Gå til innhold

Et det normalt å ha dager hvor en er trist uten grunn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det begynte i går kveld og fortsetter nå utover dagen. Er det normalt? Har schizoaffektiv lidelse hvis det har noe å si. 

Men alle har vel dager som er dårlige?

Anonymkode: 02f3b...cfa

Jeg har også triste dager, samme diagnose men tror alle har dager der de er trist. 

stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Jeg har også triste dager, samme diagnose men tror alle har dager der de er trist. 

Ja, tenker vel egentlig det jeg også. Men er så rart likevel når ikke det er noen grunn til det. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, tenker vel egentlig det jeg også. Men er så rart likevel når ikke det er noen grunn til det. 

Det kan jo være noe som følger sykdommen også, det vet jeg ikke helt. 

Jeg tenker det er normalt å ha triste dager, men det er ikke normalt å være trist uten å ha en grunn til det (eventuelt grunn for de triste tankene). Vanligvis er man trist for spesifikke ting.

Men - noe helt annet er at det kanskje er forventet når man har en stemningslidelse at noen dager er tyngre enn andre? Medisiner fjerner jo ikke nødvendigvis alle symptomer. Men hvis det vedvarer eller går mer over til en klinisk depresjon, må du love å ta kontakt med lege.

Ja, vanlig. Vi er ikke maskiner som er programmert til like dager hver dag. Mange ting påvirker stemningsleiet vårt og den kjemiske balansen i hjernen vår. Noen ganger er det ytre faktorer som påvirker og da kan det være åpenbart. Men mye skjer inni kroppen og hjernen til enhver tid, som vi ikke er klar over. Små endringer og ubalanser som kommer til uttrykk i hvordan vi tenker og føler oss. Helt normalt og en del av livet 😊

Anonymkode: 3502e...ffd

Annonse

ISW skrev (15 minutter siden):

Jeg tenker det er normalt å ha triste dager, men det er ikke normalt å være trist uten å ha en grunn til det (eventuelt grunn for de triste tankene). Vanligvis er man trist for spesifikke ting.

Men - noe helt annet er at det kanskje er forventet når man har en stemningslidelse at noen dager er tyngre enn andre? Medisiner fjerner jo ikke nødvendigvis alle symptomer. Men hvis det vedvarer eller går mer over til en klinisk depresjon, må du love å ta kontakt med lege.

Ja, det må kanskje forventes at det er sånn i blant iom diagnosen. Ja, jeg lover å ta kontakt med lege hvis det blir verre ❤️

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, vanlig. Vi er ikke maskiner som er programmert til like dager hver dag. Mange ting påvirker stemningsleiet vårt og den kjemiske balansen i hjernen vår. Noen ganger er det ytre faktorer som påvirker og da kan det være åpenbart. Men mye skjer inni kroppen og hjernen til enhver tid, som vi ikke er klar over. Små endringer og ubalanser som kommer til uttrykk i hvordan vi tenker og føler oss. Helt normalt og en del av livet 😊

Anonymkode: 3502e...ffd

Takk for gode refleksjoner 🙂

4./5. dagen i dag og det har ikke blitt noe bedre. Skulle hatt time i dag men den ble avlyst pga sykdom. Uvisst når hun er tilbake igjen, men fikk ny time onsdag om en uke. Jaja. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...