Gå til innhold

Unormal og meget sterk reaksjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som renholdsoperatør på en psykiatrisk sengepost. Avd har en fantastisk leder og fantastiske ansatte. Kvaliteten på deres arbeid er skyhøy. Jeg blir verdsatt og inkludert i aller høyeste grad, også når det kommer til pasientene. Jeg er liksom en støttekontakt foR dem, og det betyr veldig mye for meg å kunne bidra på den måten. 

Idag var mine kolleger på de andre postene og jeg på sikkerhetskurs sammen med vår sjef og BHT. Vi snakket litt om hendelser vi har hatt. Da jeg fortalte om en av mine vanskelige hendelser som jeg hadde håndtert godt, fikk jeg så uventet og mye ros at jeg begynte å skjelve noe voldsomt, og hjertet dunket hardt. Jeg hadde en kaffekopp i hånda som jeg ikke klarte å sette på bordet. Etter hvert følte jeg at jeg mistet kontrollen. Jeg taklet det nesten ikke i hele tatt. Det veltet følelser innover meg, helt ukontrollert og uventet.

Jeg kjente at nå begynner jeg å grine, og jeg følte at nå mister jeg kontrollen. Jeg kunne ikke la det skje. Jeg kunne ikke dumme meg ut (det passet ikke i settingen vi var i) så jeg prøvde desperat å få kontroll på meg selv. Jeg snudde meg bort det lille jeg kunne snu meg sånn at jeg satt litt skjevt for sjefen som stirret på meg og bare smilte. Jeg holdt rett og slett på å briste, jeg skalv så mye som jeg aldri har gjort før. Og jeg svettet og rødmet. Jeg klarte ikke snakke fordi jeg skalv så voldsomt (og som jeg desperat forsøkte å skjule). Til slutt falt jeg rett og slett ut. Jeg følte meg i svime og de andre ble tåkete for meg. Jeg fikk heller ikke med meg det siste de sa, jeg ble fjern. Jeg var rett og slett borte et øyeblikk. Jeg ville bare at de skulle slutte å se på meg og snakke om meg, for jeg slet sånn og holdt på å briste, og det taklet jeg ikke (briste er det mest dekkende ordet jeg kommer på). De stoppet i siste liten.