Gå til innhold

Redd for å ikke bli tatt på alvor av fastlegen i morgen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

cathlin skrev (Akkurat nå):

Skriv kortfattet ned det du ønsker å ta opp og gi det til legen. Tenk over hva du ønsker

Ja, jeg har skrevet huskelapp 😊 Men problemet er vel at jeg ikke vet hva jeg ønsker...

Har det som deg. Har fastlegetime om en uke, har ventet i seks uker på timen. Har BP2 og bestilte timen fordi jeg vet jeg bør justere medisiner. Hatt en depresjon og en litt for voldsom hypomani det siste året. Nå føler jeg meg fin da, så føles så teit å bruke legens tid når jeg er frisk. Tenker på er dumt vis at jeg burde venta på en ny depresjon før jeg går til legen, sånn at han kan se sykdommen. Redd for å ikke tas alvorlig jeg også. 

Anonymkode: e65a2...9bb

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har det som deg. Har fastlegetime om en uke, har ventet i seks uker på timen. Har BP2 og bestilte timen fordi jeg vet jeg bør justere medisiner. Hatt en depresjon og en litt for voldsom hypomani det siste året. Nå føler jeg meg fin da, så føles så teit å bruke legens tid når jeg er frisk. Tenker på er dumt vis at jeg burde venta på en ny depresjon før jeg går til legen, sånn at han kan se sykdommen. Redd for å ikke tas alvorlig jeg også. 

Jeg tenker jo at det absolutt ikke er teit å bruke tiden til legen selv om du er frisk nå, det vil jo forebygge fremtidige depresjoner og hypomanier. Bedre å ta det før det forverre seg. Kjenner meg igjen i det å føle man må være synlig syk før man tør søke hjelp. Lykke til på timen din 😊

dagdrømmer skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker jo at det absolutt ikke er teit å bruke tiden til legen selv om du er frisk nå, det vil jo forebygge fremtidige depresjoner og hypomanier. Bedre å ta det før det forverre seg. Kjenner meg igjen i det å føle man må være synlig syk før man tør søke hjelp. Lykke til på timen din 😊

Lykke til du og:-) Fortell hvilke symptomer du har hatt den siste tiden. Og bare vær ærlig om at du ikke helt vet hva du skal med timen annet enn at tilværelsen har vørt uutholdelig og at du ønsker legens blikk på situasjonen og råd for hvordan du kan bli bedre. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Lykke til du og:-) Fortell hvilke symptomer du har hatt den siste tiden. Og bare vær ærlig om at du ikke helt vet hva du skal med timen annet enn at tilværelsen har vørt uutholdelig og at du ønsker legens blikk på situasjonen og råd for hvordan du kan bli bedre. 

Takk for det 🙂 Skal forsøke ikke bagatellisere hvordan jeg har det. Jeg er en slik person som alt for lett gjør det. Vil ikke være til bry. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...