Gå til innhold

Kan jeg forvente at en behandler kan hjelpe meg med og fikse alt dette?

Anbefalte innlegg

Kan jeg forvente at en behandler kan hjelpe meg med og fikse alt dette?

Problem:

• Destruktive mestringsstrategier 

• Selvmordstanker

• Depresjon

• Mista kontakt me følelsa

• Sterk indre uro i periode

• Konsentrasjonsproblem 

• Dårlig sjøltillit og sjølbilde

• Har ett ganske stort selvhat

• Sliter med å sette grenser og stå opp for meg selv

• Er veldig usikker på hvem jeg er

• Vanskelig å opprettholde relasjoner

Ønsker hjelp til:

• Lære meg å hjelpe meg selv

• Få mer innsikt i meg selv og diagnoser

• Komme mer i kontakt med følelsene mine, klare å uttrykke de bedre og få bedre kontroll over dem

• Få bedre innsikt i hvorfor jeg tenker, føler og handler som jeg gjør

• Bli flinkere til å tenke, reagere og handle mer hensiktsmessig

• Bli mindre selvdestruktiv og finne bedre mestringsstrategier

• Endre tankemønsteret mitt til å bli mer nyansert og realistisk 

• Bli bedre til å tolke andres følelsesuttrykk, ansiktsmimikk og kroppsspråk

Viktigst

• At jeg ikke var så sliten og utmattet (både psykisk og fysisk)

• At jeg var mindre selvdestruktiv

• At jeg hadde verktøy som hjalp meg sortere vanskelige tanker/selvmordstanker når de kommer

Anonymkode: 726d4...bb0

Fortsetter under...

Man kan sikkert få hjelp med dette hos en psykolog, men da må du nok gå til en privatpraktiserende eller en med refusjonsordning hos kommunen. Dette er ikke alvorlig nok til at du får plass på DPS. Antidepressiva kan nok også hjelpe deg i stor grad med dette.

Everybody skrev (3 minutter siden):

Man kan sikkert få hjelp med dette hos en psykolog, men da må du nok gå til en privatpraktiserende eller en med refusjonsordning hos kommunen. Dette er ikke alvorlig nok til at du får plass på DPS. Antidepressiva kan nok også hjelpe deg i stor grad med dette.

På en måte så er en del av dette ting som alle sliter med innimellom, MEN jeg vil heller si det kommer ann på alvorlighetsgrad og funksjonssvikt en som disse symptomene og plagene dine gir deg. En som har problemer med å høre stemmer og vil ha hjelp av dps med å "ikke høre stemmer" er definitivt ikke nødvendigvis noe mer syk enn en annen som kanskje ligger i sengen hele dagen, har 0 venner, ingen jobb osv. Personen med problemet "hører stemmer" er kanskje så oppegående at hen er i jobb og fungerer helt fint. 

Så det kommer helt ann på funksjonssvikten🙂

Anonymkode: aae63...d74

Everybody skrev (12 minutter siden):

Det er ikke så viktig for meg hvem jeg får hjelp av så lenge jeg får hjelp. Tenkte jeg skulle høre med fastlegen om medisiner.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

På en måte så er en del av dette ting som alle sliter med innimellom, MEN jeg vil heller si det kommer ann på alvorlighetsgrad og funksjonssvikt en som disse symptomene og plagene dine gir deg. En som har problemer med å høre stemmer og vil ha hjelp av dps med å "ikke høre stemmer" er definitivt ikke nødvendigvis noe mer syk enn en annen som kanskje ligger i sengen hele dagen, har 0 venner, ingen jobb osv. Personen med problemet "hører stemmer" er kanskje så oppegående at hen er i jobb og fungerer helt fint. 

Så det kommer helt ann på funksjonssvikten🙂

Anonymkode: aae63...d74

Jeg føler det jeg har listet tar opp mye av livet mitt. I tillegg til at det ødelegger mye for meg. 

Everybody skrev (47 minutter siden):

Ikke?

Anonymkode: 0ed7d...56f

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...