldre gjort også. 

Det hender at jeg sitter oppe lenge i helgen som gjør at jeg sover dårlig/sent natt til mandag og dermed er trøtt. Jeg går fortsatt på jobb, jeg kan ikke skulke jobb fordi jeg har tatt et dårlig valg. Jeg tar valget, da må jeg også ta konsekvensene. Fordelen med at jeg kommer meg opp og går på jobb er at jeg er så trøtt når kvelden kommer at jeg legger meg tidlig og dermed kommer inn i en god rytme igjen.

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Det er jo ditt valg at du var sent hjemme hele helgen slik at det gikk utover nattesøvnen. Forstår at foreldrene dine reagerer på det, det hadde mine foreldre gjort også. 

Det hender at jeg sitter oppe lenge i helgen som gjør at jeg sover dårlig/sent natt til mandag og dermed er trøtt. Jeg går fortsatt på jobb, jeg kan ikke skulke jobb fordi jeg har tatt et dårlig valg. Jeg tar valget, da må jeg også ta konsekvensene. Fordelen med at jeg kommer meg opp og går på jobb er at jeg er så trøtt når kvelden kommer at jeg legger meg tidlig og dermed kommer inn i en god rytme igjen.

Jeg gjør ikke det til vanlig da er jeg hjemme til rimelig tid. Nå var det snakk om en gang,  og det ble det et himla styr over. Ganske irriterende at hun i det hele tatt skal bry seg om hva jeg gjør en gang hvert skudd år. 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg gjør ikke det til vanlig da er jeg hjemme til rimelig tid. Nå var det snakk om en gang,  og det ble det et himla styr over. Ganske irriterende at hun i det hele tatt skal bry seg om hva jeg gjør en gang hvert skudd år. 

Vel, det er foreldres jobb å reagere på slike ting. Og tenåringens jobb å bli irritert over det. :)

Annonse

Vhanja skrev (2 minutter siden):

Vel, det er foreldres jobb å reagere på slike ting. Og tenåringens jobb å bli irritert over det. :)

Er ikke tenåring! Er en ansvarlig oppgående person med høye kvalifikasjoner over livets store spørsmål og kompetanse. Ser på det som svært uhøflig og uhørt, oppførsel fra foreldre. 

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Selvsagt skal man ikke skulke jobb eller skole fordi man er sliten etter helgen. 

Ekstra skrev (6 minutter siden):

Selvsagt skal man ikke skulke jobb eller skole fordi man er sliten etter helgen. 

Det var nødvendig! Leser stadig vekk her inne at man skal ta ansvar for egen helse og det gjorde jeg i dag. 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det var nødvendig! Leser stadig vekk her inne at man skal ta ansvar for egen helse og det gjorde jeg i dag. 

Det virker ikke særlig ansvarsbevisst, her strekker du "ansvar for egen helse" for langt. 

Men din beslutning. 

Ekstra skrev (3 minutter siden):

Det virker ikke særlig ansvarsbevisst, her strekker du "ansvar for egen helse" for langt. 

Men din beslutning. 

Jeg syns selv det var ganske morsomt men det synes tydeligvis ikke du eller min mor. 

Ekstra skrev (3 minutter siden):

Men din beslutning. 

Gidder ikke at noen blir sur på meg for det når jeg aldri skulker til vanlig. Var sliten punktum. 

Annonse

Men likevel går du på skole og har en mor som passer på at du går?

Anonymkode: 1be80...01c

Jeg har en mor som ikke slipper taket på meg, som er på tide. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har en mor som ikke slipper taket på meg, som er på tide. 

Kan vel kanskje heller synes som du nettopp trenger en ser til at du kommer på skolen når du ikke er syk.

Det er vel på tide å flytte hjemmefra?

Anonymkode: 1be80...01c

Jeg bor ikke hjemme, gjør du? Men jeg blir sponset økonomisk som henger i en tynn tråd ‘’hvis jeg ikke skjerpe meg’’. 

Ekstra skrev (8 minutter siden):

Kan vel kanskje heller synes som du nettopp trenger en ser til at du kommer på skolen når du ikke er syk.

Jeg var sliten det går under syk. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...