Gå til innhold

Hvorfor er det sånn at når man først har fått en psykoselidelse


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva var du da?😅

Anonymkode: bbf0d...355

Hva jeg var? Jeg prøvde bare å forklare om problemene mine og om hvordan jeg hadde det.

Anonymkode: 96726...489

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det eneste de bryr seg om er å følge pakkeforløpet sitt for psykoselidelse og passe på at man sover, tar medisinen, ikke er psykotisk eller suicidal.

Hvorfor blir du med på dette opplegget i det hele tatt da?

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor blir du med på dette opplegget i det hele tatt da?

Nei jeg er ferdig med det nå, går ikke dit lenger. Men jeg trodde jo at de skulle hjelpe meg med problemene mine. Men det har jeg nå innsett i ettertid at psykiatrien ikke gjør.

Anonymkode: 96726...489

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men det har jeg nå innsett i ettertid at psykiatrien ikke gjør.

Ikke så lenge du ikke krever det, og setter hardt mot hardt - eller allierer deg med noen som kan gjøre det for deg.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er jo ikke rart mange psykiatripasienter ruser seg etter min mening. Det kan være det eneste som gjør noe med hvordan man har det.

Anonymkode: 96726...489

Ja, rus er en form for selvmedisinering for mange. Det er lett forståelig at psykisk lidelse og rus ofte går hånd i hånd.

Har selv aldri hatt effekt av samtaleterapi, men hatt nytte av å prøve ulike medisiner, og det har jeg fått gjennom DPS. 

Livet er ikke perfekt, men foretrekker helt klart medisinene jeg tar fremfor alkohol. Alkoholen har bare destabilisert og forverret alt av symptomer i sykdomsperioder. 

Selv om det ikke er rart at folk ruser seg, så håper jeg virkelig flere finner bedre løsninger for seg selv ❤️‍🩹

Endret av krøll9
AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Ikke så lenge du ikke krever det, og setter hardt mot hardt - eller allierer deg med noen som kan gjøre det for deg.

Jaha, har du erfaringer med det?

Anonymkode: 96726...489

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jaha, har du erfaringer med det?

Ja, jeg har både gjort det selv og på vegne av andre. Men man må stå hele løpet ut når man først har satt i gang.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (På 18.3.2026 den 21.03):

Ja, jeg har både gjort det selv og på vegne av andre. Men man må stå hele løpet ut når man først har satt i gang.

Hva ble resultatet av aksjonen?

Anonymkode: 96726...489

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva ble resultatet av aksjonen?

I min egen sak ble det seier så klart. I de andre sakene var det flere som trakk seg før vi var ferdige, da kom vi jo ingen vei. Men det var ihvertfall én som sto løpet ut og vant frem.

  • 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Mener de seriøst at når man har fått en psykoselidelse så skal man komme til samtaler i årevis med en sykepleier som bare stiller de samme overfladiske spørsmålene gang på gang? Følger de bare sånne standard pakkeforløp og maler? Det er masseprodusert "behandling" fremfor individuell hjelp. Har sykepleierne så lite kompetanse at de bare klarer å følge en mal med de samme spørsmålene gang på gang? 😂

Det er en illusjon av hjelp som bare holder deg lenge i systemet og som overhode ikke løser dine underliggende problemer.

🤮

"Søk hjelp" sies det i samfunnet.🤔

Anonymkode: 96726...489

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Mener de seriøst at når man har fått en psykoselidelse så skal man komme til samtaler i årevis med en sykepleier som bare stiller de samme overfladiske spørsmålene gang på gang? Følger de bare sånne standard pakkeforløp og maler? Det er masseprodusert "behandling" fremfor individuell hjelp. Har sykepleierne så lite kompetanse at de bare klarer å følge en mal med de samme spørsmålene gang på gang? 😂

Det er en illusjon av hjelp som bare holder deg lenge i systemet og som overhode ikke løser dine underliggende problemer.

🤮

"Søk hjelp" sies det i samfunnet.🤔

Anonymkode: 96726...489

Ingen har tvunget deg til å gå til eller få besøk av sykepleiere. Dette er ditt eget valg og du har valgt å dra til dem fordi du ønsket å snakke med de. Veldig merkelig at du da klager over de. 

Anonymkode: 1c9cc...abd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ingen har tvunget deg til å gå til eller få besøk av sykepleiere. Dette er ditt eget valg og du har valgt å dra til dem fordi du ønsket å snakke med de. Veldig merkelig at du da klager over de. 

Anonymkode: 1c9cc...abd

Det er ikke et fritt valg. Når du er på AAP med en psykosediagnose blir du innkalt til disse samtalene, og det er forventet at du møter opp. Hvis du dropper for mye, risikerer du å miste stønaden. Jeg gikk dit fordi systemet krever det, ikke fordi jeg syntes det var nyttig. Etter 10 år med de samme spørsmålene uten reell hjelp, er det rimelig å klage.

Har du vært i systemet selv eller?

Anonymkode: 96726...489

AnonymBruker
Skrevet

Det er et system som later som det hjelper, mens det i realiteten mest driver risikokontroll og byråkrati.

Anonymkode: 96726...489

AnonymBruker
Skrevet
14 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er ikke et fritt valg. Når du er på AAP med en psykosediagnose blir du innkalt til disse samtalene, og det er forventet at du møter opp. Hvis du dropper for mye, risikerer du å miste stønaden. Jeg gikk dit fordi systemet krever det, ikke fordi jeg syntes det var nyttig. Etter 10 år med de samme spørsmålene uten reell hjelp, er det rimelig å klage.

Har du vært i systemet selv eller?

Anonymkode: 96726...489

Du har alltid et valg. Du velger selv om du vil ha penger fra staten eller om du skal jobbe som alle andre. Er du faktisk for syk til å jobbe så ser de det og du trenger ikke møte opp på samtaler heller. 

Anonymkode: 1c9cc...abd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du har alltid et valg. Du velger selv om du vil ha penger fra staten eller om du skal jobbe som alle andre. Er du faktisk for syk til å jobbe så ser de det og du trenger ikke møte opp på samtaler heller. 

Anonymkode: 1c9cc...abd

Vet du hva det svaret ditt her irriterte meg noe jævlig. Har du vært i systemet selv eller?

Fuck you

Anonymkode: 96726...489

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du har alltid et valg. Du velger selv om du vil ha penger fra staten eller om du skal jobbe som alle andre. Er du faktisk for syk til å jobbe så ser de det og du trenger ikke møte opp på samtaler heller. 

Anonymkode: 1c9cc...abd

Dette er en sånn typisk selvrettferdig, naiv og dømmente kommentar som de utenfor systemet kommet med. For en respektløst og ignorant kommentar som viser at du ikke har peiling.

Anonymkode: 96726...489

Glitter
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Mener de seriøst at når man har fått en psykoselidelse så skal man komme til samtaler i årevis med en sykepleier som bare stiller de samme overfladiske spørsmålene gang på gang? Følger de bare sånne standard pakkeforløp og maler? Det er masseprodusert "behandling" fremfor individuell hjelp. Har sykepleierne så lite kompetanse at de bare klarer å følge en mal med de samme spørsmålene gang på gang? 😂

Det er en illusjon av hjelp som bare holder deg lenge i systemet og som overhode ikke løser dine underliggende problemer.

🤮

"Søk hjelp" sies det i samfunnet.🤔

Anonymkode: 96726...489

Jeg snakker med sykepleieren min om alt mulig. Ikke bare sykdom. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...