Gå til innhold

Burde jeg egentlig skjerme meg selv?

dagdrømmer

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt tanken på om jeg kanskje egentlig burde skjerme meg selv. Jeg er i en tung periode nå. Så kanskje jeg burde distansere meg fra å snakke om og lese om psykiatri på nett. Siste året har jeg nok blitt alt for innviklet i noe jeg sliter med å komme meg ut av. Jeg leser artikler, hører på podcaster, skriver på forum, ser poster på instagram og tiktok. Alt om psykiatri, og det aller meste er destruktivt. Jeg vet jo egentlig at dette ikke er bra for meg, men er vanskelig å la være. Og på mange måter hjelper det meg også, det å vite at jeg ikke er alene, den roen man får når noen andre klarer å beskrive hvordan du har det som du ikke har klart å finne ordene tile å forklare med egne ord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan jo skjerme deg 50 % feks og ta pauser Og gjøre noe i Rl utenfor deg selv?

Anonymkode: aae0b...05e

Ja, det er jo et veldig godt råd 😊 Jeg har dessverre alt for lett for å forsvinne inn i internett når jeg først setter meg foran pc'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (4 minutter siden):

Jeg skjermet meg også når jeg var veldig syk. Vet ikke hvorfor jeg gjorde det, bare gjorde det automatisk.

Jeg gjør det vel av og til når jeg er veldig deprimert, men i normal eller hypoman fase bruker jeg internett alt for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dagdrømmer skrev (14 timer siden):

Siste året har jeg nok blitt alt for innviklet i noe jeg sliter med å komme meg ut av. Jeg leser artikler, hører på podcaster, skriver på forum, ser poster på instagram og tiktok. Alt om psykiatri, og det aller meste er destruktivt.

Sett utenfra, uten verken personlige erfaringer eller faglig bakgrunn, virker det ikke så lurt å grave seg ned i noe man selv forstår er destruktivt. Tror nok det er best å begrense denne aktiviteten og fylle tiden med noe som har fokus utover og normale hverdagsaktiviteter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laban skrev (2 timer siden):

Sett utenfra, uten verken personlige erfaringer eller faglig bakgrunn, virker det ikke så lurt å grave seg ned i noe man selv forstår er destruktivt. Tror nok det er best å begrense denne aktiviteten og fylle tiden med noe som har fokus utover og normale hverdagsaktiviteter. 

Ja, du har helt rett. Jeg forsøker jobbe med å vende fokuset utover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aa-k-j skrev (1 time siden):

Jeg ser på morsomme videoer på YouTube hvis jeg er dårlig eller deprimert. F.eks videoer av dyr som gjør morsomme ting. 

Godt tips ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...