Gå til innhold

mye og ofte mens


tretti+

Anbefalte innlegg

Har veldige problem med menstruasjonen. Den kommer ofte og varer lenge. I visse perioder har jeg hatt opptil tre uker mens, med helt ned til to ukers opphold til neste "runde". Har ikke benyttet prevensjon de seneste årene, da dette trolig har fungert som en sikker prevansjon. Har vært hos akupunktur, samt forsøkt hormontabletter. dette hjalp ikke. Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du sier ikke noe om din alder! Jeg synes du skal få sjekket livmoren hos en gynekolog, det kan være muskelknuter (godartede) som gir en slik blødning. P-pille vil redusere blødningen og hormonspiral vil også kunne hjelpe, spesielt hvis det er rikelige blødninger.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier ikke noe om din alder! Jeg synes du skal få sjekket livmoren hos en gynekolog, det kan være muskelknuter (godartede) som gir en slik blødning. P-pille vil redusere blødningen og hormonspiral vil også kunne hjelpe, spesielt hvis det er rikelige blødninger.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Hei igjen, og takk for svar.

Min alder er 32, jeg har hatt problemet i over 8 år, og vært hos flere leger som ikke har hjulpet meg, men nærmest neglisjert problemet. Jeg har ikke benyttet prevensjonsmiddel de seneste 5 årene. Jeg går hjerne til en lege (gjerne kvinnelig), men trenger råd om noen som er dyktig på dette området. Orker ikke mere "neglisjering for betaling".

Dette problemet har naturlig nok (?) hindret en ønsket graviditet. Ettersom jeg begynner "å bli gammel" føler jeg at dette problemet må elimineres snart...Til orientering har jeg hatt en, og kun en, samlivspartner under disse årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...