Gå til innhold

Når man får høre "ta kontakt ved forverring" når det ikke kan bli verre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Everybody skrev (2 minutter siden):

Jeg hører også dette, men vet egentlig svært lite om hva som egentlig skjer hvis man ringer? Er det inn på døgnpost eller er det høyere dose medisiner?

Ja, det er akkurat det. Jeg er også redd for å ringe ettersom jeg alltid er redd for at det ikke skulle være alvorlig nok. 

dagdrømmer skrev (58 minutter siden):

Og det ikke virker som det blir tatt på alvor når man sier dette. Hvilke alternativer har man da? Det virker håpløst å skulle forsøke forklare.

Hva slags diagnose har du og hvilken behandling får du da? 

dagdrømmer skrev (36 minutter siden):

Jeg har bipolar og asperger, og jeg får oppfølging fra kommunen.

Skjønner, men hvilken medikamentell behandling får du for bipolar? I og med at du er dårlig er det jo åpenbart at noe har feilet i behandlingen. Har du snakket med en spesialist? 

Annonse

ISW skrev (1 minutt siden):

Skjønner, men hvilken medikamentell behandling får du for bipolar? I og med at du er dårlig er det jo åpenbart at noe har feilet i behandlingen. Har du snakket med en spesialist? 

Jeg får stemningsstabiliserende og antipsykotika. Ja, det er jo ett eller annet som har feilet, vanskelig når man ikke vet hva det er eller hva en kan gjøre med det. Men får forhåpentligvis noen gode innspill fra fastlegen på timen i morgen. Har ikke snakket med spesialist nå, men snakket med spesialist da jeg var innlagt sist. 

dagdrømmer skrev (3 minutter siden):

Jeg får stemningsstabiliserende og antipsykotika. Ja, det er jo ett eller annet som har feilet, vanskelig når man ikke vet hva det er eller hva en kan gjøre med det. Men får forhåpentligvis noen gode innspill fra fastlegen på timen i morgen. Har ikke snakket med spesialist nå, men snakket med spesialist da jeg var innlagt sist. 

Jeg ville snakket med fastlegen om mulig forsøk med antidepressiv hvis du nå er deprimert. Iblant trengs det.

Jeg synes denne er fin:

http://bipolar2.no/algoritme.html

Du kan jo vise den til fastlegen?

ISW skrev (Akkurat nå):

Jeg ville snakket med fastlegen om mulig forsøk med antidepressiv hvis du nå er deprimert. Iblant trengs det.

Jeg synes denne er fin:

Det skal jeg gjøre 😊

Jeg tenkte på deg i går og kom plutselig på at kanskje et er sånn at sin aspergerlidelse ikke enkelt lar seg medisinere? Altså at du opplever sykdomsperiodene fordi du ikke er bare bipolar. At sykdomsutbruddene dine henger sammen med det ved deg som har mer eller mindre vellykket behandlede aspergertrekk? 

Anonymkode: 4fb13...46e

ISW skrev (10 timer siden):

Jeg synes denne er fin:

Hvorfor er ikke Litium sidestilt med Lamictal for BP2? Er det fordi Litium gir flere bivirkninger? Lamictal tar noe av hypomaniene mine men ikke alt. Dermed må jeg bruke AP i tillegg ved hypomani. Tenk om jeg bare kunne brukt ett stemningsstabiliserende og det hadde løst alt og gjort at jeg ikke behøvde AP? Min behandler vil ikke sette meg på Litium fordi det ikke er prosedyre ved BP2. @kupton

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg tenkte på deg i går og kom plutselig på at kanskje et er sånn at sin aspergerlidelse ikke enkelt lar seg medisinere? Altså at du opplever sykdomsperiodene fordi du ikke er bare bipolar. At sykdomsutbruddene dine henger sammen med det ved deg som har mer eller mindre vellykket behandlede aspergertrekk? 

Ja, det kan jo godt hende 🙂

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvorfor er ikke Litium sidestilt med Lamictal for BP2? Er det fordi Litium gir flere bivirkninger? Lamictal tar noe av hypomaniene mine men ikke alt. Dermed må jeg bruke AP i tillegg ved hypomani. Tenk om jeg bare kunne brukt ett stemningsstabiliserende og det hadde løst alt og gjort at jeg ikke behøvde AP? Min behandler vil ikke sette meg på Litium fordi det ikke er prosedyre ved BP2. @kupton

Hæ? Jeg vet om flere med bipolar 2 som bruker litium så den prosedyreforklaring synes jeg er merkelig.  

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...