Gå til innhold

Henting av PUM


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trodde bankiden min måtte fornyes. Har to banker. Så jeg bestemte meg for å bestille bankid i den banken som jeg ikke har bankid istedet. Det er Sbanken. Men de har ikke kodebrikke. 

Jeg logger meg inn og trykker bestill bankid på sbanken.  Plutselig står det at jeg kommer til å motta PUM i posten. Jeg fikk like etterpå vite at bankiden min virker. Den var fra en annen bank. 

Forstår det slik etterpå at det koster over 300 kr for PUM. Kan jeg la den gå i retur eller må jeg nødt å gå på posten å hente den? Hvordan fungerer PUM ? Jeg er egentlig ikke interessert i å ha bankid i to banker da... 

 

Anonymkode: 7fa97...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan fungerer PUM ?

Her står det en del: https://www.bring.no/tjenester/post/med-kvittering/personlig-utlevering-mottakingsbevis-pum

Jeg tviler på at du slipper å betale noe som helst dersom du ikke henter den. Transportøren tar pris for nettopp transporten og bryr seg ikke om misforståelser mellom avsender og mottaker. Tror jeg hadde kontaktet banken - de synes sikkert ikke det er så stas med returer som sendes rekommandert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg trodde bankiden min måtte fornyes. Har to banker. Så jeg bestemte meg for å bestille bankid i den banken som jeg ikke har bankid istedet. Det er Sbanken. Men de har ikke kodebrikke. 

Jeg logger meg inn og trykker bestill bankid på sbanken.  Plutselig står det at jeg kommer til å motta PUM i posten. Jeg fikk like etterpå vite at bankiden min virker. Den var fra en annen bank. 

Forstår det slik etterpå at det koster over 300 kr for PUM. Kan jeg la den gå i retur eller må jeg nødt å gå på posten å hente den? Hvordan fungerer PUM ? Jeg er egentlig ikke interessert i å ha bankid i to banker da... 

 

Anonymkode: 7fa97...b52

Da kontakter du banken umiddelbart og får stoppet dette før den sendes ut.

Anonymkode: 1313b...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...